Ole Rømer

De Wikipedia
Ole Rømer
Vida
Nacimientu Aarhus25 de setiembre de 1644[1]
Nacionalidá Bandera de Dinamarca Dinamarca [2]
Residencia Copenḥague
Muerte Copenḥague19 de setiembre de 1710[1] (65 años)
Familia
Casáu con Anne Marie Bartholin (en) Traducir
Estudios
Estudios Aarhus Katedralskole (en) Traducir
Universidá de Copenḥague
(1662 -
Llingües falaes danés[3]
Oficiu astrónomu, físicu, matemáticu, profesor universitariu, xuez, inventor de patentespolicía
Emplegadores Universidá de Copenḥague
Miembru de Academia Francesa de les Ciencies
Academia Prusiana de les Ciencies
Creencies
Relixón Luteranismu
Cambiar los datos en Wikidata

Ole Christensen Rømer (25 de setiembre de 1644Aarhus – 19 de setiembre de 1710Copenḥague) foi un astrónomu danés.

Biografía[editar | editar la fonte]

En 1672, por cuenta de la intervención de Jean Picard, foi a Francia, ingresando na acabante crear Academia de Ciencies de París. Dicha academia foi creada en 1666 mientres el reináu de Lluis XIV.

El so ministru Colbert decatar de la importancia de que Francia se convirtiera en primer potencia científica y, con fondos aparentemente ilimitaos, consiguió que Christian Huygens, Picard y, sobremanera, Giovanni Doménico Cassini xunir al proyeutu.

Por cuenta de la influencia de Rømer introducióse'l calendariu gregorianu en Dinamarca nel añu 1701.

El 19 de setiembre de 1710, a la edá de sesenta y seis años, Rømer morrió por cuenta de un cálculu.

Casi tolos manuscritos del pernomáu astrónomu perder na tarrecible quema que destruyó'l Observatoriu de Copenhague el 20 d'ochobre de 1728.

La so obra[editar | editar la fonte]

Descubrimientu de los satélites de Xúpiter[editar | editar la fonte]

Les observaciones del primer satélite de Xúpiter efectuaes por Römer y Giovanni Doménico Cassini indicaron una desigualdá, que los dos sabios creyeron poder atribuyir al espardimientu socesivu de la lluz (Observatoriu de París, añu 1676). Cassini nun tardó en refugar esa idea tan xusta; pela cueta Römer caltener, xuniendo d'esta manera'l so nome a unu de los más grandes descubrimientos qu'arguyecen a l'astronomía moderna.

Fízose notar que dempués de la idea tan feliz d'atribuyir les diferencies que se reparen ente les vueltes del primer satélite de Xúpiter a les llendes del conu de solombra mientres la primera y la segunda cuadradura del planeta y del espardimientu de la lluz, Römer, inexplicablemente, refalgó demostrar que na mesma hipótesis atopábase la esplicación de les desigualdaes notaes tamién nos otros trés satélites.

Podría estrañar que nun tratara d'evaluar la velocidá de la lluz con más exactitú de la qu'aplicó. Horrebow, el discípulu predilectu de Römer y el so más fervosu almirador, afita en 14 m 10 s en cuenta de 8 m 13 s el tiempu que tarda la lluz en travesar la distancia que dixebra al Sol de la Tierra.

L'antioyu[editar | editar la fonte]

Römer, que fuera testigu en París de les dificultaes pa faer mover nel planu del meridianu la lente d'un cuartu de círculu mural, esto ye, una lente equilibrada sobre una exa bien curtia y obligada a aplicase de cutio sobre un llimbu imperfectamente fechu, imaxinó y construyó l'antioyu meridianu.

Esti preséu que güei día puede trate en munchos observatorios astronómicos débese, poro, al maxín del astrónomu danés.

El micrómetru[editar | editar la fonte]

Débese-y tamién la invención d'un atélite micrómetru, d'usu bien común escontra finales del sieglu XVII na observación de los eclíss. Con esti micrómetru podía aumentar o menguar la imaxe del Sol o de la Lluna hasta que tuvieren ente dos filos asitiaos cerca del ocular.

Termometría[editar | editar la fonte]

Grau Rømer

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 26 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. URL de la referencia: http://www.bbc.co.uk/programmes/p011n07h.
  3. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]