Organización territorial d'Italia

De Wikipedia

La Constitución de la República Italiana entama'l territoriu dende 1948 en trés niveles de gobiernu llocal, y declara[1] a Roma como la capital de la República.

Región[editar | editar la fonte]

Plantía:Mapa de les rexones d'Italia

Italia tradicionalmente estremar en cinco grandes árees xeopolítiques y en 20 rexones alministratives, de les cualos 5 gocien[2] (por motivos históricos, xeográficos y étnicos) autonomía y un estatutu especial.

De les rexones destacaes Sicilia adquirió'l so derechu a un estatutu especial autonómicu en 1946 por cuenta de la so condición xeográfica, étnica y política (preponderancia d'un fuerte sentíu independentista); sicasí les otres adquirieron mesmu estatutu nos años siguientes: Cerdeña, Valle d'Aosta, Trentín-Altu Adigio en 1948 por motivos étnicos y llingüísticos y darréu, en 1963, Friuli-Venecia Julia.

Provincies[editar | editar la fonte]

Provincies d'Emilia Romaña.

N'Italia, la provincia (italianu: provincia ) ye una división alministrativa de nivel entemediu ente'l conceyu o comuña (italianu: comune ) y la rexón (italianu: regione ). Una provincia ta compuesta por dellos conceyos (italianu: comuni ), y de normal delles provincies formen una rexón (sacante la rexón del Valle d'Aosta, que solo tien una).

Por casu, Módena y Maranello son dos conceyos de la provincia de Módena; y Módena al igual que Reggio Emilia son dos provincies de la rexón Emilia-Romaña.

En 2004, había 103 provincies n'Italia. En 2005 creáronse cuatro provincies nueves en Cerdeña, y otros trés provincies nueves más van ser efectives en 2009, lo que va dar llugar a un total de 110 provincies.

Conceyos[editar | editar la fonte]

La comuña (italianu: comune, 'conceyu o comuña' ) ye un ente autónomu[1] y constitúi la unidá alministrativa básica de les provincies y les rexones, al cargu de gran parte de les xeres civiles. Estos estrémense de la mesma en circunscripciones y tán al cargu de un alcalde (italianu: sindaco ) electu popularmente.

A partir del 19 de xineru de 2001 les diecinueve circunscripciones (italianu: circoscrizioni, 'circunscripciones' ) de Roma denominar municipi, cada cual con un presidente d'elección direuta y una xunta asesora. Nel añu 2001 n'Italia había 8.101 conceyos o comuñes, bien variaos en población y superficie.

Fracciones[editar | editar la fonte]

La fracción xeográfica (italianu: frazione geografica, 'fracción xeográfica' ) ye una subdivisión municipal que designa a una pequeña llocalidá o nucleu de cases relativamente aisllada de la ciudá o pueblo cabecera del conceyu.

Referencies[editar | editar la fonte]