Nina Agadzhánova-Shutkó

De Wikipedia
Nina Agadzhánova-Shutkó
Vida
Nacimientu Krasnodar[1]27 d'ochobre de 1889 (xul.)[1]
Nacionalidá Bandera de Rusia Imperiu Rusu
Bandera de la Xunión Soviética Xunión Soviética
Grupu étnicu armenios
Muerte Xunión Soviética27 d'avientu de 1974 (85 años)
Sepultura Cementerio de Peredelkino (es) Traducir
Familia
Casada con Kiril Shutko
Oficiu guionista de cine, figura pública, profesora d'educación superior, revolucionariaguionista
Emplegadores Rabotnitsa (es) Traducir
Mosfilm (es) Traducir
Mezhrabpom-Film (en) Traducir
Soiuzdetfilm (en) Traducir
Universidá Panrusa Gerasimov de Cinematografía  (1945 –  1952)
Trabayos destacaos El acorazado Potemkin (es) Traducir
Premios
Miembru de Unión de cineastas de la URSS (es) Traducir
Creencies
Partíu políticu Partíu Comunista de la Xunión Soviética (dende 1907)[1]
IMDb nm0012810
Cambiar los datos en Wikidata

Nina Agadzhanova (Shutko) (27 d'ochobre de 1889 (xul.)Krasnodar – 27 d'avientu de 1974Xunión Soviética) yera una guionista, revolucionaria, y direutora de cine. Ella ye llargamente reconocida por escribir The Year 1905 , el guión orixinal del cual el Acorazáu potemkin foi creáu.

Biografía[editar | editar la fonte]

Trabayu políticu[editar | editar la fonte]

Agadzhanova primero afilióse a los bolxeviques, facción del Partíu Obreru Socialdemócrata Rusu (Partíu socialdemócrata llaborista rusu) (que más tarde se convertiría nel Partíu comunista de la Xunión Soviética), en 1907 mientres estudiaba filosofía y hestoria na universidá n'Ekaterinodar. De 1907 a 1914 realizó trabayos illegales pal partíu, ayudando a crear redes bolxeviques ente Voronezh, Oryol, Moscú, Ivanovo-Voznesensk, y San Petersburgu. De 1914 a 1915 Agadzhanova foi miembru del Comité de Vyborg del partíu bolxevique nel Soviet de Petrográu. Mientres esti tiempu, tamién funcionó como secretaria executiva de Rabotnitsa, una publicación periódica dedicada a los problemes de los trabayadores. Envalórase que Agadzhanova foi arrestada un total de cinco veces y se exilió dos veces mientres el tiempu que trabayó como revolucionaria bolxevique mientres la Revolución rusa en 1917.

Agadzhanova participó viviegamente tantu na Revolución de Febreru como na Revolución d'Ochobre de 1917. Dempués de la revolución, foi reclutada pa participar nuna misión de propaganda soterraña coles fuercies del Movimiento Blanco en Novorossiysk y Rostov-on-Don. Más tarde escribió un guión basáu nes sos esperiencies mientres la misión titulada Nes roses blanques . En 1919 desempeñóse como miembru del comité clandestín Don Oblast del PCUS, hasta que foi reclutada pa convertise na secretaria executiva del Comité Militar Revolucionariu de la República Socialista Soviética de Bielorrusia en 1920. Dende 1921-22 foi reclutada pa trabayar na embaxada de la Xunión Soviética en Praga.

Trabayu nel cine[editar | editar la fonte]

Agadzhanova empezó a trabayar como guionista en 1924 por suxerencia del so maríu Kirill Shutko, un funcionariu cultural soviéticu d'altu rangu. Escribió'l so primer guión el mesmu añu, tituláu In The White Roses (tamién conocíu como Na parte trasera de los blancos o Detrás de les llinies blanques ) Un rellatu semi-autobiográficu del so tiempu infiltrándose nel Movimiento Blanco en Novorossiysk y Rostov-on-Don, el guión foi comisionado pa producción na primavera de 1925, y foi codirixíu por Boris Chaikovskii y Ol'ga Rakhmanova..

L'añu 1905 y Battleship Potemkin [editar | editar la fonte]

El 17 de marzu de 1925, Agadzhanova foi contratada pa escribir un guión escritu por una comisión gubernamental establecida pa conmemorar el 20 aniversariu de la Revolución rusa de 1905. El comité taba encabezáu por Anatoly Lunacharsky, El Comisariu del Pueblu de la Xunión Soviética pa la Ilustración, y los miembros del comité incluyeron Agad amigu cercanu de znahova Kazimir Malevich y el so maríu Kirill. Agadzhanova tenía d'escribir un tratamientu, que yera de la mesma, confióse-y al cineasta Serguei Eisenstein el desenvolvimientu colaborativo de Nina, Sergei y Valeryan Pletinov nun guión. Pletinov depués abandonó'l proyeutu por cuenta de un conflictu sobre la escritura de creitu na so collaboración anterior con Eisenstein en Strike . Esto dexó a Nina y Eisenstein a redactar el guión xuntos mientres la primavera y el branu de 1925 en Nina y la dacha del so home en Nemchinovka pela rodiada de Moscú.

Primeramente, L'añu 1905 concibióse como una cobertoria de dellos acontecimientos de 1905 inclusive: La Guerra ruso-xaponesa; el Domingo sangrientu masacre; llevantamientos populares qu'asocedieron n'árees rurales y urbanes en tola nación; la fuelga xeneral y la reacción del estáu rusu; un motín en l'acorazáu rusu Potemkin; contrarrevolucionario y pogromos antixudíos; y el desenvolvimientu d'un movimientu de resistencia de los trabayadores en Krasnaya Presnya.

Ente que Agadzhanova y Eisenstein tuvieron una rellación de trabayu positiva, hubo un ciertu grau de conflictu creativu sobre'l guión. Agandzhanova discrepó col deséu de Eisenstein d'inxertar eventos ficticios nel guión, incluyíu un ataque xeneral ente socorristes, pintores d'iconos y camareres. Ente que Eisenstein yera un neñu mientres los acontecimientos de 1905, Agadzhanova, diez años mayor qu'él, participara en llevantamientos n'Ekaterinodar cuando yera adolescente y xunióse a los bolxeviques en 1907. Agadzhanova nun taba acordies con el deséu de Eisenstein de tomar tales llibertaes creatives na so recreación de los eventos de 1905, y Eisenstein aceptó arrenunciar a incorporar les sos idees más escéntriques del guión. Nun ensayu escritu en 1945 pa una coleición pa celebrar el ventenu aniversariu de The Battleship Potemkin, Eisenstein escribió: "[Nina] foi la primer civil bolxevique que conocí; tolos demás sentárense en comités militares o taben "personal cimero". Ella yera a cencielles un ser humanu ... Ella me inculcó un verdaderu sentíu del pasáu históricu revolucionariu ".

Por cuenta de llimitaciones de tiempu y problemes presupuestarios, solo un capítulu de "L'añu 1905" foi filmado por Eisenstein y el so equipu. Eisenstein escoyó centrase nel motín del acorazáu rusu Potemkin. El realizador tamién s'estremó descomanadamente del guión orixinal mientres la producción, desenvolviendo l'agora famosa secuencia Odessa Steps de la película mientres taba nel set. La película estrenó'l 1 d'avientu de 1925 como [Battleship Potemkin | The Battleship Potemkin]] . A pesar d'esta diversión del guión, Agadzhanova finalmente amosóse bien entusiasmáu cola película y cuntólu a Eisenstein una carta escrita dempués del estrenu de la película. el direutor de fotografía Eduard Tisse, "nun ye un operador de cámara, ye un dios".

Proyeutos dempués de L'añu 1905 [editar | editar la fonte]

Una porción ensin utilizar de L'añu 1905 desenvuelta principalmente por Agadznahova foi utilizada pa otra película d'aniversariu titulada, Krasnaia Presnaia Empobinada por Abram Room y Leo Mur, la película rellató'l llevantamientu de los trabayadores armaos en Moscú. En 1929 Agadzhanova coescribió un guión pa Two-Buildi-Two con Lev Kuleshov. Kuleshov diba dirixir la película, pero perdió interés nel proyeutu una vegada que s'ordenar los rellanzamientos. Agadznahova tomó la direición nes repeticiones, llogrando un co-direutor de creitu na película. En 1933, Agadznahova co-escribió The Deserter xunto a Aleksandr Lazebnikov y M. Krasnostavsky. La película foi dirixida por Vsevolod Pudovkin. Ella collaboró ​​en Pudovkin n'otru proyeutu en 1934 tituláu The Intervention , pero esta película nun llegó a la producción. Ente 1930 y 1936 Agadshanova trabayó como asesor de guiones nos estudios Mezhrabpomfilm en Moscú. En 1945, empezó a enseñar escritura de guiones nel Institutu de Cinematografía del Estáu de la Unión, onde trabayó mientres dellos años.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 1,2 Afirmao en: Enciclopedia soviética armenia. Editorial: Armenian Encyclopedia Publishing House. Llingua de la obra o nome: Armeniu. Data d'espublización: 1974.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]