Orde sucesoriu

De Wikipedia

El orde socesoriu ye «el qu'afiten les lleis pa determinar la prelación d'un herederu o grupu d'herederos sobre otros»,[1] pero refierse, particularmente, cuando se trata de determinar la secuencia d'aquellos que tienen que desempeñar un cargu como xefe d'estáu o un honor asemeyao como un títulu nobiliariu, con cuenta de saber a quien-y correspuende ocupar lo cuando quede vacante.

Esiste un orde de socesión establecíu tocantes a les coses que se tresmiten per vía hereditaria, pero tamién apurre una continuidá inmediata cuando'l cargu sía electivu y quede vacante de forma inesperada, como puede asoceder al fallecimientu d'un presidente del Gobiernu: el cargu nun tien que permanecer vacante hasta que s'escueya un socesor. En dellos casos, el socesor asume dafechu'l cargu, como asocede nel casu de la presidencia de munchos países; n'otros casos non hereditarios nun hai una socesión plena, sinón daquién que s'encarga interinamente por aciu criterios qu'asume toes o parte de les responsabilidaes, pero non el cargu oficialmente. Por casu, cuando'l cargu de papa católicu queda vacante, el colexu de cardenales colectivamente desempeñen les funciones del papáu hasta que se cónclave escuéyase un papa.

Les organizaciones ensin orde socesoriu llegal o hereditariu riquen socesión planiada si quieren evitase les lluches cuando se produza un vacíu de poder.

Si la llinia de socesión ye hereditaria, suel recayer en parientes direutos y a falta d'ellos, allegar a los colaterales. Les regles pueden axustar que los herederos sían solo los varones, escluyendo a les muyeres, y tamién que se siga'l principiu de primogenitura. Dacuando esclúyense a los descendientes que nun son matrimoniales, o a los adoptivos.

Nes monarquíes hereditaries l'orde de socesión determina quién se convierte nel nuevu monarca cuando'l soberanu muerre o d'otra forma abandona'l tronu. Asemeyaos órdenes socesorios deirvaderivan de regles establecíes pola llei o la tradición, usualmente especifiquen un orde de primogenitura, que s'aplica pa indicar qué pariente del previu monarca, o otra persona, tien la más sólida pretensión al tronu.

De cutiu, la llinia de socesión queda acutada a les persones que pertenecen a la familia real, pero pueden dase casos, como nel matrimoniu morganáticu en que determinaos parientes de sangre del remonarca queden escluyíos de la socesión. Puede haber lleis o constituciones que regulen específicamente la preferencia socesoria. Históricamente, l'herederu foi nomáu enantes con un títulu específicu que lu señala como tal, como asocede n'España col príncipe o princesa d'Asturies o nel Sacru Imperiu Romanu Xermánicu en que s'escoyía como rei de romanos a quien diba ser el futuru emperador. Una de les ventayes d'esti sistema ye que los dinastas llamaos a reinar pueden ser educaos dende mozos nes esixencies del cargu, amás de que llogra estabilidá na socesión, esaniciando les disputes ente distintes cañes de la familia real.

Referencies[editar | editar la fonte]