Noralma Vera

De Wikipedia
Noralma Vera
Vida
Nacimientu Guayaquil28 d'agostu de 1936 (87 años)
Nacionalidá Bandera d'Ecuador Ecuador
Familia
Padre Alfredo Vera Vera
Casada con Ismael
Hermanos/es Alfredo Vera Arrata (es) Traducir
Oficiu coreógrafadiplomática
Cambiar los datos en Wikidata

Noralma Vera Arrata (28 d'agostu de 1936Guayaquil) ye una baillarina de balé, coreógrafa y maestra ecuatoriana, pionera de la danza clásica nesi país.

Vera nació en Guayaquil, Ecuador como la única fía ente trés fíos varones del destacáu políticu natural de Naranxal, Alfredo Vera Vera y de la so esposa Baltita Arrata Macias, d'orixe sicilianu. Vera Arrata provién d'una familia d'intelectuales d'esquierda. El so tíu foi l'escritor Pedro Jorge Vera y el so hermanu Alfredo Vera Arrata ye coles mesmes políticu, ex Ministru d'Educación y d'Interior.

Dempués de rematar la so educación primaria, realizó los sos estudios de bachilleratu nel Colexu Nacional Guayaquil, na so ciudá natal. La so formación artística empezó en 1945 na Casa de la Cultura simultáneamente a la so educación académica.

Noralma Vera Arrata casóse en 1959 col pintor Patriciu Cueva.

Carrera artística[editar | editar la fonte]

en febreru de 1957 viaxó a Londres, gracies a una beca, pa perfeccionase nel Royal Ballet per un añu. Pa esi entós, Noralma Vera Arrata yá yera una figura prominente y la so partida foi espublizada nos medios. En 1958 estudió en París col profesor Victor Gzovsky y bailló nel Balé de Jeanine Charrat hasta 1960. Dempués viaxó a L'Habana, onde trabayó con Alicia Alonso hasta 1968.

En 1968 presentó Afirmación, una obra de danza moderna con música de Carlos Cháves. El so interés por esta forma d'espresión llevar a preparar en 1972 na escuela Martha Gram Dance School de Nueva York pa introducir la téunica Graham de danza contemporánea n'Ecuador. En 1979 siguió la so formación nel Centru Cimeru de la Escuela de Belles Artes de Méxicu.

Dende 1968 hasta 1973 Noralma Vera dirixó la Escuela de Balé de la Casa de la Cultura de Quito, matriz de la escuela na qu'ella se formó. En 1974-1977 foi co-fundadora y direutora del Institutu Nacional de Danza. La Compañía Nacional de Danza foi creada'l 7 de xunu de 1976 en Quitu y Noralma Vera foi electa parte de la comisión directiva. En 1978 fundó la so propia Compañía de balé y una academia na so ciudá natal. Dempués de retirase de la danza activa, Vera trabayó como diplomática del Ecuador en Méxicu y en Cuba.

Premiu[editar | editar la fonte]

  • Distinción al Méritu Artísticu (1955)
  • Premiu Llatinoamericanu de Balé (1956)
  • Reconocencia al Méritu Artísticu, Subsecretaria de Cultura (1994)

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]