Organización Internacional pa les Migraciones

De Wikipedia
Organización Internacional pa les Migraciones
International Organization for Migration (en)
Organización Internacional para las Migraciones (es)
Organisation internationale pour les migrations (fr)
Mezinárodní organizace pro migraci (cs)
axencia especializada de les Naciones Xuníes y editorial
Llocalización
Sede Xinebra
Historia
Fundación1951
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

La Organización Internacional pa les Migraciones ye una organización intergubernamental fundada en 1951 y que s'ocupa de la problemática de les migraciones. Con sede en Xinebra, cuenta con oficines locales en más de 100 países. Trátase d'una organización creada por tratáu polos Estaos soberanos, y dende setiembre de 2016 ta acomuñada a les Naciones Xuníes.

Na actualidá, los Estaos miembros son 165 y 8 son observadores,[1] cola adición de 76 organizaciones intergubernamentales y non gubernamentales. La OIM cuenta con una estructura flexible y tien más de 440 oficines en 150 países.

La Organización Internacional pa les Migraciones cuenta con una estructura altamente descentralizada. Esto dexó-y adquirir la capacidá pa executar un númberu cada vez mayor de distintos proyeutos a pidimientu de los sos Estaos Miembros. Dende'l 1 de xunetu de 2011, la estructura global de la OIM entiende:

  • Nueve Oficines Rexonales, encargaes principalmente de formular estratexes y planes d'aición rexonales y d'emprestar sofitu programáticu y alministrativu a los países de les sos rexones. Estes Oficines Rexonales tán alcontraes en Dakar (Senegal), Pretoria (Sudáfrica), Kenia (Nairobi), El Cairo (Exiptu), San José (Costa Rica), Buenos Aires (Arxentina), Bangkok (Tailandia), Bruxeles, (Bélxica),Viena (Austria).
  • Dos Oficines Especiales d'Enllaz, que les sos responsabilidaes principales consisten en fortalecer les rellaciones con ciertos órganos multillaterales, misiones diplomátiques y organizaciones non gubernamentales. Estes Oficines tán alcontraes en Nueva York (Estaos Xuníos d'América) y Addis Abeba (Etiopía).
  • Dos Centros Alministrativos, alcontraos en Manila (Filipines) y Ciudad Panamá (Panamá), que les sos responsabilidaes principales consisten n'emprestar sofitu básicu a la rede d'oficines de la OIM n'esferes de teunoloxía de la información y servicios alministrativos.
  • Más de 240 oficines y sub-oficines en países de tol mundu, que les sos responsabilidaes principales consisten n'analizar les cuestiones migratories nacionales y los enclinos emerxentes, según planiar, desenvolver y executar proyeutos y programes en respuesta a les cuestiones y enclinos desusdichos.
  • Cinco oficines con funciones de coordinación que tienen la responsabilidá adicional d'asegurar que les realidaes migratories d'un grupu definíu de países tener en cuenta nes actividaes programátiques de la rexón. Les Oficines en países con funciones de coordinación tán alcontraes en Canberra (Australia) (que toma'l Pacíficu), Roma (Italia) (que toma'l Mediterraneu), Astaná (Kazajstán) (que toma Asia Central), Georgetown (Guyana) (que toma'l Caribe). Na Oficina Rexonal en Bangkok tamién esiste una función de coordinación pal grupu de países d'Asia Meridional.
  • Amás, hai cuatro oficines en Países con funciones de movilización de recursos que tienen funciones de movilización de recursos como responsabilidá adicional, lo que significa emprestar asistencia n'actividaes de recaldación de fondos y asesorar sobre polítiques, prioridaes y procedimientos de recaldación de fondos. Estes Oficines en Países con funciones de movilización de recursos tán alcontraes en Tokiu (Xapón), Berlín (Alemaña), Helsinki (Finlandia) y Washington, D.C. (Estaos Xuníos d'América).
Inmigrantes, Carlos Pellegrini Santa Fe (Arxentina).

La OIM ye'l principal organismu nel ámbitu de la migración, y trabaya p'ayudar a garantizar una xestión ordenada y humana de la migración, promover la cooperación internacional na materia, ayudar na busca de soluciones práutiques a los sos problemes y apurrir asistencia humanitaria a los migrantes que lu precisen, yá sían refuxaos, persones movíes o otru tipu de persones desarraigadas.

La Constitución de la OIM reconoz explícitamente el venceyu ente migración y desenvolvimientu económicu, social y cultural, según a dereches de llibertá de circulación de persones.

Historia[editar | editar la fonte]

N'azul, los países miembros, en verde, los países observadores.

La OIM nació como'l Comité Intergubernamental Provisional pa los Movimientos Migratorios d'Europa (PICMME, poles sos sigles n'inglés), en 1951, mientres el caos n'Europa Occidental tres la Segunda Guerra Mundial.

Foi creáu p'ayudar a los gobiernos europeos a entamar el reasentamiento de les aproximao 11 millones de persones desarraigadas pola guerra, encargándose del tresporte de casi un millón de migrantes mientres la década de 1950.

Una socesión de cambeos de nome dende PICMME al Comité Intergubernamental pa les Migraciones Europees (CIME) en 1952, al Comité Intergubernamental pa les Migraciones (CIM) en 1980, y finalmente a la Organización Internacional pa les Migraciones (OIM) en 1989, reflexa la transición de la organización mientres mediu sieglu, pasando d'un simple comité européu de loxística a una axencia internacional sobre migración.

Dende los sos raigaños como una axencia d'operaciones loxístiques, amplió'l so ámbitu pa convertise nel principal organismu internacional que trabaya colos gobiernos y la sociedá civil p'avanzar na comprensión de les cuestiones migratories, afalar el desenvolvimientu social y económico al traviés de la migración, y defender la dignidá y el bienestar humano de los migrantes.

La Oficina Rexonal pa Centroamérica, Norteamérica y el Caribe de OIM ta alcontrada en San José, Costa Rica

L'ámbitu más ampliu d'actividaes, foi acompañáu por una rápida espansión de la so estructura. De ser una axencia relativamente pequeña, anguaño trabaya con un presupuestu operativu añal de cerca de mil millones de dólares, y cuenta con una plantía de 5.400 funcionarios que trabayen en 150 países.

La OIM convirtióse nel puntu de referencia nel encaloráu alderique global sobre les implicaciones sociales, económiques y polítiques de la migración nel sieglu XXI.

Anguaño, la OIM cuenta con 155 Estaos Miembros. Once Estaos gocien del status d'observador al igual que diverses organizaciones internacionales y non gubernamentales.

Misión[editar | editar la fonte]

Dende la so creación la OIM operó sol principiu de que la migración, en forma ordenada y en condiciones humanes, beneficia a los migrantes y a la sociedá.

Na so calidá de principal organización internacional pa les migraciones, la OIM trabaya colos sos asociaos de la comunidá internacional para:

  • Ayudar a encarar los crecientes desafíos que plantega la xestión de la migración a nivel operativu.
  • Fomentar la comprensión de les cuestiones migratories.
  • Afalar el desenvolvimientu social y económico al traviés de la migración.
  • Velar pol respetu de la dignidá humana y el bienestar de los migrantes.

Países Miembros[editar | editar la fonte]

  • Datos actualizaos al 23 de febreru de 2018 (UTC) Fonte: OIM

Países Observadores[editar | editar la fonte]

Países Observadores
Bandera d'Arabia Saudita Arabia Saudita
Bandera de Baḥréin Baḥréin
 Bután
 Rusia
 Indonesia
 Kuwait
 Qatar
 San Marín
  • Datos actualizaos al 23 de febreru de 2018 (UTC) Fonte: OIM

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Organización Internacional pa les Migraciones. «Historia de la OIM». Consultáu'l 19/05/17.