Ocupación xaponesa d'Indochina

De Wikipedia
Invasión de la Indochina francesa
Parte de segunda guerra sino-xaponesa
Fecha 22 setiembre 1940[1] → 26 setiembre 1940[1]
Llugar Indochina francesa
Resultáu Victoria xaponesa
Belixerantes
Bandera de Francia Francia de Vichy Bandera de Xapón Imperiu Xaponés
Comandantes
Bandera de Francia Maurice Martin Bandera de Xapón Akihito Nakamura
Bandera de Xapón Takuma Nishimura
Fuercies en combate
Exércitu Francés
• 2000 soldaos
Exércitu Imperial Xaponés
• 34 000 soldaos
Baxes
800 baxes
[editar datos en Wikidata]

Plantía:Campaña Frente Sureste d'Asia

La Ocupación xaponesa d'Indochina, conocida en Xapón como la Espedición de Vietnam (仏印進駐 , Futsu-in shinchū?), consistió na entrada de tropes xaponeses na Indochina francesa en 1940 y depués en 1942, coles mires de caltener el bloquéu de China mientres la Segunda Guerra Sino-Xaponesa.

Los xaponeses pensaben evitar d'esta manera la entrada de suministros material bélicu unviáu clandestinamente polos Estaos Xuníos. La invasión de setiembre de 1940 solamente ocupó la rexón nortiza de Tonkín, ensin que'l gobiernu de la Francia de Vichy opunxera seria resistencia. En 1945 los xaponeses espulsaron a los franceses de les sos puestos alministración y tomaron el control total de la colonia, anque por poco tiempu yá que n'agostu produció la rindición de Xapón a les Fuercies aliaes.

Antecedentes[editar | editar la fonte]

Mientres l'Exércitu Imperial Xaponés intentaba espulsar a les fuercies del Exércitu Nacional Revolucionariu de China de la provincia de Guangxi, Francia robló'l armisticiu del 22 de xunu de 1940 con Alemaña. De resultes d'esto, establecióse un gobiernu collaboracionista conocíu como la Francia de Vichy nel sur de Francia, pero l'autoridá colonial d'esti país quedó afeutada en tol mundu. Indochina, una colonia francesa, quedó controlada pola Francia de Vichy, anque dende'l so puertu Hai Phong siguió llevándose suministros a Yunnan, China, al traviés d'una llinia ferrial. A pesar de los bombardeos xaponeses al enllaz ferroviariu en China, la comunicación nun quedó cortada, y los xaponeses empezaron a plantegase otra alternativa menos costosa p'aisllar a la gran nación asiática definitivamente.

Aprovechando la debilidá francesa, Xapón primió al gobiernu colonial francés por que cerrara el ferrocarril, y el 5 de setiembre ordenóse la organización del Exércitu Espedicionariu d'Indochina, axuntu al Exércitu Xaponés del Sur de China, que'l so oxetivu sería formar una guarnición xaponesa n'Indochina. Esta fuercia, mandada pol xeneral de división Takuma Nishimura, recibiría sofitu d'una flotilla naval, y d'aviones que desapegaríen de portaviones y de la isla Hainan.

El 22 de setiembre de 1940, Xapón y Francia roblaron un alcuerdu onde se dexaba la presencia permanente d'un máximu de seis mil soldaos xaponeses n'Indochina, según la presencia transitoria de más tropes, qu'alzaben el númberu máximu de soldaos xaponeses n'Indochina nun determináu momentu a venticinco mil homes. Xapón tenía prohibíu ingresar fuercies terrestres adicionales, según fuercies navales y aérees.

Combates[editar | editar la fonte]

Pocu dempués, unidaes de la 5ª División xaponesa averar a la frontera, averándose a la estación de Lang Son dende trés distintos puntos. Darréu empecipióse'l combate coles tropes coloniales franceses ellí aparcaes, qu'incluyía a tropes de la Lexón Estranxera, que duró hasta'l 25 de setiembre de 1940, cuando Lang Son foi prindada. A pesar d'esta derrota, les autoridaes coloniales entá cuntaben con un númberu significativu d'efectivos ente Lang Son y Ḥanói, colos que podíen montar una defensa efectiva. Mentanto, el 23 de setiembre de 1940, el gobiernu colonial d'Indochina protestara ante Tokiu pola violación de los alcuerdos.

El 24 de setiembre de 1940, los xaponeses empecipiaron una serie d'incursiones aérees sobre Hai Phong, y anque los franceses siguíen intentando resolver el conflictu por aciu la diplomacia, diéronse órdenes d'evitar un desembarcu xaponés de toes toes. Estes midíes nun evitaron que'l 26 de setiembre de 1940, fuercies xaponeses desembarcaren al sur de Hai Phong, y avanzaren al norte. El primer desembarcu foi siguíu per un segundu, que cuntaba con tanques, amás, empecipióse'l bombardéu de Hai Phong. Pa la tarde d'esi mesmu día, unes 4.500 tropes xaponeses y una docena de tanques atopábense pela rodiada de la ciudá. Esa mesma nueche, la ciudá foi tomada con facilidá.

Ocupación[editar | editar la fonte]

Subdivisiones de la Indochina francesa mientres la Segunda Guerra Mundial y cesiones territoriales al Reinu de Siam mientres el mesmu periodu.

Garantizada la ocupación de Tonkín, los xaponeses aparcaron a novecientos soldaos permanentemente en Hai Phong, y otros seiscientos en Ḥanói; d'esta manera, cortaron una de les principales víes de suministros a China. Pero llueu quedó abierta la denominada carretera de Myanmar, na Birmania británica, que se convirtió na nueva arteria vital pa les fuercies nacionalistes chines.

Por eses feches, el 27 de setiembre de 1940, Xapón robló una alianza militar y diplomática cola Alemaña nazi y Italia (el llamáu Pactu Tripartitu).

A pesar de que'l norte d'Indochina (Tonkín) foi ocupáu, les autoridaes coloniales franceses siguieron alministrando la rexón y primeramente la ocupación xaponesa llindar al ámbitu puramente militar. A finales de 1940, el Reinu de Siam (Tailandia) entamó una guerra contra la Indochina francesa por causa de los conflictos territoriales que tenía con ella. Anque l'exércitu tailandés sufrió serios reveses, los franceses fueron ganaos en tierra. Xapón medió por que se algamar rápido un alcuerdu de paz ente dambes naciones, col fin d'estabilizar el so acabante adquirir área d'influencia.

El 12 de xunetu de 1941, Xapón esixó más concesiones a los franceses: esta vegada solicitó ocho bases aérees y dos navales nel sur de la Indochina, y llibertá de movimientu de tropes. Los franceses recurrieron al Reinu Xuníu y los Estaos Xuníos por ayuda militar pero, anque estos encamentáron-yos non vencer a les esixencies nipones, nun unviaron socorros. El 29 de xunetu concluyeron les negociaciones y los xaponeses llograron más de lo que de primeres pidieren. Estes negociaciones fueron una formalidá, yá que dende'l día anterior tropes nipones tuvieren llegando a Saigón. Poco tiempu dempués, unos cincuenta mil soldaos xaponeses yá s'atopaben esplegaos nel sur d'Indochina.

La respuesta de les naciones anglofalantes a esta victoria xaponesa nun se fixo esperar, una y bones el 26 de xunetu de 1941 el presidente d'Estaos Xuníos Franklin Roosevelt ordenó que se conxelaren tolos fondos ya inversiones xaponeses nos Estaos Xuníos.[2] Esi mesmu día, el Reinu Xuníu y les naciones de la Mancomunidá Británica atayaron el comerciu con Xapón.[2] Dos díes depués, los Países Baxos tamién atayaron les rellaciones comerciales, lo que significó que'l petroleu de les Indies Orientales Holandeses dexaría de llegar a Xapón. Ensin recursos petrolíferos suficientes p'abastecer la so creciente industria, Xapón llueu enfrentó l'amenaza de quedase ensin recursos estratéxicos metanes una guerra.[2] Este foi'l principal motivu pal ataque a Pearl Harbor, una y bones los xaponeses xulgaron, probablemente de manera errónea, que la invasión de les Indies Orientales Holandeses bastiaría la declaración de guerra estauxunidense.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Histropedia.
  2. 2,0 2,1 2,2 Empire Game, Revista Time. 04/08/2007. Consultáu'l 04/01/08.