Orde mequitarista

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta

Plantía:Ficha d'organización relixosa

La Orde Mequitarista (en llatín: Ordo Mechitaristarum, Monachorum Armenorum sub Regula Sancti Benedicti, n'armeniu Մխիթարեան) ye una orde monástica masculina fundada en 1700. La orde ocupa San Lazzaro degli Armeni en Venecia. En 2002, la orde única tenía 10 monesterios y 35 monxos, 28 de los cualos son sacerdotes.

El so fundador Mequitar (1676 - 1749), monxu ortodoxu armeniu de San Antonio Abá, insatisfechu pola vida monástica armenia del momentu, basada nel respectu al pasáu y la contención escontra la situación político y relixoso (Armenia yera parte entós del Imperiu Otomanu) quería implicase y asitiase a favor d'una reunificación ente les ilesies católiques romana y armenia. En 1691 conociera a un misioneru xesuita (quiciabes Jacques Villote) y más tarde estudió en Roma y trabayó como rector antes de llegar a Constantinopla, onde fundó la orde'l 8 de setiembre de 1701 según la Regla de San Benitu o benedictina.

Dos años de persecución otomana más tarde, la orde se emplazó en Modona, nel Peloponeso, entós parte de la República de Venecia y Mequitar solicitó l'aprobación a Clemente XI. En Modona, tuvo en contautu con grandes personalidaes y tres el so fallecimientu la orde taba bien establecida, asocedió-y Stephanos Melkonian, hasta 1800.

Los monxos siguieron la xera impuesta pol fundador d'estudiu, edición, traducción y publicación, con una imprenta propia, de los antiguos escritos relixosos armenios; amás de la traducción al armeniu d'obres clásiques tantu cristianes como paganes, faciendo que la orde tuviera un papel fundamental nel caltenimientu, recuperación y renacencia de la llingua y la lliteratura armenies.

Dixebra y reunificación[editar | editar la fonte]

La orde arriquecer polos legaos y donaciones de los fieles. Les tensiones internes, provocaes pol comportamientu del abá Melkhonian, fixeron qu'en 1772 la orde biforcárase: ente que parte de la comunidá permanez en Venecia, otra parte escueye un nuevu abá y en marcha a Trieste, onde son acoyíos poles autoridaes del Sacru imperiu romanogermánico. Finalmente, en 1810 colen a Viena onde s'asitiaría la sede de la caña biforcada, denominada Congregatio Mechitarista Vindobonensis ("Congregación Mequitarista de Viena"). Los dos cañes tuvieron actividaes similares (la caña vienesa tamién establez una imprenta), a pesar de que la vienesa alloñóse más de les posiciones teolóxicu y canónicu de la Curia Romana. El 2000, los dos cañes se reunificaron.

En 1810, los mequitaristas fueron la única orde monástica exenta de l'abolición decretada por Napoleón I. En 1816, el monasteriu de San Lazzaro foi visitáu por Lord Byron, que, almiráu pola so biblioteca y actividá, empezó a estudiar armeniu. Abrióse un conventu y colexu de laicos en Padua y en 1846 otru en París. Amás, estableciéronse unos catorce cases a lo llargo del sieglu XIX en Austria-Hungría, Rusia, Persia y Turquía, onde había, al empezar el sieglu XX, unos 150 monxos.

Papel nes lletres armenies[editar | editar la fonte]

Unu de los oxetivos del fundador foi ameyorar la catequesis y l'educación de los armenios por aciu los escritos, amás de recuperar l'antigua lliteratura armenia, que databa de los sieglos IV y V y manuscritos inéditos y abandonaos. Mequitar quixo espublizar la tradición cristiana armenia cola edición n'armeniu de los testos y la so traducción a llingües occidentales. Tamién quería dar a conocer ente los armenios los grandes clásicos espirituales cristianos. Ente les primeres publicaciones hai les traducciones de Mequitar al armeniu de la Imitatio Christi y la Biblia, y la xera de traducción caltener mientres los sieglos siguientes, con obres de los Padres de la Ilesia, santu Tomás d'Aquino, etc., y obres clásiques paganes como les de Homero y Virgilio y los grandes poetes ya historiadores de la tradición clásica. En San Lazzaro instalóse una imprenta d'onde salieron la mayoría de les publicaciones n'armeniu, y configuróse una biblioteca con una gran colección de manuscritos ya impresos, que se convirtió na más importante biblioteca armenia del mundu.

Notes[editar | editar la fonte]


Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Peratoner, Alberto (ed.), Dall'Ararat a San Lazzaro. Venezia: Congregazione Armena Mechitarista, 2006
  • Siranian, Robert. I Mechitaristi di Venezia y il tentativo di unione del 1809 secondo la "Storia Armena" di A. Berberian. Venezia: Casa Editrice Armena, 2006

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]




Orden mequitarista