Nilda Urquiza

De Wikipedia
Nilda Urquiza
Vida
Nacimientu Córdobasieglu de XX
Nacionalidá Bandera d'Arxentina Arxentina
Residencia Buenos Aires
Oficiu periodistaguitarrista clásica
Cambiar los datos en Wikidata
Nilda Urquiza.

Nilda Carmen Urquiza ye una periodista y músicu arxentina nacida na ciudá de Córdoba.

Biografía[editar | editar la fonte]

A los dos años d'edá, la so familia decide treslladase a Buenos Aires, ellí'l so padre, Juan de la Cruz de Urquiza, un home bien cultu de la clase trabayadora, llevar a los sos cuatro años al Teatru Colón a escuchar al gran maestru Andrés Segovia, fechu qu'impactó y produció gran almiración pol que depués sería unu de los sos maestros. Nilda Urquiza se crio nuna redolada musical que-y espertó un gran amor pola música, actividá que foi siempres incentivada pol so padre, asina empieza a afayar y reafitar la so verdadera vocación.

Maestros[editar | editar la fonte]

Empecipia los sos estudios de guitarra en forma particular y depués ingresa al Conservatoriu Nacional Carlos López Buchardo (actual IUNA) teniendo como profesora a una de les lleendes, la gran María Luisa Añero. Egresa como Profesora Cimera Nacional de música con especialidá en guitarra.

Contribuyeron a la so formación: Andrés Segovia, Alberto Ginastera, Carlos Sufren, Enrique Tremsal, Alirio Díaz, Narciso Yepes, Carmelo Rizzuti, Jorge Martínez Zárate, Graciela Pomponio ente otros

Llabor profesional[editar | editar la fonte]

A la edá de 22 años llogra'l so primer trabayu profesional como docente nel Institutu Cuyano de Cultura Musical, en Mendoza, Arxentina y de ende en más nun para de trabayar profesionalmente. En dicha ciudá conoz al que darréu sería'l so home, el muralista, pintor y escultor peruanu Maestru Oscar Quiñones, premiu nacional de pintura a estranxeros y de la crítica especializada.

Más tarde, llega a Perú siguiendo al so home de resultes d'un contratu qu'ésti llogró pa decorar muralísticamente la primer universidá traida polos españoles a América: Universidá Nacional Mayor de San Marcos. En Perú, Nilda Urquiza ye convidada como concertista y docente na Escuela Cimera de Música y n'establecimientos d'educación cimeres, tuvo oportunidá de colexase como Periodista pola Federación de Periodistes de Perú aportando a la Encargada de Rellaciones Públiques de l'Asociación de Muyeres Periodistes. Foi'l críticu musical del Diariu "El Comercio" de Lima por casi una década, tamién foi columnista del Diariu Cultural "Contautu", amás tuvo'l cargu diplomáticu d'Agregada Cultural Honorífica de la Embaxada Arxentina nel Perú.

El 16 de xunetu de 1992 un coche bomba esplota na puerta del so edificiu en Tarata y Alcanfores, Miraflores, siendo una damnificada más ente cientos de miraflorinos, esti eventu fizo que quixera tornar a Buenos Aires y inxertar nel mundu musical arxentín exerciendo la docencia, el periodismu como Direutora de la revista ‘Notes y Notes” (órganu de prensa del IUNA) perteneciente al Cuerpu Directivu de l'Asociación Amigos de la Música de la República d'Arxentina, na revista del Círculu Guitarrrístico Arxentín y nel Noticieru Cultural Apoderé, amás de dar conciertos nel Teatru Colón, Centru Cultural Recoleta, Aula Magna de la Facultá de Derechu de la UBA, el Palacio Paz, Teatro Margarita Xirgu y otros de prestíu. Dicta seminarios de perfeccionamiento por hispanoamérica convidada por Universidaes y Escueles Cimeres de Música.

Condecoraciones[editar | editar la fonte]

“Estrella Académica Universal”, gallardón dau por L'Institutu Universal de les Naciones, Buenos Aires, Arxentina 2005.

Diploma d'Honor de la Municipalidá de Lima Metropolitana. Dau pol so pernomáu Ciudadanía y pol so apurra a la Revelación Cultural Peruana 1992.

Placa recordatoria pol llabor periodística realizada. Institutu Cultural Peruanu Norteamericanu 1988.

Referencies[editar | editar la fonte]

El Comercio, 22.02.1986

El Comercio, 24.08.1991 Diariu Austral de Valdivia, 15.09.2003

Lluces, El Comercio 03.07.2000

Revista Somos, 21.05.1888

El Comercio 04.10.1992

“Quiñones y Nilda Urquiza en Petroperú” -Programa Pablo y los sos Amigos. Panamericana Televisión 1980, Perú

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]