Organización Marítima Internacional

De Wikipedia
Organización Marítima Internacional
International Maritime Organization (en)
Organisation maritime internationale (fr)
axencia especializada de les Naciones Xuníes
Llocalización
Sede Londres
Historia
Fundación1982
Organigrama
Presidente Arsenio Antonio Dominguez Velasco
Sector
Industria transporte naval (es) Traducir
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

La Organización Marítima Internacional (OMI, n'inglés IMO) ye un organismu especializáu de les Naciones Xuníes que promueve la cooperación ente Estaos y la industria de tresporte p'ameyorar la seguridá marítima y pa prevenir la contaminación marina. Recién iniciatives de la OMI incluyeron reformes al Conveniu Internacional pa la Seguridá de la Vida Humana nel Mar (SOLES) y al Conveniu Internacional pa prevenir la contaminación polos Buques (MARPOL 73/78). La so sede atópase en Londres, Reinu Xuníu.

Les sos primeres xuntes daten de 1959. Orixinalmente tenía calter consultivu, polo que la conocida como OCMI (Organización Consultiva Marítima Internacional) o IMCO pola so sigles n'inglés y los sos encamientos yeren de calter optativu.

Convenios[editar | editar la fonte]

La organización foi creada pol Conveniu de 6 de marzu de 1948 constitutivu de la Organización Marítima Internacional.[1]

Les disposiciones de los Convenios son de cumplimientu obligatoriu de los Estaos parte de cada unu d'ellos y éstos de la mesma si deseyar lléga-yos el compromisu de faer efeutiva eses disposiciones a bordu de los buques que tengan derechu a enarbolar el so pabellón. o como fuera'l casu.

Cada Conveniu tien un ámbitu d'aplicación específicu y magar en grandes traces puede afirmase que s'aplica a los buques dedicaos al tráficu internacional esto nun ye asina en tolos casos.

Los principales convenios y otros preseos xurídicos son:

Organización[editar | editar la fonte]

La Organización va tar constituyida por una Asamblea, un Conseyu, un Comité de Seguridá Marítima, un Comité Xurídicu, un Comité de Proteición del Mediu Marín, un Comité de Cooperación Téunica, un Comité de Facilitación y los órganos auxiliares que la organización xulgue necesariu crear en cualquier momentu, y una Secretaría.

Asamblea[editar | editar la fonte]

L'Asamblea va tar constituyida por tolos miembros.L'Asamblea va axuntar en periodos de sesiones ordinarios una vegada cada dos años.

Les funciones de l'Asamblea son:

  1. Escoyer ente los sos miembros, non entendíos los miembros asociaos, en cada periodu de sesiones ordinariu, un presidente y dos vicepresidentes que van permanecer en funciones hasta'l siguiente periodu de sesiones ordinariu.
  2. Establecer el so propiu reglamentu interior, salvo disposición n'otru sentíu que pueda figurar nel Conveniu.
  3. Constituyir los órganos auxiliares temporales o, siguiendo l'encamientu del Conseyu, permanentes, que xulgue necesarios.
  4. Escoyer los miembros qu'hayan de tar representaos nel Conseyu de conformidá colo dispuesto nel artículu 17.
  5. Faese cargu de los informes del Conseyu y esaminalos, y resolver toa cuestión que-y fuera unviada pol Conseyu.
  6. Aprobar el programa de trabayu de la organización.
  7. Someter a votación el presupuestu y establecer les midíes d'orde financieru de la organización
  8. Revisar los gastos y aprobar les cuentes de la organización.
  9. Desempeñar les funciones propies de la organización a condición, sicasí, de que les cuestiones rellacionaes colos párrafos a y b del artículu 2 sían unviaes pola Asamblea al Conseyu por que esti formule los encamientos o prepare los preseos pertinentes, a condición, amás, de que cualesquier encamientos o preseos sometíos pol Conseyu a l'Asamblea y non aceptaos por esta sían unviaos de nuevu al Conseyu a fines d'exame ulterior, coles observaciones que l'Asamblea pueda faer.
  10. Encamentar a los miembros l'aprobación de regles y direutrices relatives a la seguridá marítima, a la prevención y contención de la contaminación del mar causada polos buques y a otres cuestiones rellacionaes colos efeutos de la navegación marítima nel mediu marín, asignaes a la organización por aplicación direuta de preseos internacionales o en virtú de lo dispuesto nestos, o l'aprobación de les enmiendes a tales regles y direutrices que-y fueren unviaes.
  11. Tomar les midíes qu'envalore apropiaes pa fomentar la cooperación téunica de conformidá col artículu 2.y, teniendo en cuenta les necesidaes especiales de los países en desenvolvimientu.
  12. Decidir tocantes a la convocación de toa conferencia internacional o a l'adopción de cualesquier otru procedimientu aparente pa l'aprobación de convenios internacionales o d'enmiendes a cualesquier convenios internacionales que fueren preparaos pol Comité de Seguridá Marítima, el Comité Xurídicu, el Comité de Proteición del Mediu Marín, el Comité de Cooperación Téunica, el Comité de Facilitación o otros órganos de la Organización.
  13. Unviar al Conseyu, por que esti esaminar o decida alrodiu de elles, toles cuestiones que sían competencia de la organización, cola salvedá de que la función relativa a la formulación d'encamientos en virtú del párrafu j del presente artículu nun va poder ser delegada.

Conseyu[editar | editar la fonte]

El Conseyu va tar integráu por 40 miembros escoyíos pola Asamblea. Na eleición de Miembros del Conseyu, l'Asamblea va reparar los siguientes criterios:

  • Diez van ser Estaos colos mayores intereses na provisión de servicios marítimos internacionales;
  • Diez van ser otros Estaos colos mayores intereses nel comerciu marítimu internacional;
  • Venti van ser los Estaos non escoyíos con arreglu a lo dispuesto n'enantes, que tengan intereses especiales nel tresporte marítimu o na navegación y que la so integración nel Conseyu garantice la representación de toles grandes rexones xeográfiques del mundu.

El Conseyu va escoyer al so presidente y, con aprobación de l'Asamblea, va nomar al Secretariu Xeneral. Coles mesmes va tomar tamién disposiciones pal nomamientu del personal que pueda ser necesariu

Va Establecer el so reglamentu interior y va axuntase cola frecuencia que sía necesaria pal bon desempeñu de les sos funciones.

Ente les sos funciones atópense:

a. El Conseyu va esaminar los proyeutos de programa de trabayu y de presupuestu preparaos pol Secretariu Xeneral considerando les propuestes del Comité de Seguridá Marítima, el Comité Xurídicu, el Comité de Proteición del Mediu Marín, el Comité de Cooperación Téunica, el Comité de Facilitación o otros órganos de la Organización y, teniendo éstes presentes, va establecer y va someter a la considerancia de l'Asamblea'l programa de trabayu y el presupuestu de la Organización, habida cuenta de los intereses xenerales y prioridaes de la Organización.

b. El Conseyu fadrá cargu de los informes, propuestes y encamientos del Comité de Seguridá Marítima, el Comité Xurídicu, el Comité de Proteición del Mediu Marín, el Comité de Cooperación Téunica, el Comité de Facilitación o otros órganos de la Organización y, xunto coles sos propies observaciones y encamientos, va tresmitir a l'Asamblea o, si ésta nun ta axuntada, a los Miembros, a fines d'información.

c. Les cuestiones rexíes polos artículos 28, 33, 38, 43 y 48 del Conveniu Constitutivu nun van ser esaminaes pol Conseyu hasta conocer la opinión del Comité de Seguridá Marítima, el Comité Xurídicu, el Comité de Proteición del Mediu Marín, el Comité de Cooperación Téunica o'l Comité de Facilitación, según proceda.

Coles mesmes, el Conseyu va poder alcordar alcuerdos o arreglos referentes a les rellaciones de la organización con otres organizaciones, de conformidá colo dispuesto na parte XVI. Dichos alcuerdos o arreglos van tar suxetos a l'aprobación de l'Asamblea.

Comité de Seguridá Marítima[editar | editar la fonte]

Ta reguláu na Parte VII del Conveniu de 6 de marzu de 1948 constitutivu de la Organización Marítima Internacional fechu en Xinebra.

El Comité de Seguridá Marítima (CSM) ye l'encargáu d'esaminar toles cuestiones que sían competencia de la organización en rellación con ayudes al navegación, construcción y equipu de buques, dotación dende un puntu de vista de seguridá, regles destinaes a prevenir abordaxes, manipulación de cargues peligroses, procedimientos y prescripciones relativos a la seguridá marítima, información hidrográfica, diarios y rexistros de navegación, investigación d'accidentes marítimos, salvamentu de bienes y persones, y toa otra cuestión qu'afecte direutamente a la seguridá marítima.

El Comité de Seguridá Marítima va someter a la considerancia del Conseyu:

  • Les propuestes de regles de seguridá o d'enmiendes a regles de seguridá, que'l comité ellaborara.
  • Los encamientos y direutrices que'l comité ellaborara.
  • Un informe alrodiu del llabor desenvueltu pol comité dende la celebración del precedente periodu de sesiones del Conseyu.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]