Noelle Schonwald

De Wikipedia
Noelle Schonwald
Vida
Nacimientu Bogotá1970 (53/54 años)
Nacionalidá Bandera de Colombia Colombia
Estudios
Estudios Universidá de los Andes
Llingües falaes castellanu
Oficiu actriz
IMDb nm0774776
Cambiar los datos en Wikidata

Noëlle Schonwald ye una actriz y modelu colombiana.

Vida artística[editar | editar la fonte]

Roy Lee, l'esitosu productor de Hollywood -por cintes como El berru, The Lake House, con Keanu Reeves y Sandra Bullock, y Los infiltrados, una de les últimes películes de Martin Scorsese- vio l'añu pasáu la película A la fin del espectru y decidió faer un remake norteamericanu d'esta hestoria de terror a la colombiana.

L'esfotu del direutor colombianu Juan Felipe Orozco buscando contactos en Los Angeles convertir nuna bola de nieve y güei ye un fechu que va tener versión norteamericana. Aparte del argumentu, lo que más-y impactó a Llei (que al remake de la película xaponesa L'Aru sacólu 130 millones de dólares namái n'Estaos Xuníos) foi'l rol de la protagonista, la bien blanca y bogotana Noëlle Schonwald. Pensando nun ésitu comercial, la colombiana conducir al sex-appeal sofisticáu de Nicole Kidman pa interpretar el papel de Vega nesti thriller sicológico.

Foi la mesma guapura que llevó a Orozco a pensar en Noëlle cuando empezó a rodar ente ochobre y avientu de 2005, inda ensin financiar los 1.600 millones de pesos que costó la cinta. Tenía la seguridá de qu'esi yera la cara y el cuerpu y los xestos y los mieos que precisaba pal so personaxe. Amás, ella ye una actriz que nun vive nin pola fama nin pol dineru, sinón polo que la emociona. "Noëlle foi la primera na que pensamos como protagonista", asegura'l direutor antioqueño, que per estos díes ta concentráu en cómo faer realidá'l so suañu de dirixir a la Kidman. La ex de Tom Cruise, la que recibe, en permediu, 13 millones de dólares per película.

En marzu próximu Orozco y Noëlle volverán tar de boca en boca. La productora Vertigo Entertainment, de Roy Lee, y Blossom Films, la empresa productora de la mesma Nicole Kidman, que realizó, ente otres, la cinta In the cut, protagonizada por Meg Ryan, van empezar a faer la preproducción de la versión estauxunidense d'A la fin del espectru, que se filmará a partir d'ochobre d'anguaño.

Un suañu fechu realidá pa un grupu de paisas que-y apostaron a un cine distinto y moderno. Como si fuera pocu, en Colombia la so película, que superó los 400 mil espectadores na temporada de fin d'añu y sigue vendiendo tiquetes, va competir nel Festival de Cine de Cartaxena. Ellí ye posible qu'esti direutor y esta actriz sían los ganadores.

Noëlle trata d'embrivir lo qu'asocedió. Hollywood nun la tresnocha como a cualquier actriz. El so maduror haber lleváu pel camín del cine independiente. Por eso cuando-y falo de Kidman nel so rol respuende: "A mi eso nun me produz gran cosa".

Lo cierto ye que pa Orozco, Noëlle llúcióse. Ella apenes almite que se siente meyor actriz, pero alvierte que nun esfrutó'l papel de Vega, pasó por ella como ente un suañu. Sirviólu que nel momentu del rodaxe paecía una alma en pena, a nivel personal taba "a la fin d'un espectru". La so rellación sentimental esleíase y ella faía'l duelu frente a la cámara. "El rnomento que vivía ayudóme, foi perfectu". Dixebróse y carecer. "Taba volviéndome mierda". Pero poder superar como superó otres etapes difíciles de la so vida vertixinosa ente les pasareles y los sets de grabación.

"Yo fui modelu porque yera alta, flaca y guapa", asegura con un pocu de pudor al reconocese bella en públicu. Yá nun ye un figurín, pero sigue siendo delgada... y guapa, bien guapa, y duce. Con actitú de neña pequeña cómese una torta con cubierta de chocolate que combinada con un café escuro paez ser unu de los grandes placeres de la so vida; les sos llargues piernes doblaes sobre la siella; un panti y una camisa a mediu abotonar como tou vestuariu, nel suelu, abandonaes ensin mayor cuidáu, quedaron les sos botes, y ella a mercé del maquillador, que poco trabayu tien coles sos ceyes rectes, la so ñariz delineada, la so piel cuidao.

L'actuación, como pasó col modelaje, tampoco la toma bien en serio. Mientres la so cara y el so cuerpu exhibir na escuridá de los cines nacionales y depués de faer un pequeñu papel na telenovela Los tacones d'Eva, nun paez inmutarse.

A pesar de que se ve cómoda posando en ropa interior sobre una cama, que conoz tolos secretos del maquillaxe, y que sabe que más d'unu sospira cuando la ve na pantalla o en dalguna fotografía, va dellos años pensó que lo suyo yera l'academia, los llaboratorios y les bates blanques. La educación ríxido y cartesiano del Llicéu Francés y el so amor pola naturaleza llevar a estudiar Bioloxía. Graduóse pero nunca lu exerció. Un añu antes de terminar la so tesis, un sistema d'información xeográfica y de vezos submarinos de les Islles del Rosario, yá decidiera qu'aquello que nel colexu faíase-y fascinante na universidá convirtiérase-y en complicáu, afayó que nesti país pa ser investigador, que yera lto que realmente quería ser, hai que tener daqué de méndigu, que los recursos nunca lleguen, que los plazos complíquense. Nun tuvo paciencia pa esi tipu de coses y prefirió buscar otros caminos.

Aquel día yá había alloriáu y vueltu de París, caminara munches pasareles, sonríu frente a munches cámares, tomáu munchos trenes y recorrido Europa. CROMOS escoyer como la Modelu Llatina Colombia cuando tenía solo 16 años. Depués en Caracas, nuna gala animada por Fernando Allende, compitió con modelos de tol mundu y foi escoyida como la meyor nel Latin Model Pageant. Prometiéron-y miles de dólares en contratos, pero lo que nun-y dixeron yera qu'había que gana-y los. Llegó a Europa con cien dólares nel bolsu. Sía comoquier tenía la oportunidá de cruciar l'océanu per primer vegada. Aprovechar y sometióse a la tensión de los casting y a les llargues xornaes de trabayu. Prestóse y siendo malapenes una adolescente, supo lo que yera vivir feliz a independiente lloñe de casa. "Paecióme chévere, precisaba la plata y pudi pagame la mio carrera cuando na mio casa nun había un pesu".

Pero nun taba fecha pa repitise, pa caminar una y otra vez poles mesmes pasareles y sonrir frente a les mesmes cámares. Ser modelu puede ser aburríu, a lo menos pa daquién qu'espera que la reten y que sabe que pue ser muncho más que bella. "El modelaje como tal ye bien vacíu. El diseñador, el maquillador, el fotógrafu pueden faer un trabayu creativu, pero'l modelu non, yes casi un productu, nun evoluciones, lo que das un pocu enllancáu. Amás ye un mundu bastante superfluu y dempués de diez años faciendo lo mesmo decidí que terminara la mio carrera". Optó por estudiar actuación. Empezara con un taller a los 15 años, más por esperimentar que por buscar una vida de famosu televisivu. Depués d'estudiar con Alfonso Ortiz presentó un casting y ensin apenes triar un escenariu yera la protagonista de Corazón prohibíu, al llau de Luigy Aicardi, Jorge Cao y Roberto Escobar. Güei recordar como un personaxe demasiáu blancu. Tampoco foi una bona esperiencia. Siguía buscando más. La televisión ye demasiáu fácil, demasiáu automática. "Como faer empanaes". Cualesquier pue ser actor de televisión, sostién. Sicasí siguió estudiando. Sumió. Quería que la tomaren en serio, non como una modelu más que quier ser actriz porque quier ser famosa, ella yá conocía la fama. Escondió la so guapura tres unes lentes y convirtióse en profesora en Francisco'l matemáticu. Siguía siendo un papel planu, de neña bona. Tenía qu'haber daqué más y ella que ría faelo meyor.

Alloñar de los reflectores más lluminosos, buscó nel teatru, realizó dellos curtios so les órdenes de mozos desconocíos que teníen nel so trabayu la pasión que-yos faltaba a les industriales producciones televisives. Yá nun taben los ensames al so alredor nuna pasarela o los cientos de miles que la ad miraben frente a la televisión. Namái unos cuantos que víen curtiumetraxes en ciclos universitarios, festivales o programaciones de cinemateca. La so cara nun sonría, como agora, dende les portaes de les revistes. Asina ye Noélle.

Vida personal[editar | editar la fonte]

Noëlle Schonwald naz en Bogotá, termina los sos estudios secundarios nel Llicéu Francés y estudió bioloxía na Universidá de los Andes. Remata la so tesis sobre un sistema d'información xeográfica y de vezos submarinos de les Islles del Rosario, y se gradúa en 1998, pero nun exerz l'oficiu.

A los 16 años revistir Cromos escoyer como la Modelu Llatina Colombia y más tarde en Caracas, compite con modelos de tol mundu y ye escoyida como la meyor nel Latin Model Pageant. Viaxa a Europa onde participa en dellos casting de modelaje, dempués de dellos años trabayando nesi mediu decide camudar ya imponese nuevos retos, y opta pola actuación, inscribir nos cursos d'actuación del Teatru Llibre de Bogotá, dirixíos por Ricardo Camacho, Germán Moure y Desmond Jones. Amás estudia fundamentos de música y talleres de téunica vocal na Universidá de los Andes en Bogotá. Depués d'estudiar con Alfonso Ortiz presenta un casting y conviértese na protagonista de Corazón prohibíu, serie de televisión protagonizada por Luigy Aicardi, Jorge Cao y Roberto Escobar.

En 1999 fai un pequeñu papel nel mediumetraxe en 35mm Tres muyeres de Carlos Hernández, que foi ganador de la beca de creación de Colcultura. En 2001 trabaya na obra de teatru La odisea cola Asociación Lope de Vega. Nel añu 2002 protagoniza'l curtiumetraxe Cuando vuelvas de les tos muertes de Carlos Mario Urrea y en 2003 La vuelta de fueya de Carlos Hernández, dambos ganadores de la Convocatoria de la Cinemateca Distrital y el postreru ganador de mención especial nel Festival de Cine de Cartaxena. Nel 2004 realiza'l curtiumetraxe Amaranta de Javier Rodríguez, selección oficial d'In vitro Visual, y trabaya na serie de televisión Francisco'l matemáticu, onde realiza'l papel d'una profesora. Paralelamente trabaya en teatru nel montaxe de Cuántu cuesta'l fierro de Bertolt Brecht y nel 2006 na obra Asamblea de muyeres d'Aristófanes del Teatru Llibre de Bogotá. Tamién nesi añu actúa na obra Les cuñaes, adautación de Michel Tremblay.

El so primer llargumetraxe va ser A la fin del espectru nel 2006, del direutor Juan Felipe Orozco, onde interpreta a Vega: «un personaxe bien complexu que ta nun momentu críticu de la so vida, que puede representar un antes y un dempués y que la lleva a enfrentase a la llocura propia, a conocer lo que ye la paranoya, la congoxa y la depresión«, esplica Noëlle quien amás almite que Vega la llevó a esplorar la so propia llocura. «Hubo momentos en que me vía nel set y dicía qué toi faciendo, siéntome extrañísima». Tamién participa nel llargumetraxe Love in the Time of Cholera, dirixíu pol inglés Mike Newell. Ente'l 2006 y el 2007 actúa en delles series de televisión, ente elles En los tacones de Eva novela producida por RCN, Tiempu final serie producida por Fox Telecolombia, Pocholo novela producida por Cascoxu.

En 2007 llogra'l papel de Paulina Capo de Daza, Madre de Ponchu, nel llargumetraxe L'ánxel del acordión empobináu por María Camila Lizarazo y producíu por CMO Producciones. Ellí interpreta a una formosa muyer de 33 años, de muncha entereza, apurrida a la so familia y qu'atesora primero de too la so dignidá y la de los suyos. El filme estrenó'l 11 de xunetu de 2008.

Según Noëlle “Dempués de desenvolver diversos trabayos en curtiumetraxes y en llongures de ficción, llogré comparalos col trabayu en televisión y atopé a nivel actoral que nel cine esisten mayores graos de sotileza, d'ellaboración del personaxe y de control y construcción de les emociones que riquen d'unos niveles de concentración y profesionalismo muncho más complexos. Esfruto enforma'l trabayu en televisión y tamién apurro tou del mio, sicasí nel cine siento que'l mio espíritu desendolcar con mayor amplitú y la mio capacidá atópase meyor aprovechada”.

Filmografía[editar | editar la fonte]

Telenoveles[editar | editar la fonte]

2006 En los tacones de Eva Patricia * 2003 Tres homes tres muyeres

Cine[editar | editar la fonte]

2006 A la fin del espectru Vega * 2002 La vuelta de fueya

Premios y Nominaciones[editar | editar la fonte]

Premiu TVyNovelas[editar | editar la fonte]

Añu Categoría Telenovela o Serie Resultáu
1999 Meyor actriz revelación Corazón prohibíu Nomada

Premios Macondo[editar | editar la fonte]

Añu Categoría Película Resultáu
2008 Meyor Actriz Principal A la fin del espectru Nomada

Referencies[editar | editar la fonte]