Ocupación xaponesa de les islles Andamán y Nicobar

De Wikipedia
Xaponeses desmebarcando en Andaman, marzu de 1942.

Plantía:Campaña Frente Sureste d'Asia La ocupación xaponesa de les islles Andamán y Nicobar asocedió en 1942 mientres la Segunda Guerra Mundial. Les Islles Andamán y Nicobar son un grupu de 139 islles (8.293 km²) allugaes na Badea de Bengala a unos 1250 km de Kolkata, 1200 km de Chennai y unos 200 km de Birmania. Hasta 1938 el gobiernu británicu usar como una colonia penal para prisioneros políticos de la India y África, quien yeren zarraos na famosa Cárcel Celular de Port Blair, la llocalidá y el puertu más grande de les islles. Anguaño, les islles son un Territoriu de la Unión d'India.

L'únicu oxetivu militar nes islles yera la ciudá portuaria de Port Blair. La guarnición ellí consistía de 300 milicianos Sikh con 23 oficiales británicos, reforzada en xineru de 1942 por un destacamentu Gurkha del 12vo Reximientu de les Fuercies Fronterices de la 16va Brigada d'Infantería India. Sicasí, depués de la cayida de Rangún el 8 de marzu, los británicu dieron cuenta que Port Blair habíase vueltu imposible de defender, y el 10 de marzu los Gurkhas fueron replegaos a la península d'Arakán.

Fuercia invasor[editar | editar la fonte]

Coles mires de cubrir el so lladral marítimu, los xaponeses unviaron una fuercia completo pa tomar les islles. Esta fuercia consistía de les siguientes unidaes y buques:

Retaguardia distante:

4ª División de Portaviones:
  • Portaviones Ryujo (anque taba incluyíu na llista, nun realizó nenguna operación aérea)
7ª División de Cruceros:
El Cruceru pesáu Kumano.
11va División de Destructores:

Cobertoria cercana:

3ᵉʳ Escuadrón de Destructores
19va División de Destructores
20va División de Destructores:
El HIJMS Amagiri antes d'empecipiada la guerra.

Fuercia invasor:

Unidá d'escolta #1
  • Cruceru llixeru Yura
Fuercia d'invasión xaponesa
  • 9 Tresportes
  • 1 Batallón de la 18ª División d'Infantería ::*Fuercia de la 9ª

Base ::*Cruceru d'entrenamientu Kashii

  • Buque escolta Shumushu
  • Minador Hatsutaka
  • Cañonero convertíu Eiko Maru
1a División de dragaminas
91va División especial de dragaminas 91
  • Dragaminas - Choko Maru, Shonan Maru #7, Shonan Maru #5
Unidá aérea
  • Portahidroaviones Sagara Maru (operó al este de la isla Nicobar)

Ocupación Xaponesa[editar | editar la fonte]

Mapa de les Islles, cola rexón de Port Blair resaltada.

Port Blair foi ocupáu'l 23 de marzu de 1942. La guarnición nun ufiertó resistencia dalguna a los desembarcos, y fueron desarmaos y confinaos. Munchos de los milicianos Sikh que fueron prindaos xuniéronse más palantre al Exércitu Nacional Indiu.[1] Los oficiales británicos de la milicia fueron unviaos a Singapur como prisioneros de guerra, ente que'l Comisionado en Xefe Waterfall, el Sub Comisionado Mayor A.G. Bird y los demás oficiales alministrativos británicos fueron zarraos. Los xaponeses llueu lliberaron a los prisioneros que teníen zarraos na cárcel,[1] unu de los cualos, Pushkar Bakshi, convertir nel so principal collaborador. Les islles fueron puestes so l'alministración del Coronel Bucho, ente que un númberu d'oficiales subalternos indios alministrativos fueron alzaos a cargos con mayores responsabilidaes. La defensa de les islles foi asignada al apocayá formáu escuadrón de caces del Kanoya Kokutai con base en Tavoy, al sur de Birmania. Esti escuadrón de caces yera conocíu enantes como Unidá Yamada, sol control del 22vo Koku Sentai, basáu en Penang.[1] Seis hidroplanos del Toko Kokutai fueron espachaos el 26 de maro, con dolce más llegando pocu tiempu dempués. Dientro de les isla haber una guarnición d'aproximao 600 homes, que xunto cola fuercia policial, agora so control xaponés, yeren los responsables de caltener l'orde.

Oficiales Militares xaponeses nes islles Andamán y Nicobar

  • Yoshisuke Inoue: Comandante de la 35ª Brigada Independiente Mista, Islles Andamán
  • Toshio Itsuki: Comandante de la 36ª Brigada Independiente Mista, Islles Nicobar
  • Hideo Iwakuro: Oficial d'enllaz col Exercito Nacional Indiu.
  • Mayor-Xeneral Saburo Isoda: Oficial d'enllaz col Exercito Nacional Indiu.

Otomíes cometíes polos xaponeses[editar | editar la fonte]

Los eventos que trescurrieron nos trés años de la ocupación nun son fáciles de constatar, una y bones los xaponeses destruyeron tolos rexistros cuando se retiraron. Les principales fontes son los testimonios recoyíos nun reporte non publicar d'un residente local llamáu Caña Krishna: Les Islles Andamán so la ocupación xaponesa 1942-5, otru reporte non publicar d'un oficial británicu, D. McCarthy: L'intervalu Andamán (McCarthy foi unviáu nuna misión secreta a les islles en 1944), xunto coles memories d'otros residentes mayores que fueron entrevistaos por historiadores. Toos estos, y les obres publicaes basaes nellos, concuerden en que, mientres la ocupación, los xaponeses cometieron numberoses otomíes contra la población llocal.[2][3][4]

La primer víctima de la ocupación llegó'l cuartu día dempués de los desembarcos xaponeses. Un mozu llamáu Zulfigar Ali, cafiante porque unos soldaos escorrieren unes pites hasta la so casa, disparó un arama d'aire estruyíu contra ellos. Naide resultó mancáu, pero viose obligáu a escondese. Depués de venticuatro hores foi prindáu y obligáu a colar al maidan al frente del Club Browning. Ellí los sos brazos fueron torcíos hasta que se rompieron, y depués foi executáu. Un placa de cementu n'alcordanza de fechos agora xaz nel llugar.[5] Nos primeros díes de la ocupación, los intelectuales locales (na so mayoría funcionarios públicos y doctores) fueron convidaos a xunise a la Lliga de la Independencia d'India de Rash Behari Bose, y formóse un "Comité de Paz" ente los sos miembros, encabezáu pol Dr. Diwan Singh. Nel intre de los meses siguientes fixeron lo posible p'apangar el sufrimientu de la población a manes de los xaponeses, pero ensin enforma ésitu; inclusive munchos d'ellos terminaron siendo víctimes de los ocupantes.

Otru casu d'abusos per parte'l xaponeses foi'l del Mayor A.G. Bird (conocíu como "Chirri" - páxaru n'Hindi), unu de los pocos británicos que nun foi unviáu a Rangún nin Singapur. Los xaponeses taben determinaos a faer de Bird, al igual que cualesquier otru británicu, un exemplu pa los demás prisioneros. Según testigos oculares, Bird foi torturáu de forma similar que Ali: torciéronse-y les piernes y los brazos hasta que quebrales, y depués el Coronel Bucho cortó-y la cabeza con una espada.[6][7]

Amás d'estes execuciones, delles muyeres locales fueron reclutadas por Bakshi como "muyeres de confort" pa la guarnición xaponesa, anque por cuenta de descontentos, más palantre lleváronse a muyeres dende Corea y Malaya. Los xaponeses construyeron un nuevu aeropuertu cerca de Port Blair, y pallo utilizaron trabayu forzosu. N'ochobre de 1942 realizáronse arrestos masivos de "espíes", encarcelando a unes 300 persones na Cárcel Celular, onde dellos fueron torturaos. D'estos, siete fueron executaos, incluyendo a Narayan Rayo, quien fuera Superintendente de Policía so la ocupación, Itter Singh, el Sub-Superintendente, Subedar Xube Singh de la Policía Militar y el Dr. Surinder Nag. Al dase cunta que los xaponeses empezaron a enfocase en miembros influyentes de la población, los miembros de la Lliga de la Independencia d'India punxéronse nerviosos, y amenorgaron la so participación n'actividaes nacionalistes.[8] En 1943, una segunda fola de terror llevar a cabu per parte del nuevu comandante de la guarnición, el Coronel Jochi Renusakai, y el Xefe de la Policía, Mitsubashi, dambos de los cualos tuvieron aparcaos enantes en Nankín. 600 persones fueron arrestaes y torturaes sol so cargu, incluyendo al Dr. Diwan Singh, quien morrió como resultáu de les sos firíes. A esos altores de la guerra'l xaponeses consideraron que Bakshi yá nun yera útil pa ellos y encarcelar.[9]

A midida que la comida volvíase escaza en 1945, los xaponeses recurrieron a métodos inclusive más desesperaos. Ente 250 y 700 persones (les estimaciones varien) de la rexón de Aberdeen al sur de Andamán fueron deportaes a una isla inhabitada pa cultivar comida. Según los rellatos d'un sobreviviente, un convicto de nome Saudagar Ali que fuera lliberáu polos xaponeses, siquier seis persones afogáronse o fueron comíos por tiburones al ser emburriaos de los sos botes na escuridá, ente que'l restu morrió de fame o fueron mataos por pirates birmanos. Una misión de rescate foi unviada a la isla cuando terminó la ocupación y atopó solu dolce sobrevivientes y más de doscientos cadarmes na sablera.

En total, envalórase qu'unes 2.000 persones morrieron nes islles como resultáu de la ocupación, y a lo menos 501 fueron torturaes. Esa cantidá representa'l 10% de la población de Port Blair antes de la guerra. Les baxes nes islles Nicobar (les cualos son muncho menos poblaes) fueron menores, una y bones los xaponeses nun teníen una guarnición ellí. Sicasí en 1943 crearon un pequeñu periodu de terror en Car Nicobar cuando raptaron nicobarenses pa trabayos forzosos. La ocupación dexó un legáu de refuga escontra'l xaponeses, y hasta ciertu puntu escontra'l Azad Hind que collaboró colos ocupantes, ente la xeneración que sufrió la ocupación.[10]

The Arzi Hukumat-y-Azad Hind[editar | editar la fonte]

El 29 d'avientu de 1943, el control políticu de les islles pasó, en teoría, al gobiernu d'Azad Hind encabezáu por Subhas Chandra Bose. Bose visitó Port Blair pocu dempués d'esta fecha pa izar la bandera tricolor del Exércitu Nacional Indiu. Mientres esta visita, la única que realizó a les islles Andamán y Nicobar, foi estremáu curioso de la población llocal per parte de les autoridaes xaponeses. La población llocal fixo dellos intentos d'informa-y sobre les penuries sufiertes pola xente de Andamán mientres la ocupación, y el fechu de que munchos nacionalistes indios atopar na Cárcel Celular y taben siendo torturaos. Al paecer, Bose nun s'enteró d'estos fechos, y dalgunos consideren que -y "falló al so pueblu".[11] Depués de que Bose dexara les islles, los xaponeses quedar col control efectivu de les islles, y la soberanía del Azad Hind yera en gran parte nominal.[12] Nesti periodu les íslas fueron renombraes Shaheed y Swaraj, que n'español signifiquen "mártir" y "auto-determinación", respeutivamente. Bose designó como gobernador de les islles al Xeneral Loganathan, y arreyóse bien pocu cola alministración del territoriu. Mientres la so interrogación depués de terminada la Segunda Guerra Mundial, Loganathan almitió qu'él solo tenía control completu sobre lo que quedaba del departamentu d'educación de les islles. Declaró que terminó refugando cualesquier otra posición nel gobiernu en forma de protesta depués de que los xaponeses fixeren cargu de les fuercies policiales por completu. Nun pudo faer nada pa evitar la peor otomía de la ocupación, la masacre de Homfreyganj del 30 de xineru de 1944, cuando cuarenta y cuatro civilies indios fueron executaos polos xaponeses por barruntos d'espionaxe. Munchos d'ellos yeren miembros de la Lliga d'Independencia India.[13] El Azad Hind retuvo'l control nominal sobre les islles hasta 1945 cuando los británicos retomar, siendo este l'únicu territoriu que la organización llegaría a controlar.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 1,2 L, Klemen (1999-2000). «The prinde of Andaman Islands, March 1942». Forgotten Campaign: The Dutch East Indies Campaign 1941-1942.
  2. N. Iqbal Singh The Andaman Story (Delhi: Vikas Publ.) 1978
  3. Jayant Dasgupta Japanese in Andaman & Nicobar Islands. Rede Sun over Black Water (Delhi: Esquites Publications) 2002 pp42, 88-91
  4. L.P. Mathur Kala Pani. History of the Andaman & Nicobar Islands with a study of India's Freedom Struggle (Delhi: Eastern Book Corporation) 1985 pp247-255
  5. Dasgupta Rede Sun over Black Water pp44-5
  6. Dasgupta Rede Sun over Black Water pp50-1
  7. Mathur Kala Pani p248; Iqbal Singh The Andaman Story pp241-2
  8. Dasgupta Rede Sun over Black Water pp52-60
  9. Dasgupta Rede Sun over Black Water pp63-7
  10. Dasgupta Rede Sun over Black Water pp101, 131, 133; Mathur Kala Pani pp254-5
  11. Iqbal Singh The Andaman Story p249
  12. C.A. Bayly & T. Harper Forgotten Armies. The Fall of British Asia 1941-5 (London) 2004 p325
  13. Dasgupta Rede Sun over Black Water pp67, 87, 91-5; Mathur Kala Pani pp249-51