Nina Stemme

De Wikipedia
Nina Stemme
Vida
Nacimientu Estocolmu[1]11 de mayu de 1963[2] (60 años)
Nacionalidá Bandera de Suecia Suecia
Estudios
Estudios Universidá d'Estocolmu
Escuela de Música Adolf Fredrik (es) Traducir
Llingües falaes suecu[3]
Oficiu cantante d'ópera, músicaperformer
Premios
Xéneru artísticu ópera
Mena de voz sopranu
Instrumentu musical voz
IMDb nm5067329
ninastemme.com
Cambiar los datos en Wikidata
Nina Stemme, sopranu llíricu-dramática. Fotografo: Neda Navaee.

La sopranu sueca Nina Stemme (Estocolmu, 11 de mayu de 1963) ye una cantante d'ópera famosa como sopranu llíricu-dramática.

Formación y carrera[editar | editar la fonte]

De manera paralela a los sos estudios n'Economía y Alministración d'Empreses na Universidá d'Estocolmu, Nina Stemme siguió un cursu de dos años nel Operastudio d'Estocolmu. El so debú en Cortona, Italia, en 1989, decidió a Stemme a siguir una carrera como cantante profesional; completó los sos estudios nel National College of Opera d'Estocolmu en 1994. Amás de dos papeles menores na ópera d'Estocolmu, cantó mentanto los roles de Rosalinde (Die Fledermaus), Mimí (La Bohème), Euridice (Orfeo y Eurídice (1762)) y Diana (La fedeltà premiata) de Haydn.

Aclamada internacionalmente en dos importantes certámenes llíricos (el Operalia World Opera Competition de Plácido Domingo y el BBC Cardiff Singer of the World, dambos en 1993), éstos introducieron a Stemme nel circuitu de les nueves promeses del cantar mundial. Como ganadora del World Opera Competition de Plácido Domingo'l famosu tenor convidar a apaecer con él nun conciertu en La Bastilla (1993). El mesmu conciertu repitióse'l 1 de xineru de 1994 en Múnich.

La sopranu nacida n'Estocolmu ye una presencia habitual nos grandes escenarios operísticos internacionales. Dende'l so debú operísticu en Cortona, en 1989, nel papel de Cherubino, apaeció nos meyores teatros d'ópera del mundu, incluyendo la Kungliga Operen d'Estocolmu, el teatru de la Ópera de Viena, la Semperoper de Dresde, Xénova, Zúrich, el Teatru San Carlo de Nápoles, el Gran Teatru del Llicéu de Barcelona, La Royal Opera House del Covent Garden, el Metropolitan Opera de Nueva York y la Ópera de San Francisco, según los festivales de Bayreuth, Salzburgu, Savonlinna, Glyndebourne y Bregenz.

Stemme ye una de les más brilloses sopranos dramátiques del cantar wagneriano actual.

Repertoriu[editar | editar la fonte]

Nel so repertoriu destaca especialmente la interpretación de les principales heroínes wagnerianas, onde fixo rellumar con lluz propio la potencia y ductilidá de la so voz de sopranu dramática: "Senta" de L'holandés errante, "Elisabeth" de Tannhäuser, "Elsa" de Lohengrin, "Freia" en L'oru del Rhin, "Sieglinde" en La Valquiria, "Brünnhilde" en Sigfrido y "Eva" en Los maestros cantores de Núremberg. Sicasí, el papel que la catapultaría a la fama foi la Isolda del drama wagneriano, celebrada pola crítica nel Festival de Glyndebourne en 2003 y na grabación de la ópera n'estudiu pa EMI Classics en 2005, con Plácido Domingo como Tristán y los coros y orquesta del Covent Garden so la direición d'Antonio Pappano. Esti papel llevar con induldable ésitu Estocolmo, Zurich (2004), Bayreuth en 2005 y 2006, retomándolo de nuevu en Glyndebourne en 2007, na Kungliga Operen d'Estocolmu n'ochobre y payares de 2008 y en Zúrich n'avientu de 2008 y xineru de 2009. Anguaño la so interpretación de Isolda resulta de referencia, siendo comparada con otres sopranos dramátiques d'orixe nórdicu como Birgit Nilsson, Astrid Varnay o Kirsten Flagstad.

Polo que se refier a la ópera alemana non wagneriana, na so reperterio figuren igualmente dalgunos de los más principales papeles del teatru llíricu nacional xermanu: Leonore nel Fidelio de Beethoven; Agathe de Der Freischütz y Recia d'Oberon, de Carl Maria von Weber; d'ente la producción de Richard Strauss cantó Arabella, Ariadne (Ariadne auf Naxos), la Condesa (Capriccio), la Emperatriz (Die Frau ohne Schatten) y, sobremanera, la Mariscala de Der Rosenkavalier pa la Ópera de Zurich en 2004, onde dio al personaxe una consistencia vocal contrastante col llirismu de la so dramatización delicada y frágilmente neurótica, tan alloñada d'anteriores finxos interpretativos na obra straussiana; Nyssia d'El Rei Kandaules d'Alexander von Zemlinsky y Marie en Wozzeck, d'Alban Berg. Nel terrén de la opereta interpreté'l yá mentáu papel de Rosalinde de Die Fledermaus, de Johann Strauss (fíu). El lieder alemán foi tamién encetáu con brillantez por Nina Stemme, especialmente nes sos grabaciones de les "Últimes cuatro cantares" de Richard Strauss y los Wesendonck Lieder de Richard Wagner.

N'avientu de 2007 Stemme sustituyó a Deborah Voigt como Sieglinde en La Valquiria wagneriana so la direición de Franz Welser-Möst, llogrando un atayante ésitu de crítica y públicu. Cantó la Brünnhilde de Sigfrido, magar en El ocaso de los dioses el papel foi cantáu por Eva Johansson.

Amás de la so especial dedicación a la ópera alemana, la consistencia y flexibilidá vocales de Nina Stemme dexáron-y incorporar al so repertoriu grandes papeles de la ópera italiana: Cherubino y la Condesa en Les bodes de Fígaro y Doña Elvira en Don Giovanni, de Mozart; Aída, Amelia (Un ballo in maschera), Elisabetta (Don Carlos), Desdémona (Otello) y, en Viena ente abril y mayu de 2008, Leonora (La forza del destín) d'ente les obres de Giuseppe Verdi y Minnie (La fanciulla del West), Cio-Cio-San (Madama Butterfly), Suor Angelica, Manon Lescaut y Tosca, de Giacomo Puccini. Tamién interpretó obres del reperterio rusu, como les partes de Tatiana (Eugene Onegin) y Lisa (La dama de piques) de Piotr Ilich Tchaikovski y Katerina Ismailova en Lady Macbeth de Mtsensk, de Dmitri Shostakóvich, el checu, con Jenufa y Katia Kabanova de Lleoš Janáček, Rusalka d'Antonín Dvořák y Katerina en Griechiche Passion, de Bohuslav Martinů, y el repertoriu francés, cantando la Margarita del Fausto de Charles Gounod.

Polo que se refier a conciertos y recitales, ente éstos destaquen l'ufiertaos con Antonio Pappano al pianu en Barcelona y Dresde, y según otru na ópera de Zurich, y una versión de conciertu de Salomé en Estrasburgu.

Próximos proyeutos[editar | editar la fonte]

Nina Stemme anunció'l so debú cantando la Salomé straussiana pa xunu de 2009 nel Gran Teatru del Llicéu de Barcelona, que va llevar al añu siguiente al Teatru Real de Madrid. En 2010 tien previstu cantar la Katerina Ismailova de Lady Macbeth de Mtsensk nel Metropolitan de Nueva York y la Brünnhilde de Sigfrido nel Teatru de La Scala de Milán so la direición de Daniel Barenboim. El so rol estrella como la Isolda wagneriana va llevar de nuevu en 2009 a la Royal Opera House del Covent Garden, a la Ópera del Estáu de Baviera (Múnich) y a la Houston Grand Opera.

En 2010-2011 va ser Brünnhilde el L'aniellu del nibelungo na Ópera de San Francisco so la direición de Donald Runnicles. Amás de caltener les sos frecuentes apaiciones nos teatros d'ópera de Suecia ente 2009 y 2011, Nina Stemma tamién tien prevista la so participación nos montaxes del Fidelio beethoveniano nel Covent Garden, Rusalka en Múnich y Tannhäuser na Ópera de La Bastilla de París.

Premios y distinciones[editar | editar la fonte]

Nina Stemme foi gallardoniada en 2004 col premiu de la ópera del diariu Svenska Dagbladet.

En 2006 foi estremada col títulu de "cantante de la corte" (hovsångerska). Ye miembru de la Real Academia Sueca de la Música.

En xunu de 2008 foi condecorada cola medaya "Litteris et Artibus" por La so Maxestá Carlos XVI Gustavo, Rei de Suecia.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 15 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. Afirmao en: Discogs. Identificador Discogs d'artista: 445306. Apaez como: Nina Stemme. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  3. URL de la referencia: https://plus.si.cobiss.net/opac7/conor/133163619.
  4. URL de la referencia: https://www.vienna.at/oesterreichischer-musiktheaterpreis-verliehen-diese-haeuser-raeumten-ab/8280802.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]