Númberu de Control de la Biblioteca del Congresu

De Wikipedia
Númberu de Control de la Biblioteca del Congresu
identificador de publicación (es) Traducir y Control de autoridades (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

El Númberu de Control de la Biblioteca del Congresu (n'inglés Library of Congress Control Number), embrivíu LCCN, ye un sistema basáu en númberos de serie pa numberar los rexistros de catálogu de la Biblioteca del Congresu d'Estaos Xuníos. Esti sistema de numberación tuvo n'usu dende 1898. Nun tien rellación nenguna colos conteníos de los llibros, y nun ha de confundise cola Clasificación de la Biblioteca del Congresu (LCC).

L'acrónimu LCCN aludía orixinalmente a Library of Congress Card Number ('númberu de tarxeta de la Biblioteca del Congresu'), una y bones la Biblioteca del Congresu preparaba tarxetes d'información bibliográfica pal so catálogu y vendía conxuntos doblaos de les tarxetes a otres biblioteques pa usalos nos sos catálogos. Esti vezu conocíase como catalogación centralizada. A cada conxuntu de tarxetes daba un númberu de serie pa facilitar la so identificación. Como la mayoría de la información bibliográfica créase, almacena y comparte anguaño de forma dixital, sigui esistiendo la necesidá d'identificar unívocamente cada rexistru, realizando entá'l LCCN esta función.

Na so forma más elemental el númberu inclúi un añu y un númberu de serie. Al añu tien dos díxitos dende 1898 a 2000, y cuatro díxitos a partir de 2001. Los trés años ambiguos #estremar pol llargor del númberu de serie. Hai tamién delles peculiaridaes colos númberos qu'empiecen por un «7» por cuenta d'un esperimentu fallíu lleváu a cabu ente 1969 y 1972.

Los númberos de serie tienen seis díxitos y tienen d'incluyir ceros a la izquierda. El guión que de cutiu dixebra l'añu y el númberu de serie ye opcional. Más apocayá, la Biblioteca del Congresu indicó a los editores que nun lo incluyan.

Los bibliotecarios de tol mundu usen esti identificador unívocu nel procesu de catalogar la mayoría de los llibros que fueron publicaos nos Estaos Xuníos. Esto ayúdalos a correxir los datos de catalogación (conocíos como rexistru de catálogu), que la Biblioteca del Congresu y terceros ponen a disposición na web y per otros medios.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

  • CODEN
  • GND (Gemeinsame Normdatei)
  • ISBN (International Standard Book Number)

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]