Organismu Regulador del Sistema Nacional d'Aeropuertos

De Wikipedia
Organismu Regulador del Sistema Nacional d'Aeropuertos
organismu públicu
Direición Arxentina
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

L'Organismu Regulador del Sistema Nacional d'Aeropuertos (ORSNA) ye una organización descentralizada del Estáu Nacional, dependiente del Ministeriu de Tresporte de la Nación, que trabaya pa promover el desenvolvimientu aeroportuario de l'Arxentina. El so algame inclúi a 54 aeropuertos, integrantes del Sistema Nacional d'Aeropuertos (SNA).

Creación[editar | editar la fonte]

Naz en 1997, sol Decretu Nᵘ 375/97.

Misión[editar | editar la fonte]

Impulsar el desenvolvimientu de los aeropuertos integrantes del Sistema Nacional d'Aeropuertos (SNA) de l'Arxentina, con infraestructura y servicios calidable pa tolos pasaxeros y usuarios.

Funciones[editar | editar la fonte]

• Fiscalizar y executar infraestructura aeroportuaria. • Regular los servicios y les actividaes comerciales ya industriales. • Supervisar y regular a los concesionarios y alministradores aeroportuarios. • Velar por una operación aeroportuaria segura y eficiente. • Promover la integración de distintes árees y territorios nacionales. Les misiones y funciones definíes nel testu del Decretu 375/97 fueron precisaes pola Decisión Alministrativa 702/2004 de la Xefatura de Gabinete de Ministros.

Autoridaes[editar | editar la fonte]

La máxima autoridá ye'l so Direutoriu. Anguaño, ta integráu por trés miembros Presidente, Vicepresidente y Primer Vocal.

Presidente

PATRICIU DI STEFANO

Funcionariu públicu arxentín, llicenciáu en Ciencies Polítiques de la Universidá Católica Arxentina. Enantes, desempeñóse como Subsecretariu d'Usu del Espaciu Públicu del Ministeriu d'Ambiente y Espaciu Públicu del Gobiernu de la Ciudá d'Autónoma de Buenos Aires. Tamién foi llexislador de la Ciudá de Buenos Aires y trabayó como asesor del actual Presidente de la Nación Mauricio Macri nel so llabor como diputáu nel Congresu Nacional.

Vicepresidente PABLO ARAGONE

Primer Vocal PEDRO ANTONIO ORGAMBIDE

Financiamiento[editar | editar la fonte]

Organismu Regulador del Sistema Nacional d'Aeropuertos (ORSNA) financiar con fondos de l'Ayalga que surden del Presupuestu Añal de l'Alministración aprobáu cada añu pol Congresu de la Nación Arxentina.

Financiamiento d'Obres d'infraestructura aeroportuaria[editar | editar la fonte]

Organismu Regulador del Sistema Nacional d'Aeropuertos (ORSNA) xunto col Ministeriu de Tresporte, alministra los fondos de los Fideicomisos de Fortalecimientu del Sistema Nacional d'Aeropuertos que se fondien cola Afectación Específica d'Ingresos que'l Concesionariu del Grupu A d'Aeropuertos apurre tal lo establecío na Acta Alcuerdo.

D'esta manera, el Concesionariu del Grupu “A” d'Aeropuertos deposita mensualmente'l 15% de los ingresos de la concesión los cualos son utilizaos a los fines del desenvolvimientu de les capacidaes d'infraestructura necesaries pal sostenimientu y l'espansión de los aeropuertos.

Destácase que colos apurras a esti Fideicomiso finánciense obres y equipos en tol ámbitu del Sistema Nacional d'Aeropuertos.

Cuadru Tarifario[editar | editar la fonte]

Les tases que cobra'l Concesionariu y que son regulaes pol Organismu Regulador del Sistema Nacional d'Aeropuertos (ORSNA) son:

TASES CABOTAXE * T.O.A.: (Tasa d'Usu de Aeroestación) $74.33+ IVA [ensin referencies]

  • Tasa Estacionamiento d'aeronaves y Tasa d'Aterrizaxe: Les mesmes cóbrense a les aeronaves d'alcuerdu al pesu de cada aeronave y el tipu d'aeropuertu de que se trate.

TASES INTERNACIONALES

  • T.O.A.: (Tasa d'Usu de Aeroestación) USD 49,00 [ensin referencies]
  • T.O.A. Rexonal: USD 25.16 (pa vuelos con una distancia menor a 300 km con destín a ciudaes de países estremeros)

Escluyir del so abonu los infantes y pasaxeros en tránsitu, según los pasaxeros en tresferencia cuando s'encuadre dientro de lo dispuesto pol Resolvimientu ORSNA Nᵘ 73/15.

  • Tasa Estacionamiento d'aeronaves y Tasa d'Aterrizaxe: Les mesmes cóbrense a les aeronaves d'alcuerdu al pesu de cada aeronave y el tipu d'aeropuertu de que se trate.

Exenciones vixentes: Considérense infantes, pa la so esclusión na aplicación de la Tasa d'Usu de Aerostación a los menores que nun haber cumplíu los 3 años d'edá pal casu de ser pasaxeros en vuelos de cabotaxe y a los menores que nun haber cumplíu los dos 2 años d'edá pal casu de ser pasaxeros en vuelos internacionales.

Exenciones Menores de 2 años, pasaxeros en tránsitu y diplomáticos debidamente acreditaos (Según Resolvimientu ORSNA Nᵘ11/2007)

Modernización d'aeropuertos[editar | editar la fonte]

A partir de 2016, el Organismu Regulador del Sistema Nacional d'Aeropuertos (ORSNA) desenvuelve'l plan modernización d'infraestructura y servicios d'aeropuertos más importante dende la so creación, qu'inclúi la renovación integral de terminales de pasaxeros, torres de control, estacionamientos vehiculares, pistes d'aterrizaxes, plataformes comerciales, cais de rodaxe y sistemes de lluces y abalizamientos, ente otros. Apuntando a ameyorar la calidá na esperiencia de tolos pasaxeros y usuarios, el Organismu Regulador del Sistema Nacional d'Aeropuertos (ORSNA) tamién trabaya pa incorporar nueva teunoloxía, sumando más máquines de self check-in, incorporando nueves llectores electróniques de boarding pass y nueves Y-Gates (máquines pa realizar el trámite de Migraciones de forma autónoma), buscando asina amenorgar los tiempos d'espera y aumentar la eficiencia en tolos sub sistemes aeroportuarios. Coles mesmes, el Organismu Regulador del Sistema Nacional d'Aeropuertos (ORSNA) ta desenvolviendo un nuevu conceutu de sales d'espera, con asientos más cómodos, meyor llume, meses de trabayu, más enchufes y estaciones de carga pa dispositivos electrónicos. Tamién apunta a ufiertar un meyor serviciu d'Internet Wi-Fi llibre y gratuitu y a brindar una meyor ufierta comercial y gastronómica, con precios más accesibles pa toos.

El trabayu que lleva alantre'l Organismu Regulador del Sistema Nacional d'Aeropuertos (ORSNA) enmárquense dientro del Plan “La Revolución de los Aviones” que ta llevando alantre'l Gobiernu Nacional, qu'inclúi la modernización de la infraestructura con grandes obres en 19 aeropuertos del país, la incorporación de nueva teunoloxía de navegación aérea, nuevu equipamientu pa la operación loxística y otres obres complementaries p'ameyorar l'aviación civil. En total, van invertise $22.000 millones de pesos hasta 2019 pa tol sector aereu.

Superintendencia del funcionamientu de los aeropuertos[editar | editar la fonte]

Dende 2001 atópase vixente'l Reglamentu Xeneral d'Usu y Funcionamientu d'Aeropuertos del Sistema Nacional d'Aeropuertos (REGUFA). Esta norma puesta en vixencia pol Resolvimientu ORSNA Nᵘ 96/01 de fecha 31 de xunetu de 2001 reemplaza al anterior "Manual de Funcionamientu de los Aeropuertos del Sistema Nacional d'Aeropuertos" que taba vixente dende 1998. El Reglamentu recepta les normes de la Convención d'Aviación Civil Internacional de Chicago de 1944 y los sos Anexos Téunicos, del Códigu Aeronáuticu Arxentín establecíu pola Llei 17.285 y la demás llexislación rellacionada (Llei 19.030, Llei 13.041 y demás normes complementaries). L'oxetivu del Reglamentu ye unificar nun cuerpu normativu los principios, garantíes y derechos reconocíos poles lleis vixentes y dexar una alministración, operación y caltenimientu del Sistema Nacional d'Aeropuertos.

Funciones ayenes[editar | editar la fonte]

Les funciones de control operativu de les actividaes aeronáutiques, los servicios de tránsitu y control del tráficu aereu y proteición al vuelu - que fueron acutaos a l'Autoridá Aeronáutica– como lo tocante a los horarios de los vuelos, expendio de pasaxes aéreos, check – in, aeronaves y tou lo que se refier a l'actividá de les aereollinies , queden fora de les funciones de ORSNA.

Aeropuertos sol so superintendencia[editar | editar la fonte]

Ciudá Autónoma de Buenos Aires

Provincia de Buenos Aires

Provincia de Catamarca

Provincia de Chaco

Provincia de Chubut

Provincia de Córdoba

Provincia d'Entre Ríos

Provincia de Formosa

Provincia de Jujuy

Provincia de La Pampa

Provincia de La Rioxa

Provincia de Mendoza

Provincia de Misiones

Provincia de Neuquén

Provincia de Río Negro

Provincia de Salta

Provincia de San Juan

Provincia de San Luis

Provincia de Santa Cruz

Provincia de Santa Fe

Provincia de Santiago del Estero

Provincia de Tierra del Fueu, Antártida ya Islles del Atlánticu Sur

Provincia de Tucumán

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]