Nong Tum

De Wikipedia
Nong Tum
Vida
Nacimientu Chiang Mai (es) Traducir9 de xunu de 1981 (42 años)
Nacionalidá Bandera de Tailandia Tailandia
Residencia Tailandia
Oficiu
Oficiu actor, modelu, boxeador, kickboxerlluchador de muay thai
IMDb nm2384617
Cambiar los datos en Wikidata

Parinya Charoenphol (en tailandés : ปริญญา เจริญผล ; RTGS : Parinya Charoenphon; 9 de xunu de 1981Chiang Mai (es) Traducir), moteyada Toom, tamién conocida pol nome artísticu Parinya Kiatbusaba y el nome coloquial Nong Toom, ye una boxeadora tailandesa, excampeona de Muay Thai (boxéu tailandés), modelu y actriz. Ella ye una kathoey, un tercer xéneru tailandés.[1]

Primeros años[editar | editar la fonte]

Dende bien temprana edá, yá yera consciente de la so identidá de xéneru femenina. Dempués d'un curtiu periodu como monxu budista, empezó a entrenar como boxeadora, y finalmente xunióse a un campamentu de Muay Thai en Chonburi. El so oxetivu yera ganar abondu dineru pa caltener a los sos padres probes y pagar la ciruxía de reasignación de sexu.

Vida pública y ésitu[editar | editar la fonte]

La so vida pública empezó en febreru de 1998, con una victoria nel Lumpini Boxing Stadium de Bangkok, el centru del mundu de Muay Thai. Los medios tailandeses taben comprensiblemente intrigados pola novedá y l'incongruencia d'apaecer maquillada nel ring de boxéu, definiéndose como una kathoey o “lady boy” a la edá de 16 años y, porque ganaba y depués besaba a un oponente más grande y musculosu. Darréu, declaró que'l besu dempués de ganar a los sos oponentes yera una sida por ser bien axatada con ellos.

Anque'l gobiernu tailandés torgara primeramente a los atletes kathoey participar nel equipu nacional de voleibol por medrana a una reacción negativa del restu del mundu, l'establecimientu Muay Thai acoyó a Nong Toom, y los funcionarios de turismu promocionar como «indicativu de les maravíes que s'atopen». En Tailandia, el Muay Thai tuviera nuna depresión de dellos años nel momentu, y Nong Toom revitalizara en gran midida los medios y l'interés públicu nel deporte, como lo demuestren les mayores ventes d'entraes y los ingresos del estadiu a partir de la so llegada.

Ella foi perfilada en delles revistes, y apaeció en munchos videos musicales tailandeses. Darréu, el so perfil públicu empezó a esmorecese, pero les sos engarradielles con oponentes estranxeros, según el so viaxe a Xapón pa lluchar contra un rival xaponés, caltener nes noticies. Pa la seronda de 1998 había poca cobertoria de Nong Toom nos medios principales o de boxéu.

En 1999, Nong Toom causó considerable publicidá al anunciar el so retiru del kick boxing, la so intención de convertise en cantante y el so plan de sometese a una ciruxía de reasignación de sexu. Primeramente foi refugada por dalgunos de los ciruxanos de Bangkok a los qu'allegó (yá que fixera la transición de sexu automedicándose al tomar anticonceutivos orales), pero pudo sometese a la ciruxía de cambéu de sexu en 1999 nel Yanhee International Hospital, a la edá de 18 años.

El 26 de febreru de 2006 Nong Toom tornó como boxeadora. Ella lluchó un partíu d'exhibición pal nuevu ximnasiu de Fairtex Pattaya caña (re-bautizáu como Nong Toom Fairtex ximnasiu) lluchando un concursu de 140 llibres contra'l xaponés Kenshiro Lookchaomaekhemthong. Nong Toom ganó por decisión unánime dempués de la engarradiella a tres asalto, dexando al so rival con una corte cerca del so güeyu per un coldu na última ronda.

Nong Toom taba entamando otra engarradiella d'exhibición pal 2006 cola boxeadora Lucía Rijker, quien interpretó al letal “Osu Azul” na película Million Dollar Baby.

El 31 de mayu de 2008, Nong Toom tuvo una engarradiella contra Pernilla Johansson en Rumble of the Kings n'Estocolmu, Suecia, y ganó por decisión.

En 2010, Nong Toom abrió un campamentu de boxéu, Parinya Muay Thai, en Pranburi, Tailandia, que tien y dirixe xunto col actor y escritor d'Estaos Xuníos Steven Khan. Anguaño enseña Muay Thai y aeróbicos a neños na Escuela Baan Po Yai.

Películes y apaiciones n'otros medios[editar | editar la fonte]

La so hestoria rellatar na película de 2003 Beautiful Boxer na que foi retratada pol kickboxer masculín Asanee Suwan. La película ganó dellos premios nacionales ya internacionales, pero abrir a un ésitu llindáu en Tailandia. Llegó a los cines d'Estaos Xuníos en 2005. El direutor de la película, Ekachai Uekorngtham, tamién escribió l'actuación en solitariu Boxing Cabaré pa Nong Toom, qu'actuó nel branu de 2005 nel Singapore Arts Festival y más tarde en Bangkok.

La vida de Nong Toom como kathoey tamién forma parte del llibru Ladyboys: The Secret World of Thailand's Third Gender, de Maverick House Publishers.

La so hestoria tamién s'incluyó nel documental National Geographic de Julina Khusaini Hidden Genders (2003).

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «ABOUT US» (15 de xunetu de 2011). Archiváu dende l'orixinal, el 15 de xunetu de 2011. Consultáu'l 20 de marzu de 2018.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]