Noemí Pérez Valdés

De Wikipedia
Noemí Pérez Valdés
Vida
Nacimientu L'Habana10 d'avientu de 1926
Nacionalidá Bandera de Cuba Cuba
Muerte L'Habana7 de febreru de 2008 (81 años)
Familia
Casada con Fidel Ilizastigui Dupuy
Estudios
Estudios Universidá de L'Habana
Oficiu psicóloga
Cambiar los datos en Wikidata

Noemí Pérez Valdés (10 d'avientu de 1926L'Habana – 7 de febreru de 2008L'Habana) foi profesora emérita de la Universidá Médica de L'Habana, Presidenta d'Honor de la Sociedá Cubana de Psicoloxía de la Salú, doctora en Ciencies, psicóloga y educadora.

Como presidenta y fundadora de la Sociedá Cubana de Psicoloxía de la Salú (1977-1997), esplegó un llabor de pernotables apurras nel planu nacional ya internacional dende los puntos de vista asistencial, docente-educativu, investigativo y editorial los que resultaron n'importantes contribuciones al oficiu de Psicoloxía Médica.

Xefa del Departamentu de Psicoloxía (1970) y vicedireutora docente (1976) del Hospital Psiquiátricu de L'Habana; función que va desempeñar hasta que la so deteriorada salú visual dexar. Editora del Boletín de Psicoloxía (1978-1998) y miembru del Comité Editorial de la Revista del Hospital Psiquiátricu de L'Habana.

Biografía[editar | editar la fonte]

Datos familiares[editar | editar la fonte]

La Dra. Noemí Eulalia Prudencia Pérez Valdés (Mimí) nació en L'Habana, la capital de Cuba, el 10 d'avientu de 1926, nuna familia de padres médicos, el Dr. Osmundo Pérez Diaz y la Dra. (Ana) Maria Teresa Valdés Cosculluela quien foi una de los trés primeres muyeres graduaes de medicina de la Universidá de L'Habana (les otres dos muyeres méliques fueron Francisca Rivero Arocha (Panchita) y Duce Esperanza Martínez (Franque) . Dende temprana edá'l so güelu el Dr. Pantaleón Julian Valdés [1] fomentó na so mente infantil l'interés y devoción pel campu de les ciencies médiques y la psicoloxía.

Mientres cursaba estudios na Universidá de L'Habana conoció y casóse con un estudiante de medicina, el más tarde renombráu Dr. Fidel Ilizastigui Dupuy con quien compartió casi 60 años de vida matrimonial y llabor intelectual.

La Dra. Noemí Pérez Valdés finó na capital cubana'l 7 de febreru de 2008, de resultes d'un paru cardiorrespiratorio a la edá de 81 años.

Legáu na psicoloxía de la salú[editar | editar la fonte]

El so llabor como Presidenta de la Sociedá de Psicoloxía de la Salú , la primera organizacion nel mundu dedicada a integrar la psicologia nel curriculo mélicu, transcendió les llendes nacionales. El so llabor foi reconocida nel llibru tituláu The Oxford Handbook of the History of Psychology: Global Perspectives

La Dra. Noemí Pérez Valdés lluchó infatigablemente pola solidaridá de tola comunidá llatinoamericana de los psicólogos de la salú brindando tol so sofitu y esperiencia profesional a la Llatinoamérica de la Psicoloxía de la Salú (ALAPSA) y a la Interamericana de Psicoloxía (SIP). So la so direición y collaboración se auspiciaron múltiples congresos y eventos coles mires de promover la visión global de la Psicoloxía ente ellos los Congresos de Psicosalud en Cuba.

Concursu psicoloxía de la salú[editar | editar la fonte]

sociedá cubana-de-psicologia-de-la-salú/ Premiu Noemi Perez Valdes: La Sociedá Cubana de Psicologia de la Salú creó'l concursu nacional Noemí Pérez Valdés como reconociento a les contribuciones de la Dra nel campu de la psicologia de la salú y el so llabor docente.

Llabor docente ya investigadora[editar | editar la fonte]

Psicodiagnósticu del Rorschach[editar | editar la fonte]

Primeramente dedico los sos esfuercios a la investigación del Psicodiagnóstico del Rorschach como profesora de Psicoloxía na Universidá de L'Habana impartiendo más tarde cursos de docencia postgraduada del Rorschach.

Mientres la so granible vida profesional y científica publicó más de 40 trabayos en revistes científiques cubanes y estranxeres, y foi autora y coautora de llibros de testu, folletos y boletinos de la so especialidá, amás d'editora del boletín de Psicoloxía del Hospital Psiquiátricu de L'Habana dende 1978, y miembru estranxeru del Comité Internacional de la Revista de Psiquiatría Llegal.

Trabayu docente[editar | editar la fonte]

Incorporóse como docente universitaria en 1961 como Instructora y Xefa del Departamentu de Psicoloxía de la Cátedra de Psiquiatría del Hospital Xeneral “Calixto García”, según nel Hospital Pediátricu William Soler y nel Centru de Formación y Orientación de la salú del Neñu, perteneciente a la Direición de Docencia del Ministeriu de Salú Pública.

Tan ceo como en 1963 incorporóse como Profesora Auxiliar al claustru de la Escuela de Psicoloxía de la Universidá de L'Habana. Tamién foi Vice-Direutora Docente y d'Investigaciones del Hospital Psiquiátricu de L'Habana, xera que desempeñó con gran dedicación y notables resultaos ente 1977 y 1997, esto ye, 20 años de la so vida. Foi profesora de Psicoloxía Clínica na Facultá de Ciencies Médiques “Xeneral Calixto García”, del Institutu Cimeru de Ciencies Médiques de L'Habana, onde poles sos resultancies y apurras algamó la categoría docente de Profesora Titular nel añu 1977, siendo la Profesora Principal de l'asignatura Psicoloxía Médica en dichu centro.

Hospital Psiquiátricu de L'Habana[editar | editar la fonte]

Darréu llevo les sos conocencies del Rorschach a la práutica trabayando colos pacientes nes sales del Hospital Psiquiátricu de L'Habana onde desempeñara'l cargu de vicedireutora docente (1976 – 2002). Les resultancies d'esti granible llabor fueron sumariados n'a l'artículu de la Dra. Noemí Pérez Valdés tituláu “Psicodiagnóstico de Rorschach y atención primaria: una esperiencia cubana” (1997)

Mientres el periodu de 20 años foi la editora del Boletín de Psicoloxía (1978-1998) y entá nos momentos más difíciles d'escasez de materiales nunca se dexó vencer poles vicisitúes y sigo el llabor editorial del boletín el cual ufiertába-y a tola comunidá de psicólogos un mediu d'espresión y collaboración científica y investigativa.

Foi gran compañera de trabayu de Bernabé Ordaz xunto a quien dedicó llargos años de trabayosu llabor na práutica de la Psicoloxía Médica Docente nel Hospital Psiquiátricu de L'Habana. La revista del Hospital Psiquiatrico de L'Habana dedica una publicacion al trabayu conxuntu d'estos dos figures yá que como menta'l Dr. Duenas remembrar la memoria del comandante, doctor Eduardo Bernabé Ordaz (1921-2006), direutor fundador del Hospital Psiquiátricu de L'Habana, y de la doctora Noemí Pérez Valdés (1926-2008), presidente d'honor de la Sociedá Cubana de Psicoloxía de la Salú, ye'l meyor homenaxe que se-yos puede tributar, nel Día Nacional de la Psicoloxía, a quien s'apurrieron en cuerpu, mente y alma al desenvolvimientu de la ciencia del espíritu nel nuesu archipiélagu.

Membresía[editar | editar la fonte]

Mientres la so carrera profesional la Dra Noemí Pérez Valdés foi miembru y representantes en multiple xuntes y organizaciones:

  • Miembru Titular de la Sociedá de Psicólogos de Cuba
  • Miembro del Grupu Nacional de Psicoloxía del Minsap, Cuba
  • Miembro de la Comisión Permanente pal otorgamiento de graos científicos del Ministeriu d'Educación Cimera, Cuba
  • Miembro fundador de la Sociedá Franco-cubana d'Especialistes de Salú Mental
  • Miembru de la Unión de Periodistes de Cuba Representante de Cuba ante la Sociedá Interamericana de Psicoloxía Asesora de la pionera Maestría en Psicoloxía de la Salú
  • Miembru asesor del Comité Académicu de la Especialidá en Psicoloxía de la Salú
  • Asesora del Comité Executivu de la UNESCO,
  • Miembru fundador y Presidenta de la Xunta Directiva del Capítulu Cubanu de l'Asociación Llatinoamericana de Psicoloxía de la Salú

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]