Organización d'Estaos Iberoamericanos pa la Educación, la Ciencia y la Cultura

De Wikipedia
Organización d'Estaos Iberoamericanos pa la Educación, la Ciencia y la Cultura
Organización de Estados Iberoamericanos para la Educación, la Ciencia y la Cultura (es)
Organização de Estados Ibero-Americanos para a Educação, a Ciência e a Cultura (pt)
organización no gubernamental internacional (es) Traducir, organismu internacional y editor d'accesu abiertu
Llocalización
Sede cai Bravo Murillo
Direición España
Uruguái
El Salvador
Andorra
Ecuador
Bolivia
Arxentina
Brasil
Guatemala
Guinea Ecuatorial
Hondures
República Dominicana
Venezuela
Méxicu
Nicaragua
Paraguái
Panamá
Portugal
Puertu Ricu
Perú
Chile
Cuba
Colombia
Costa Rica
Mozambique
Cabu Verde
Angola
Guinea-Bisáu
Santu Tomé y Príncipe
Historia
Fundación1949
Forma parte de
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

La Organización d'Estaos Iberoamericanos pa la Educación, la Ciencia y la Cultura (en portugués: Organização d'Estaos Ibero-americanos pa Educação, Ciência y Cultura) ye un organismu internacional de calter gubernamental pa la cooperación ente los países iberoamericanos nel campu de la educación, la ciencia, la teunoloxía y la cultura nel contestu del desenvolvimientu integral, la democracia y l'integración rexonal.

La sede central de la so Secretaría Xeneral ta en Madrid, España, y cuenta con Oficines Rexonales n'Arxentina, Bolivia, Brasil, Chile, Colombia, República Dominicana, Ecuador, El Salvador, Guatemala, Hondures, Méxicu, Nicaragua, Panamá, Paraguái, Perú y Uruguái.

El financiamientu de la OEI y de los sos programes ta cubiertu por aciu les cuotes obligatories y les aportaciones voluntaries qu'efectúen los Gobiernos de los Estaos Miembros y poles contribuciones que para determinaos proyeutos puedan apurrir instituciones, fundaciones y otros organismos comenenciudos nel meyoramientu de la calidá educativa y nel desenvolvimientu científicu-teunolóxicu y cultural.

El presidente d'honor de la organización ye'l Rei d'España, Felipe VI y l'organización atópase englobada dientro del llamando «Sistema Iberoamericanu» de la Comunidá Iberoamericana de Naciones.

Historia[editar | editar la fonte]

La Organización d'Estaos Iberoamericanos nació en 1949 so la denominación de Oficina d'Educación Iberoamericana y col calter d'axencia internacional de resultes del I Congresu Iberoamericanu d'Educación celebráu en Madrid. En 1954, nel II Congresu Iberoamericanu d'Educación que tuvo llugar en Quitu, decidió tresformase la OEI n'organismu intergubernamental, integráu per Estaos soberanos, y con tal calter constituyóse'l 15 de marzu de 1957 nel III Congresu Iberoamericanu d'Educación celebráu en Santu Domingu, ellí suscribiéronse los primeros Estatutos de la OEI, vixentes hasta 1985.

En 1979 axuntóse'l IV Congresu Iberoamericanu d'Educación en Madrid. En 1983 tuvo llugar en Llima'l V Congresu Iberoamericanu d'Educación, y en mayu de 1985 celebróse una Xunta Estraordinaria del Congresu en Bogotá, na que decidió camudase l'antigua denominación de la OEI pola actual, calteniendo les sigles y ampliando los sos oxetivos. Esti cambéu afectó tamién al nome del so órganu supremu de Gobiernu, el Congresu Iberoamericanu d'Educación, que se tresformó n'Asamblea Xeneral. N'avientu de 1985, mientres la LX Xunta del Conseyu Directivu celebrada en Panamá, na que los sos miembros actuaron cola plenipotencia de los sos respeutivos Estaos y con plenos poderes de l'Asamblea Xeneral, suscribiéronse los actuales Estatutos de la OEI, qu'afixeron y reemplazaron el testu estatutariu de 1957 y aprobaron el Reglamentu Orgánicu.

A partir de la I Conferencia Iberoamericana de Xefes d'Estáu y de Gobiernu (Guadalajara, 1991), la OEI hai promovíu y convocáu les Conferencies de Ministros d'Educación, como instancia de preparación d'eses xuntes cumes, faciéndose cargu tamién d'aquellos programes educativos, científicos o culturales que-y son delegaos pa la so execución.

Miembros[editar | editar la fonte]

De plenu derechu[editar | editar la fonte]

Formen parte de la Organización d'Estaos Iberoamericanos 23 Estaos soberanos y un territoriu dependiente:

Estaos miembros[editar | editar la fonte]

Observadores[editar | editar la fonte]

Posibilidá d'integrar a otros Estaos de mayoría o minoría de población lusófona y hispanofalante y ente otros comenenciudos fuera del mundu iberoamericanu, a la Organización d'Estaos Iberoamericanos:

Oxetivos de la OEI[editar | editar la fonte]

La Organización d'Estaos Iberoamericanos pa la Educación, la Ciencia y la Cultura, pa realizar los principios en que se funda y cumplir les sos obligaciones acordies colos Estatutos, establez los siguientes fines xenerales:

  • Contribuyir a fortalecer la conocencia, la comprensión mutua, la integración, la solidaridá y la paz ente los pueblos iberoamericanos al traviés de la educación, la ciencia, la teunoloxía y la cultura.
  • Fomentar el desenvolvimientu de la educación y la cultura como alternativa válida y vidable pa la construcción de la paz, por aciu la preparación del ser humanu pal exerciciu responsable de la llibertá, la solidaridá y la defensa de los derechos humanos, según pa sofitar los cambeos que faigan posible una sociedá más xusta pa Iberoamérica.
  • Collaborar permanentemente na tresmisión ya intercambiu de la esperiencies d'integración económica, política y cultural producíes nos países européu y llatinoamericanu, que constitúin los dos árees d'influencia de la Organización, según en cualesquier otru aspeutu susceptible de sirvir pal desenvolvimientu de los países.
  • Collaborar colos Estaos Miembros nel oxetivu de consiguir que los sistemes educativos cumplan un triple cometíu: humanista, desenvolviendo la formación ética, integral y harmónica de les nueves xeneraciones; de democratización, asegurando la igualdá d'oportunidaes educatives y la equidad social; y granible, preparando pa la vida del trabayu y favoreciendo l'insertamientu llaboral.
  • Collaborar nel espardimientu d'una cultura que, ensin escaecer la idiosincrasia y les peculiaridaes de los distintos países, incorpore los códigos de la modernidá pa dexar asimilar les meyores globales de la ciencia y la teunoloxía, revalorizando la mesma identidá cultural y aprovechando les respuestes que surden de la so acumuladura.
  • Facilitar les rellaciones ente ciencia, teunoloxía y sociedá nos países iberoamericanos, analizando les implicaciones del desenvolvimientu científicu-téunicu dende una perspeutiva social y aumentando la so valoración y la comprensión de los sos efeutos por tolos ciudadanos.
  • Promover la vinculación de los planes d'educación, ciencia, teunoloxía y cultura y los planes y proceso socio-económicos qu'escuerren un desenvolvimientu al serviciu del home, según una distribución equitativa de los productos culturales, teunolóxicos y científicos.
  • Promover y realizar programes de cooperación horizontal ente los Estaos Miembros y de éstos colos Estaos ya instituciones d'otres rexones.
  • Contribuyir al espardimientu de les llingües español y portugués y al perfeccionamiento de los métodos y téuniques de la so enseñanza, según al so caltenimientu y preservación nes minoríes culturales residentes n'otros países. Fomentar coles mesmes la educación billingüe pa caltener la identidá multicultural de los pueblos d'Iberoamérica, espresada nel plurillingüismu de la so cultura.

Organización de la OEI[editar | editar la fonte]

El gobiernu de la OEI exerzse al traviés de los trés órganos siguientes:

Asamblea Xeneral[editar | editar la fonte]

L'Asamblea Xeneral, que ye la suprema autoridá de la Organización; ta integrada por Representantes o Delegaciones oficiales del máximu nivel de los Estaos Miembros.

Ye, coles mesmes la instancia llexislativa qu'establez les polítiques xenerales de la OEI, estudia, evalúa y aprueba el Plan d'Actividaes de la Organización, el Programa y Presupuestu global y afita les cuotes añales, amás d'escoyer al Secretariu Xeneral pol periodu correspondiente.

Conseyu Directivu[editar | editar la fonte]

El Conseyu Directivu ye l'órganu delegáu de l'Asamblea Xeneral pal control del gobiernu y de l'Alministración de la OEI. Ta integráu polos Ministros d'Educación de los Estaos Miembros o polos sos representantes y ta presidíu pol Ministru d'Educación del país en qu'haya de celebrase la próxima xunta de l'Asamblea Xeneral.

La so principal misión ye la de considerar y aprobar l'informe d'actividaes, el Programa y Presupuestu biañal y l'estáu financieru de la Organización.

Secretaría Xeneral[editar | editar la fonte]

La Secretaría Xeneral ye l'órganu delegáu permanente de l'Asamblea Xeneral pa la direición executiva de la OEI y ostenta la so presentación nes rellaciones colos Gobiernos, coles organizaciones internacionales y con otres instituciones. Tien al so cargu la direición téunica y alministrativa de la Organización y l'execución de los programes y proyeutos.

La Secretaría Xeneral ta estructurada internamente por un sistema d'organización flexible, afechu a les polítiques, a les estratexes y al Plan d'Actividaes.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]