Nikolaas Heinsius el Vieyu

De Wikipedia
Nikolaas Heinsius el Vieyu
Vida
Nacimientu Leiden20 de xunetu de 1620[1]
Nacionalidá Provincies Xuníes de los Países Baxos
Muerte L'Haya7 d'ochobre de 1681[2] (61 años)
Familia
Padre Daniel Heinsius
Estudios
Llingües falaes llatín[2]
neerlandés[3]
Oficiu poeta, escritor, filólogu clásicu, diplomáticuespertu n'estudios clásicos
Miembru de Accademia della Crusca (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata
Poemes llatinos (1653)

Nikolaas Heinsius el Viejo (Nikolaes na antigua ortografía neerlandesa, Leiden, 20 de xunetu de 1620-L'Haya, 7 d'ochobre de 1681) escolásticu y poeta neerlandés fíu de Daniel Heinsius del que foi discípulu na Universidá de Leiden y padre de Nicolaas Heinsius el Mozu.

Tres l'ésitu del so poema Breda expugnata en 1637, en 1642, visitó Inglaterra con cuenta d'investigar manuscritos clásicos, pero nun recibió una gran acoyida per parte de los escolásticos ingleses. En 1644 foi unviáu a los balnearios de Spa para sanar la so salú, y foi investigando códices antiguos por Lovaina, Bruxeles, Mechelen y Amberes enantes de tornar a Leiden. Más tarde baxó a París, Lyon, Marsella, Pisa, Florencia (onde editó una nueva versión d'un testu d'Ovidiu) y Roma. En 1647, fuxó de Nápoles mientres el reináu de Masaniello; y siguió les sos investigaciones en Livorno, Boloña y Venecia.

Trabayó enforma tiempu en Milán na Biblioteca Ambrosiana y entamaba esplorar Suiza, pero la enfermedá del so padre fíxo-y tornar a Leiden. Cristina de Suecia convidar a Estocolmu y na corte conoció a Salmasius, quien lo acusó de sofitar a Milton.

Tres dellos viaxes de nuevu nestos países, foi nomáu diplomáticu de Coenraad van Beuningen y en 1665 historiador oficial de la ciudá d'Ámsterdam. Heinsius tuvo dos fíos illexítimos cola fía d'un ministru luteranu, pero nun lu quixo reconocer anque se casó cola so madre, la sueca Margaretha Wullen: Daniel y Nikolaes Heinsus el Mozu (1655–1718).

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. URL de la referencia: https://archive.org/stream/nomenclatorphilo00ecks?ui=embed#page/236/mode/2up. Apaez como: Niklaas Heinsius.
  2. 2,0 2,1 Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  3. Identificador CONOR.SI: 128618083. Afirmao en: CONOR.SI.