Orfandá

De Wikipedia
Neñes nel Asilu de Güérfanes de Buenos Aires, fines del sieglu XIX.

Un güérfanu (del griegu ὀρφανός) ye un neñu que los sos padres tán ausentes o muertos, o lo abandonaron. Una definición llegal utilizada nos EE.XX. ye daquién priváu al traviés de «la muerte o la desapaición, por abandonu o deserción, o la separación o la perda de dambos padres». El so usu común ta referíu a neños (o a animales nuevos) que perdieron a dambos padres. Sobre esta base los mediu güérfanos son los que tienen un padre entá vivu.

Abandonu, tao en que queden los fíos pola muerte de los sos padres o d'unu de los dos, a pesar de vivir cola so familia, considérase güérfanu aquel que ta desdexáu, abandonáu y que nun puede valise por sigo mesmu pa remediar el so abandonu o falta de compañía y ciñu.

En delles especies animales, onde de normal el padre abandona a la madre y los mozos mientres o antes de la nacencia, los mozos van ser llamaos güérfanos cuando la madre fine, independientemente de la condición del padre.

Población[editar | editar la fonte]

Continente Númberu de
güérfanos (x1000)
% de güérfanos
sobre tolos neños
África 34.294 11,9%
Asia 65.504 6,5%
América Llatina y Caribe 8.166 7,4%

Güérfanos na lliteratura[editar | editar la fonte]

Güérfanos, por Thomas Kennington.

Personaxes güérfanos son bien comunes como protagonistes lliterarios, especialmente na lliteratura pa neños y de fantasía. La falta de los padres dexa a los personaxes vides más interesantes y la posibilidá d'aventures, lliberando de les obligaciones familiares y del control, y quitar d'una vida más prosaica. Crea personaxes que son independientes y que s'esforcien nel desenvolvimientu introspectivu y del ciñu. Güérfanos pueden metafóricamente realizar una busca pal autu-comprensión al traviés de tratar de conocer los sos raigaños. Los padres tamién pueden ser aliaos y fontes d'ayuda pa los neños, y l'eliminación de los padres fai que'l calter de les dificultaes agrávese. Los padres, amás, pueden ser irrelevante pa la tema d'un escritor ta tratando de desenvolver, orfandad y el calter llibera al escritor de la necesidá de describir esa rellación irrelevante, si una rellación padre-fíu ye importante, la eliminación de los demás torga a los padres que complica la rellación necesaria. Toes estes carauterístiques faen de los güérfanos curiosos personaxes de los autores.

Los güérfanos son comunes nos cuentos de fades, como delles variantes de Cenicienta y más apocayá la saga de Harry Potter, que se basa nel sacrificiu maternu y la orfandad compensada.

Munchos superhéroes, incluyendo Superman, Batman, Robin, Spiderman, Wolverine, Ironman, Nube y Daredevil, son güérfanos.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]