Organización Internacional de Normalización

De Wikipedia
Saltar a: navegación, buscar

La Organización Internacional de Normalización o ISO (del griegu ἴσος, «isos», que significa «igual»), nacida tres la Segunda Guerra Mundial (23 de febreru de 1947), ye l'organismu encargáu de promover el desenvolvimientu de normes internacionales de fabricación (tantu de productos como de servicios), comerciu y comunicación pa toles rames de la industria. La so función principal ye buscar la estandarización de normes de productos y seguridá pa les empreses o organizaciones (públiques o privaes) a nivel internacional.

La ISO ye una rede d'institutos de normalización nacionales de 163 paises, sobre la base d'un miembru per país, con una Secretaría Central en Xinebra (Suiza) que coordina'l sistema. Ta compuesta por delegaciones gubernamentales y non gubernamentales subdividíos n'una serie de subcomités encargaos de desenvolver les guíes que van contribuyir al meyoramientu.

Les normes desenvueltes por ISO son voluntaries, entendiendo que ISO ye un organismu non gubernamental y nun depende de nengún otru organismu internacional, poro, nun tien autoridá pa imponer les sos normes a nengún país. El conteníu de los estándares ta protexíu por derechos d'autor y p'aportar a ellos el públicu corriente tien de mercar cada documentu.

La Organización ta compuesta por representantes de los organismos de normalización (ON) nacionales, que produz distintes normes internacionales industriales y comerciales. Diches normes conócense como «normes ISO» y la so finalidá ye la coordinación de les normes nacionales, d'acordies cola Acta Final de la Organización Mundial del Comerciu, col propósitu de facilitar el comerciu, l'intercambiu d'información y contribuyir con normes comunes al desenvolvimientu y a la tresferencia de teunoloxíes.

La organización ISO ta compuesta por trés tipos de miembros:

  • Miembros simples, unu per país, recayendo la representación nel organismu nacional más representativu.
  • Miembros correspondientes, de los organismos de paises en víes de desenvolvimientu y qu'inda nun tienen un comité nacional de normalización. Nun tomen parte activa nel procesu de normalización pero tán puntualmente informaos sobro los trabayos que-yos interesen.
  • Miembros soscritos, paises con economíes amenorgaes a los que se-yos pide'l pagu de tases menores qu'a los correspondientes.

Principales normes ISO[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]