Obstetricia y xinecoloxía

De Wikipedia


Obstetricia y xinecoloxía
especialidá médica
ciencies de la salú y medicina
Cambiar los datos en Wikidata

Obstetricia y Xinecoloxía (en dellos países llamada Ginecoobstetricia, Tocoginecología o Xinecoloxía y Obstetricia) ye la especialidá médica dedicada a los campos de la obstetricia y la xinecoloxía al traviés d'un únicu programa de formación académica. Esta formación combinada convierte a los prauticantes n'espertos nel cuidu de la salú de los órganos reproductores femeninos y nel manexu d'entueyos obstétricas, inclusive al traviés d'intervenciones quirúrxiques.[ensin referencies]

Formación especializada[editar | editar la fonte]

La formación de los médicos nesti campu ye de cutiu bien difícil: n'Australia, por casu, el periodu de formación de residencia ye una de les más llargues, que ye de seis años. Esti periodu namái ye comparable cola neurociruxía y ciruxía maxilofacial. Nos Estaos Xuníos, sicasí, los especialistes en Obstetricia y Xinecoloxía riquen cuatro años d'educación nuna universidá acreditada, siguíu de cuatro años de la escuela de medicina y cuatro años de residencia. Na India, la formación de posgráu en obstetricia y xinecoloxía adquieren la especialidá depués de dos años d'estudiu (DGO) o de trés años (MD o MS). Dellos ciruxanos en Obstetricia y Xinecoloxía son escoyíos pa faer l'entrenamientu na subespecialidad más conocida gracies a programes de beques dempués de terminar el so entrenamientu de residencia, anque la mayoría decide introducir la práutica privada o académica polo xeneral como Obstetricia y Xinecoloxía. Estes Beques de formación puede variar d'unu a cuatro años de duración, y suelen tener un componente d'investigación arreyaos na formación clínico y operativo. N'El Salvador, la formación de Xinecólogu y Obstetra tien una duración de 3 años. Hasta'l 2010 tuvo a cargu del Ministeriu de Salú y El Institutu Salvadoreñu del Seguru Social. Apurriendo diploma d'Especialista al rematar el periodu de formación. Anguaño les Universidaes tienen al so cargu la Formación y con una duración igual, gradúen con Títulu d'Especialista.

Nes zones rurales de los Estaos Xuníos, particularmente nes zones al oeste del ríu Mississippi, nun ye raru que los médicos xenerales ufierten servicios de obstetricia a los sos pacientes. Sicasí, estos suelen ser xeneralistas ensin entrenar nos aspeutos quirúrxicos de la obstetricia, nin recibieron capacitación en xinecoloxía y, como tal, nun tien de confundir se como entrenaos y certificaos nesta especialidá. Tolos obstetras xinecólogos, poro, son entrenaos en xinecoloxía, anque non necesariamente funcione a la inversa. Sicasí, dellos obstetras y xinecólogos pueden optar por abandonar la práutica obstétrica y centrase puramente en xinecoloxía, especialmente a midida que avieyen. Esta decisión básase de cutiu na doble carga d'hores y dependiendo del país, les altes tases de pleitos.[ensin referencies]

Subespecialidades[editar | editar la fonte]

Exemplos de formación de la subespecialidad a disposición de los médicos nos Estaos Xuníos son:

  • Medicina maternu-fetal: una subespecialidad de obstetricia, dacuando denominar perinatología, que se centra nel manexu médico y quirúrxico de los embaranzos d'altu riesgu y la ciruxía nel fetu, coles mires d'amenorgar la morbilidad y la mortalidá.
  • Oncoloxía xinecolóxica: subespecialidad xinecolóxica centrada nel tratamientu médico y quirúrxico de les muyeres con cánceres de los órganos reproductivos.
  • Uroginecología y ciruxía reconstructiva de la maxana: sub-especialidá de xinecoloxía centrar nel diagnósticu y el tratamientu quirúrxicu de les muyeres con incontinencia urinaria y el prolapso d'órganos coxales.
  • Planificación familiar: especialista que s'encarga de la formación y enseñanza alrodiu de los anticonceutivos y l'interrupción del embaranzu.

D'éstes, namái los cuatro primeres son realmente subespecialidades reconocíes pol Conseyu de Acreditación de la Graduate Medical Education (ACGME) y el Conseyu Norteamericanu de Obstetricia y Xinecoloxía (ABOG) Les otres subespecialidades son reconocíes como les concentraciones informales de la práutica. Pa ser reconocíu como pol conseyu especialista, un médicu tien de completar una beca ACGME y llograr un certificáu coles calificaciones (CAQ), lo cual esixe un exame estandarizado adicional.[1]

Amás, los médicos d'otres especialidaes pueden ser capacitaos en Sofitu Vital Avanzáu en Obstetricia (tamién), una certificación curtia que los capacita pa remanar meyor como obstetras emerxentes o en situaciones de xinecoloxía y obstetricia.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Llewellyn-Jones D. (1999). Fundamentals of Obstetrics and Gynecology (7th ed.). Mosby.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]