No se aceptan devoluciones

De Wikipedia
No se aceptan devoluciones
Datos
Títulu orixinal No se aceptan devoluciones (es)
Xéneru comedia dramática (es) Traducir, cine de comedia y cine LGBT
País d'orixe Méxicu
Estrenu 2013
Idioma orixinal castellanu y inglés
Duración 115 min
Llugar de la narración Méxicu
Rodaxe Méxicu y Los Angeles
Color en color
Ficha téunica
Direición Eugenio Derbez[1]
Producción Monica C. Lozano (es) Traducir
Guión Eugenio Derbez
Guillermo Ríos
Música Carlo Siliotto
Edición Carlos Bolado
Repartu Eugenio Derbez, Alessandra Rosaldo, Hugo Stiglitz, Arcelia Ramírez, Agustín Bernal, Rosa Gloria Chagoyán, Karla Souza, Arap Bethke, Jessica Lindsey[2], Roger Cudney[2], Loreto Peralta[2], Francisco Avendaño[2], Alejandra Bogue[2], Franklin Ruehl[2], Julian Sedgwick[2], Jesús Ochoa[2], Rodrigo Massa[2], Gilda Gentile[2], Danny Lopez, direutor artísticu, escritor de diálogos y inxenieru de soníu
Ver llista completa
Compañíes
Distribuidora Pantelion Films (en) Traducir
Costu 5 000 000 $
Recaldación 99 099 976 $
Enllaces esternos
Ficha n'IMDb
Ficha en FilmAffinity
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

No se aceptan devoluciones ye una película mexicana de comedia dramática protagonizada, co-escrita y empobinada pol actor y comediante mexicanu Eugenio Derbez.

Con un baxu presupuestu de $5 millones de dólares, la película llogró recaldar $99,067,206 dólares ($1,273,881,370 pesos mexicanos) convirtiéndose na primer película mexicana en llegar a los mil millones de pesos mexicanos a nivel mundial, catalogándose como la película mexicana más taquillera de la historia penriba de Nós los nobles (producción mexicana realizada pol direutor mexicanu, Gary Alazraki).

Argumentu[editar | editar la fonte]

Valentín Bravo ye un home a quien dende neñu se -y impunxo vivir la vida a la llende pol so padre, un fanáticu de les emociones estremes y clavadista de cantiles d'Acapulco llamáu Juan "Johnny" Bravo. Él nunca entendió por qué-y intentaba faer encarar los sos peores mieos, que constantemente ve apaecer personificaos como llobos cuando dalguna situación rique ser enfrentada y nun desea faelo; finalmente les esixencies del so padre acaben acorviándolo y xenerando un quebre onde Valentín s'alloñar refuga tou lo qu'ésti-y enseñó. Venticinco años más tarde nun superó los sos mieos grandes nin pequeños, siendo especialmente medrosu de los compromisos sentimentales y les responsabilidaes d'un adultu.

Valentín ye un muyeriegu que constantemente lleva muyeres distintes al so apartamentu de solteru n'Acapulco, una d'elles ye una turista norteamericana llamada Julie Weston a quien como lo fixo con munches otres xúra-y amor eternu pa llograr qu'acepte chase con él. Venti meses dempués, Julie llega con una sorpresa que nun esperaba: ye padre y asonsañando que va pagar el taxi encárga-y la ñácaru y abandona a la so fía con Valentín.

Decidíu a devolver a la so fía Maggie, el ñácaru, a la so madre en Los Angeles. Gracies a una semeya afaya qu'ella trabayaba como profesora de aeróbica nun hotel, polo que crucia illegalmente la frontera y llega al llugar. Ellí los trabayadores esplíquenlu qu'ella foi despidida al afayase que llevaba xente a la suite pa tener sexu yá que se trata d'una muyer n'estremu promiscua, sicasí como Valentín nun entiende l'inglés equivocadamente piensa que-y dicen qu'ella ta nesi cuartu polo que dexa a Maggie cerca de la piscina del hotel y xube a buscala; asina conoz a Frank, un direutor de cine que busca un doble de riesgu pa les sos películes; cuando Maggie cai a la piscina Valentín a pesar del mieu refundiar dende'l balcón del últimu pisu pa rescatala; al ver esto, Frank ufiérta-y el trabayu pa poder caltener a Maggie yá que nun puede tornar a Méxicu con ella. Valentín, quien entendió al ver al ñácaru en peligru que lu quier y desea curiala, acepta esti trabayu.

Siete años más tarde Valentín ye un reputáu doble que gana hasta USD10.000 per día, gracies a lo cual curia a la so fía con luxos; esto a pesar qu'entá ye un cobarde que se aterra ante'l peligru, pero esto pasa siempres a segundu planu ante'l mieu a decepcionar a la so fía, quien lo ve como un home valiente y imparable. Un día, no que fai creer a Maggie que ye un chequeo de rutina na clínica, el doctor esaminar ya inyecta y en faciendo salir a la neña esplícalu que dalgún tratamientu que taben llevando a cabu nun funcionar y que-y queda pocu tiempu de vida. Valentín, asustáu, decide aprovechar el tiempu xunto a la so fía Maggie.

La versión que Maggie conoz sobre los sos padres ye qu'enantes tuvieron casaos pero divorciáronse y Julie dedicóse a viaxar pel mundu viviendo aventures, conociendo personalidaes y llevando a cabo misiones pa protexer la paz; pa caltener la ilusión de la neña cada selmana Valentín escríbe-y una carta asonsañando ser Julie onde lu cunta lo que fizo y diz cuanto l'ama xunto a fotomontajes realizaos sobre la única fotografía que tienen d'ella, onde la amuesen en grandes aventures. Sicasí, al ver como esto afecta la so rellación con otros neños, quien se burllen d'ella poles hestories inverosímiles que cunta sobre la so madre y por dicir que ye nieta de Johnny Bravo. Ante esto Valentín con ayuda de Frank, quien colos años convirtióse nel so meyor amigu, decide contratar una actriz por que se faiga pasar por Julie, sicasí, la madre de Maggie apaez de secute y atópase cola neña.

Julie decide quedase dellos díes en Los Angeles xunto a Maggie, naciendo rápido un gran ciñu pola so fía. Valentín tamién siente dellos sentimientos espertar nel so interior escontra Julie, pero tou esto échase per tierra cuando ella revela que desea presenta-yos a la so pareya, quien resulta ser una muyer llamada Renée. De toes formes y sabiendo la imaxe que Valentín construyó sobre la so madre pa Maggie, Julie nun duldar en dici-y a la neña que tou son mentires inventaes pol so padre, anque Valentín llogra evitar que-y revele que la abandonara, de toes formes, esto produz una quebra na so rellación con Maggie, quien ve al so padre agora como un mentirosu. A los pocos díes Julie despídese yá que tienen de tornar a Nueva York, prometiendo tornar en pocos díes y visitala de forma regular; sicasí pocu dempués Valentín recibe una notificación onde la hai demandáu pa llograr la custodia total de Maggie.

A pesar qu'en viendo la rellación de Valentín con Maggie, Julie tien claro que ye un padre amorosu y proteutor nun tien reparos en señalar como falencias la incapacidá d'él pa falar inglés y el fechu que trabaye como doble, faciendo fincapié en que comparáu con esto, el fechu qu'ella la abandonara ye insignificante, coles mesmes, Renée y el so abogáu emponderen la so imaxe amosándola como una muyer valerosa que superó les sos adicciones y la mala vida pa estudiar y convertise n'abogada. Valentín, decidíu a nun perder a la so fía, arrenunciu a la so carrera y busca un trabayu más seguru; Frank, única persona que conoz el secretu, aportuna en que si revela'l diagnósticu del médicu'l xuez nun se va atrever a dixebralos, pero'l padre ye inflexible al respective de enxamás revelalo. El día del xuiciu a pesar que munchos amigos testifiquen al so favor, esprésense, ensin intención, de forma que lo fai paecer ineptu o desdexosu'l xuez, n'oyendo a Valentín declarar, dictamina que la custodia de Maggie pertenez-y yá que demostró non solo que ye capaz de saltar d'un edificiu pol so bien, sinón tamién a arrenunciar a siguir faciéndolo, polo cual Julie pierde la custodia de la neña.

Ante esto la madre de la neña revela que Valentín nun ye realmente'l padre biolóxicu, a cencielles ye daquién a quien decidió engañar pa desfacer d'ella y con una prueba de paternidá llogra la custodia. Valentín y Maggie deciden escapar a Acapulco, onde él-y promete que por fin va poder conocer al so güelu de quien oyó tantes hestories y con quien él desea reconciliase; pero una vegada ellí entérense que Johnny finó va tiempu, faciendo que'l so fíu reconoza que desque Maggie llegó a la so vida entendió los motivos tres la forma d'actuar del so padre y lo muncho que llamenta enxamás poder faer les paces con él.

Julie intenta llograr información avera del paradoriu de la so fía amenaciando a Frank y ésti termina revelando la verdá sobre'l diagnósticu. Julie llega a Acapulco y axúntase con Valentín y Maggie demostrando qu'en enterándose de la verdá nun tienen intenciones de siguir el pleitu; los trés viven felizmente como una familia poles siguiente dos selmanes, mientres s'oi la voz de Valentín esplicar como ye que'l diagnósticu del doctor referíase realmente a Maggie, quien tenía una deformación coronaria dexenerativa que nel meyor de los casos sumir nuna coma permanente y nel peor y más probable matar en dalgún momentu mientres durmiera. Una tarde tando sentaos a la vera la mar, confírmase'l diagnósticu y Maggie muerre pacíficamente en brazos de Valentín mientres reparaben l'atapecer.

Un añu dempués, Valentín entá vive en Acapulco y fala avera del cambéu de vida que tuvo gracies a Maggie, les enseñances del so difuntu padre y como aprendió a enfrentar los sos mieos, finalmente menta que na so mente imaxínase que Maggie ta nel cielu, xugando col so güelu quien sigue enseñándo-y a ser valiente.

Repartu[editar | editar la fonte]

Producción[editar | editar la fonte]

No se aceptan devoluciones ta protagonizada, co-escrita y empobinada pol actor risible mexicanu, Eugenio Derbez, mesma que marca'l so debú nel ámbitu cinematográficu.

La película, filmada n'Acapulco y otres llocalidaes en Los Angeles, California, cuenta tamién cola participación d'Alessandra Rosaldo (esposa de Derbez), Arcelia Ramírez, Hugo Stiglitz, Agustín Bernal y Karla Souza. La música tuvo al cargu de Carlo Siliotto, quien collaboró na película mexicana La mesma Lluna.

Cabo mentar qu'esti trabayu tomó-y al direutor más de 12 años en concretase.

Receición[editar | editar la fonte]

Estaos Xuníos[editar | editar la fonte]

No se aceptan devoluciones foi estrenada'l 30 d'agostu n'Estaos Xuníos, llogrando recaldar más de $39 millones de dólares, convirtiéndola nun ésitu de taquilla. Mientres l'eventu tuvieron presentes celebridaes de Hollywood como Eva Longoria y Rob Schneider (quien trabayara primeramente col actor na serie de televisión, ¡Rob!).

Méxicu[editar | editar la fonte]

La ópera prima de Derbez tuvo nos cines mexicanos el 20 de setiembre, tando presentes varios artistes convidaos a la d'esfrutar el so premiere (que tuvo llugar el 17 de setiembre) na ciudá de Méxicu. Ente los presentes figuraron Benny Ibarra, Zoraida Gómez, Omar Chaparro y Erika Buenfil.

La película llegó con más de mil 500 copies, alredor del país, siendo ésta toa una distribución de récor. Coles mesmes, mientres el so primer día d'estrenu, llegó a contabilizar cerca d'unos 750 mil espectadores y convirtióse al empar na película falada en castellanu más taquillera na historia nos Estaos Xuníos.

A pesar del ésitu alcanzáu nun foi aceptada pola Academia Mexicana d'Artes y Ciencies Cinematográfiques pa representar a Méxicu nos Premios de l'Academia d'esi añu siendo Heli, la película inscrita p'aspirar a una nominación al Óscar a la meyor película estranxera, candidatura que finalmente nun foi llograda. Anque esta película aspiró tamién en solitariu a los premiu Óscar y Goya como independiente.

España[editar | editar la fonte]

En Madrid la cinta nun foi bien recibida nin pol públicu nin pola prensa. Un especialista del diariu El País referir a ella como un falsu melodrama, amás de comparala cola película Kramer vs. Kramer.

Crítica[editar | editar la fonte]

No se aceptan devoluciones foi recibida con crítiques positives per parte del públicu polo xeneral, non asina, de la crítica profesional, una y bones la película caltién un permediu del 56% nel sitiu web de Rotten Tomatoes proveniente de 16 reseñes.

Coles mesmes, llogra una calificación de 5.5/10 en Metacritic.

Filantropía pa Damnificados en Acapulco[editar | editar la fonte]

Irónicamente, siendo filmada n'Acapulco, díes antes del so estrenu la película viose bien afeutada pol furacán Manuel, que dexó cientos de damnificados, serios daños en munches estructures y ríos enchíos. La cinta vio momentáneamente torgada la so entrada a la ciudá, polo que'l so estrenu en Acapulco tuvo que retrasase un día. Dempués la empresa cinematográfica Cinépolis y la producción de la película donaron el 100% de los ingresos llograos en taquilla'l día 27 de setiembre p'apangar los estragos causaos por dichu furacán.

Recaldación[editar | editar la fonte]

No se aceptan devoluciones recaldó dos millones de dólares nel so primer día d'estrenu n'Estaos Xuníos y cerró sorpresivamente nel cuartu llugar recaldando $7.8 millones de dólares magar que foi un estrenu llindáu a delles ciudaes del orbe. Na so segunda selmana, amplió'l so estrenu a más sales llogrando recaldar 10.3 millones de dólares. Al 2 d'ochobre, la cinta llevaba recaldada la cantidá de $39.2 millones de dólares superando a El laberinto del fauno como la cinta en castellanu más taquillera de la historia y ye la cuarta cinta estranxera más taquillera de tolos tiempos n'Estaos Xuníos.[3]

El 20 de setiembre estrenó la cinta en Méxicu con una cifra récor de $31 millones de pesos p'atropar na so primer fin de selmana poca más de $148 millones de pesos. Na so segunda selmana, llogró atropar un total de $328 millones de pesos y romper el récor que la producción de Gary Alazraki, Nós los nobles, estableciera este mesmu añu pa convertise na cinta mexicana más taquillera de la historia. Al 3 d'ochobre, la cinta llevaba recaldaos $407 millones de pesos y ye la quinta cinta más taquillera del añu.[4]

Versiones[editar | editar la fonte]

  • Al añu siguiente, Francia tien la so versión sol nome de Dos son familia, que foi dirixida por Hugo Gélin y protagonizada por Omar Sy.

Premios[editar | editar la fonte]

Premios Platino[5][editar | editar la fonte]

Añu !Categoría !Candidatu !Resultáu
2014 Eugenio Derbez Ganador

People's Choice[editar | editar la fonte]

Añu Categoría Película Resultáu
2013 Meyor película de comedia No se aceptan devoluciones Nomada

Young Artist Award[editar | editar la fonte]

Añu Premiu Categoría Participante(s) Resultáu Ref.
2014 Young Artist Award Best Leading Young Actress in a Feature Film Loreto Peralta Ganadora [6]
Best Supporting Young Actress in a Feature Film Laura Krystine Nomada

Premios ACE[editar | editar la fonte]

Añu Categoría Película Resultáu
2014[7] Cinema Meyor primer trabayu No se aceptan devoluciones Ganador
Dioses de Plata[8][9]
Añu !width="45%"|

Categoría !width="30%"| Persona !width="8%"| Resultáu

2014 Meyor película Nomada
Diosa de Plata Emilio “Indiu” Fernández a direutor Eugenio Derbez Nomáu
Diosa de Plata a actor Eugenio Derbez Nomáu
Revelación Femenina Alessandra Rosaldo Nomada
Ópera prima Ganadora
Meyor Edición Carlos Bolado y Santiago Pérez Rocha Nomaos
Meyor Guión Eugenio Derbez y Guillermo Río Nomaos
Meyor Actuación infantil Loreto Peralta Ganadora
Cantar pa cine "Suaña corazón" Autor ya intérprete: Benny Ibarra de Llanu Ganador

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]