Nicolás I de Rusia

De Wikipedia
Nicolás I de Rusia
Emperador de todas las Rusias (es) Traducir

19 payares 1825 (Xulianu) - 18 febreru 1855 (Xulianu)
Alexandru I de Rusia - Alexandru II de Rusia
Gran Príncipe de Finlandia (es) Traducir

19 payares 1825 (Xulianu) - 18 febreru 1855 (Xulianu)
Alexandru I de Rusia - Alexandru II de Rusia
Vida
Nacimientu Palacio de Gátchina (es) Traducircalendario no especificado, se asume juliano (es) Traducir 25 de xunu de 1796 (xul.)[1]
Nacionalidá Bandera de Rusia Imperiu Rusu
Llingua materna rusu
Muerte Palaciu d'Iviernu[2]18 de febreru de 1855 (xul.)[3] (58 años)
Sepultura Catedral de San Pedru y San Pablu de San Petersburgu
Causa de la muerte neumonía
Familia
Padre Pablo I de Rusia
Madre Sofía Dorotea de Wurtemberg
Casáu con Carlota de Prusia (es) Traducir (1817 (Xulianu), 1817 (Xulianu), 1817 – 1855 (Xulianu))[1]
Fíos/es
Hermanos/es
Pueblu Casa de Holstein-Gottorp-Romanov (es) Traducir
Estudios
Llingües falaes rusu
francés
alemán
Oficiu gobernantemonarca
Llugares de trabayu San Petersburgu
Premios
Serviciu militar
Cuerpu militar inxeniería militar
Caballería
guardia (es) Traducir
Graduación Engineer-General (en) Traducir
inspector general (es) Traducir
Lluchó en Guerra de la Sesta Coalición
Revuelta decembrista (es) Traducir
Guerra ruso-persa de 1826-1828 (es) Traducir
Guerra ruso-turca de 1828-1829 (es) Traducir
Levantamiento de Noviembre (es) Traducir
Guerra de independencia húngara (es) Traducir
Guerra de Crimea
Creencies
Relixón Ilesia Ortodoxa Rusa
cristianismu ortodoxu
Cambiar los datos en Wikidata

Nicolás I de Rusia (calendario no especificado, se asume juliano (es) Traducir 25 de xunu de 1796 (xul.)Palacio de Gátchina (es) Traducir – calendario no especificado, se asume juliano (es) Traducir 18 de febreru de 1855 (xul.)Palaciu d'Iviernu) foi zar del Imperiu rusu y rei de Polonia ente 1825 y 1855.

Foi fíu del zar Pablo I y de Sofía Dorotea de Wurtemberg (María Fiódorovna), aportó al tronu tres la muerte del so hermanu mayor, Alexandru I.

Ascensu al tronu[editar | editar la fonte]

Socesión del zar Alexandru I[editar | editar la fonte]

El zar Alexandru I de Rusia morrió'l 1 d'avientu de 1825 na finca imperial de Taganrog, lloñe de la capital y ensin mentar quién sería herederu al tronu. Los elementos lliberales cuntaben que cola muerte d'Alexandru, el so hermanu menor de pensamientu lliberal Constantino Pávlovich Románov xubiera al tronu acordies coles lleis socesories ruses. Sicasí, despintárase al públicu'l casoriu de Constantino cola aristócrata polaca Joanna Grudzińska, y que por ello Constantino alcordara en 1822 arrenunciar al tronu en favor del so hermanu menor (Nicolás I, d'ideoloxía autocrática), que nun principiu oponer a tomar el gobiernu de la nación aduciendo falta de preparación. En 1822 Alexandru I roblara una declaración de manera que Nicolás tomara'l tronu cuando él morriera. Esti documentu namái fuera vistu por miembros d'enfotu de la familia real.

Alexandru I por Vladímir Borovikovski.

Al conocese'l 4 d'avientu en San Petersburgu la noticia de la muerte del zar Alexandru I, los decembristas decidieron empecipiar una sulevación y aprovechar la ideoloxía lliberal del príncipe Constantino Pávlovich pa empecipiar les reformes polítiques que deseyaben. El 9 d'avientu, Constantino Pávlovich recibe en Varsovia (onde él yera gobernador de Polonia) una carta onde'l Conseyu Imperial poner a los sos órdenes como nuevu zar. Ello ye que diversos altos funcionarios civiles y militares yá habíen emprestáu xuramentu de fidelidá a Constantino como soberanu.

Sicasí, pocos díes dempués de los funerales d'Alexandru I el príncipe Constantino informó dende Varsovia al Conseyu Imperial y al so hermanu Nicolás Pávlovich del so arrenunciu al tronu rusu fecha trés años antes. Como resultancia, la corona recayía nel príncipe Nicolás, el menor de los hermanos d'Alexandru I. Aun así surdió un discutiniu nos díes siguientes en tantu Nicolás yá xurara fidelidá al so hermanu Constantino, pero al empar nun podía anular un arrenunciu que yá aprobara l'emperador difuntu. Al ser invidable camudar les órdenes impartíes por Alexandru I, y en repitiendo Constantino (por aciu carta oficial) que nun asumiría la corona rusa por cuenta del so arrenunciu y que se consideraba yá súbditu del so hermanu, Nicolás Pávlovich Románov acepta ser proclamáu zar col nome de Nicolás I de Rusia, afitando'l día del xuramentu de llealtá pal 26 d'avientu en San Petersburgu.

Revuelta decembrista[editar | editar la fonte]

Al conocese que Nicolás sería proclamáu zar en llugar de Constantino, los líderes decembristas decidieron actuar de momentu p'aprovechar el vacíu de poder y derrocar a Nicolás por aciu un golpe d'Estáu el mesmu día del so juramentación, alegando que yá xuraren llealtá al príncipe Constantino Pávlovich Románov y sería un inaceptable perxuriu reconocer agora a otru zar. Los xefes decembristas determinaron que los conspiradores Nikita Muraviov, el príncipe Serguéi Trubetskóy y Yevgueni Obolenski, que yeren oficiales con mandu de tropes en San Petersburgu, rexuntaren los sos soldaos na Plaza del Senáu de dicha ciudá, frente al edificiu del Senáu rusu, ordenando que los sos homes xuraren llealtá a Constantino Pávlovich Románov como zar de Rusia, y refugando que Nicolás I fora'l verdaderu herederu al tronu. Aparentemente la revuelta sofitábase asina en defender los derechos d'un príncipe imperial pa evitar barruntos mayores ente los soldaos comunes, a quien nun s'informó del arrenunciu de Constantino Pávlovich al tronu. Los decembristas consideraben que, dau l'apegu a l'autoridá del rusu común de la dómina, la única forma de convencer a los sos soldaos rasos de sofitar la revuelta yera cuestionando a Nicolás I como un usurpador en perxuiciu del príncipe Constantino.

Decembristas na Plaza del Senáu.

Na mañana del 26 d'avientu poner n'execución el plan decembrista, y 3.000 soldaos fueron llevaos por Nikita Muraviov y Yevgueni Obolenski a la Plaza del Senáu, aparcándose xunto a la estatua de bronce de Pedro'l Grande, dando vives a Constantino Pávlovich y proclamándolo zar de Rusia. Sicasí, nel últimu minutu, Serguéi Trubetskóy nun allegó a la Plaza del Senáu, asorando a Muraviov, quien tuvo d'axuntase apresuradamente con otros oficiales y designar ellí mesmu al conde Yevgueni Obolenski como xefe de la revuelta.

Mientres delles hores los 3.000 soldaos llevaos polos decembristas caltuviéronse increíblemente inmóviles ensin intentar siquier tomar l'edificiu del Senáu o buscar a Nicolás I. El nuevu zar unvió de momentu 9.000 soldaos a la Plaza del Senáu pa encamentar a que los rebeldes reconocieren a Nicolás I como emperador, pero evitando violencies. Inclusive entós rexuntárense na vasta plaza dellos centenares de transeúntes civiles que reparaben a los dos tropes inmóviles, pero los líderes decembristas tampoco intentaron arrobinar la so causa ente estos civiles, nin faer que la espublizaren a los soldaos lleales que s'asitiaben a unos metros de distancia, al paecer duldando de la posibilidá d'atraer a tales soldaos a una revuelta contra un soberanu al cual yá reconocíen.

Pasaron más hores en que los dos grupos caltuviéronse espiándose a distancia, hasta que'l conde Mijaíl Milorádovich, un respetáu héroe de les guerres napoleóniques, apaeció montáu a caballu ante los rebeldes pa encamenta-yos a reconocer como zar a Nicolás. Nesi momentu unu de los xefes de los conspiradores, l'oficial Piotr Kajovsky, mató d'un disparu de pistola al conde Milorádovich mientres ésti falaba a los sulevaos; simultáneamente un oficial rebalbu, el teniente Nikolái Panov, dirixó una pequeña carga de caballería contra'l Palaciu d'Iviernu pero foi refugáu rápido.

Tres la muerte de Milorádovich, y dempués d'escosar delles hores en parlamentar colos rebeldes, Nicolás I ordenó esa mesma tarde que la caballería cargara contra los rebeldes, pero esti ataque foi refugáu. Poco dempués el zar unvió cañones a la Plaza del Senáu amenaciando con abrir fueu si los decembristas nun se rindíen. Sorprendentemente, los xefes decembristas nun se decidieron a ordenar a los sos soldaos tomar los cañones que yeren defendíos namái por una compañía de granaderos. Al nun topar respuesta, los oficiales lleales al zar dispararon y causaron graves baxes a los sulevaos, quien fuxeron n'escorribanda escontra'l ríu Nieva o se rindieron de momentu. Mientres l'atapecer, y hasta entrada la nueche, los rebeldes fueron escorríos y buscaos por tou San Petersburgu, dando fin a la sulevación.

Fin de la revuelta y consecuencies[editar | editar la fonte]

Mentanto'l xefe de la Sociedá del Sur, Pável Ivánovich Péstel, foi arrestáu nel cuartel militar de Tulchuin (agora Óblast de Vínnytsia, Ucrania) el mesmu 26 d'avientu, polos barruntos de rebeldía que'l zar caltenía contra él dende diba dellos meses. Sicasí, la Sociedá del Sur retrasó dos selmanes en saber lo asocedío na capital, y de momentu Pável Péstel foi lliberáu polos sos compañeru decembristas el 16 de xineru de 1826 nun rápidu contraataque dirixíu por Serguéi Muraviov-Apóstol, xefe militar de la Sociedá del Sur, al mandu de un batallón de rebeldes. Magar ello los sulevaos fueron prontamente vencíos díes dempués pola superioridá numbérica de les fuercies unviaes pol zar.

Zar Nicolás I de Rusia.

Darréu dempués de ser encalorada la revuelta en San Petersburgu, el réxime de Nicolás I empezó a investigar los nexos ente los sulevaos, afayando asina que casi tolos sos xefes pertenecíen a l'aristocracia rusa, inclusive dalgunos con títulos nobiliarios. La represión ordenada pol zar foi bastante severa y amplia, tomando inclusive l'asitiar so vixilancia a ciertes persones, como'l poeta Pushkin, que pudieren conocer los planes de la revuelta.

Dictáronse 19 sentencies de prisión con trabayos forzaos a perpetuidad, 38 sentencies de trabayos forzaos por venticinco años (tales condenes torgaben l'amenorgamientu de pena y seríen cumplíes en Siberia), 15 condenes a exiliu perpetuu en Siberia y trés condergues a destierru perpetuu nel estranxeru. Toes estes sentencies implicaben la perda de los bienes de los condergaos, y amás prohibíen que los encarcelaos volvieren a la corte en cumpliendo les sos condenes. Tamién s'emitieron cinco penes de muerte, toes por aforcamientu y n'execución pública, contra Pável Péstel, Kondrati Ryléyev, Serguéi Muraviov-Apóstol, Mijaíl Bestúzhev-Ryumin y Piotr Kajovsky. Otros líderes, como Trubetskóy y Obolensky, fueron condergaos a prisión perpetua nes colonies penales siberianes, morriendo ellí.

L'aforcamientu públicu de los cinco líderes decembristas realizóse'l 13 de xunetu de 1826 frente a la Fortaleza de San Pedro y San Pablo, en San Petersburgu; magar nun primer intentu d'aforcamientu rompió la lluria destinada a Kondrati Ryléyev, Serguéi Muraviov-Apóstol y Piotr Kajovsky, ordenóse de momentu reemplazar esta lluria por otra pa siguir cola execución. Esi mesmu día, a l'amanecida, 115 oficiales comprometíos na combalechadura fueron degradaos públicamente en San Petersburgu ante les sos tropes y espulsaos del exércitu; y 75 d'ellos colaron darréu dende la capital a cumplir les sos condenes. Nun foi sinón hasta 1857, trenta y dos años dempués de la Revuelta Decembrista, que los escasos sobrevivientes fueron amnistiaos pol nuevu zar, Alexandru II de Rusia.

Reináu[editar | editar la fonte]

Nicolás escarecía dafechu de l'amplitú intelectual y espiritual de los sos hermanos, y contemplaba el so papel a cencielles como un gobernante autócrata y paternalista col so pueblu. Dempués d'esperimentar el trauma de la Revuelta Decembrista nel so primer día de reináu, Nicolás taba determináu a controlar a la sociedá rusa y evitar tou espardimientu o cultivu d'idees lliberales que cuestionaren la so absolutismu. Una policía secreta creada especialmente pa tal efeutu, la Tercer Seición de la Cancillería Imperial, caltuvo una enorme rede d'espíes ya informantes sobre aristócrates y funcionarios de too nivel, cola ayuda del Cuerpu Especial de Xendarmes. El gobiernu exerció la censura y otros controles na educación (enzancando enforma l'accesu a estudios téunicos y universitarios), la edición de llibros (acutando severamente la circulación d'obres estranxeres o la so traducción) y munches otres manifestaciones de la vida pública.

En 1833, el ministru d'educación, Serguéi Uvárov, escurrió un programa de "ortodoxia, autocracia y nacionalismu", como la guía ideolóxica principal del réxime. La xente yera educada p'amosar una llealtá ilimitada a l'autoridá incuestionable del zar, a les tradiciones de la Ilesia Ortodoxa Rusa y, d'una forma bastante folgazana, a la nación rusa. Estos principios nun llograron el sofitu significativu de la población, pero sicasí sirvieron de sustentu al réxime pa la represión de les nacionalidaes non ruses del Imperiu y pa hostilizar a les otres relixones. Por casu, el gobiernu reprimió en 1839 a la Ilesia greco-católica del oeste del país, y promulgó delles lleis qu'acutaben derechos a los xudíos.

Nicolás negar a abolir la servidume de la gleba mientres el so reináu y dexó a los terratenientes gobernar a los llabradores como propiedá personal, daqué que la pequeña burocracia rusa nun podía faer direutamente. Sicasí, fixo dellos esfuercios p'ameyorar la suerte de los llabradores del Estáu (siervos propiedá del gobiernu) cola ayuda del ministru Pável Kiseliov.

La énfasis gubernamental n'aguiyar el nacionalismu ruso contribuyó a un alderique sobre'l llugar de Rusia nel mundu, el significáu de la hestoria rusa y el futuru de Rusia. Unu de los grupos, d'enclín occidentalizante, los llamaos západniki (зaпадники), consideraba que Rusia siguía realmente fondiada nel pasáu y que namái podría progresar entrando en contautu más estrechu coles idees de la Europa Occidental. Aleksandr Herzen foi l'escritor que criticó con mayor firmeza al emperador dende'l so exiliu. Otru grupu (los denominaos eslavófilos) taba a favor del caltenimientu de la cultura y les costumes eslaves y disgustába-yos la cultura de la Europa Occidental.

La filosofía eslava yera vista polos eslavófilos como una fonte pal desenvolvimientu plenu de Rusia, dientro d'una tradición fuertemente relixosa y d'obediencia absoluta al zar, y amosáronse escépticos col racionalismu y el materialismu occidental, según víen con barruntu l'entusiasmu de la Europa Occidental pola ciencia aplicada y la teunoloxía. Dalgunos d'ellos consideraben inclusive que la comuña llabradora rusa, o mir, ufiertaba una alternativa curiosa frente al capitalismu occidental y, poro, Rusia podría convertise en salvador social y moral de los demás pueblos eslavos. Con éses la eslavofilia representaba una forma de mesianismu típicamente rusu que foi indireutamente patrocinada por Nicolás I, en tantu esta ideoloxía tamién amosaba repulsión escontra'l lliberalismu y la democracia. Coles mesmes, el so reináu carauterizar pola crueldá nos castigos físicos emplegaos nel exércitu que consistíen nel pase del condergáu al traviés de dos files de militares armaos con vares (шпицрутен en rusu, del alemán Spießruten) coles que yera cutíu. Felicidad práutica mereció-y a Nicolás I (Nikolái Pávlovich) el nomatu de Nikolái Palkin (Nicolás Varapalo), utilizáu darréu por Lev Tolstói como'l títulu del so homónimu rellatu.

A pesar de les represiones culturales nesti periodu, Rusia esperimentó un florecimientu de la lliteratura y les artes. Al traviés de les obres d'Aleksandr Pushkin, Nikolái Gógol, Iván Turguénev y munchos otros, la lliteratura rusa ganó la reconocencia internacional. El ballet enraigonó en Rusia dempués de la so importación dende Francia, y la música clásica establecióse firmemente coles composiciones de Mijaíl Glinka. Sicasí, el réxime de Nicolás I aportunaba en concentrar al país sobre sí mesmu non yá nel terrén cultural, sinón tamién nel científicu (considerando que la teunoloxía occidental tenía estrecha rellación col racionalismu tan repunáu polos eslavófilos) y torgó que Rusia participara llargamente de los adelantos de la Revolución Industrial que yá empezaben a esperimentar Gran Bretaña, Francia y Prusia.

Monumentu a Nicolás I en San Petersburgu.

Política esterior[editar | editar la fonte]

En política esterior, Nicolás I actuó como proteutor del legitimismo real y guardián contra la revolución y el lliberalismu, siguiendo fielmente los dictaos asumíos poles potencies europees nel Congresu de Viena de 1815. Les sos ufiertes pa reprimir les revoluciones lliberales nel continente européu fueron aceptaes en dellos casos, lo que-y valió'l llamatu de "xendarme d'Europa". Desque foi coronáu en 1825, empezó a llindar les llibertaes de la monarquía constitucional que fuera aceptada nel Congresu de Viena pa la denominada Polonia del Congresu. Con ello provocó la Revolución de payares de 1830. Nicolás I ordenó construyir la ciudadela de Varsovia dempués de la represión del llevantamientu de payares pa reforzar el control del Imperiu rusu sobre la ciudá. En 1831 el Parllamentu polacu depunxo a Nicolás como rei en respuesta a los sos repitíos retayos de los derechos constitucionales polacos. El Zar de Rusia reaccionó cola unviada de tropes a Polonia.

Nicolás I entartalló la rebelión, derogó la Constitución polaca y amenorgó al Reinu de Polonia a la situación d'una provincia rusa, embarcándose tamién nuna política de represión escontra los católicos y estableciendo l'absolutismu sobre'l sector rusu de Polonia en tola so estensión. En 1848, cuando una serie de revoluciones sopelexó Europa, Nicolás I tuvo a la vanguardia de la reaición, afalando a los monarques europeos a refugar les sulevaciones lliberales. En 1849, mientres tropes austriaques repelían les revoluciones lliberales d'Italia, tropes ruses unviaes por Nicolás I intervinieron en nome de los Habsburgu y ayudaron a reprimir una revuelta n'Hungría. Nicolás I tamién encamentó a l'aristocracia de Prusia a nun aceptar una constitución lliberal, ufiertando la so ayuda en tropes si fuera precisu. Dempués de sofitar a les fuercies conservadores a repeler l'espectru de la revolución, Nicolás paecía apoderar Europa cola so influencia política.

Guerra ruso-turca (1828-1829)[editar | editar la fonte]

Batalla de Akhalzic (1828), January Suchodolski.

Sicasí, la influencia rusa yera una ilusión. Mientres Nicolás taba tratando de caltener el statu quo n'Europa, adoptaba en simultáneu una política agresiva escontra l'Imperiu Otomanu. Volvió a la tradicional política rusa de la llamada Cuestión Oriental, tratando de dixebrar l'Imperiu Otomanu en dellos Estaos y d'establecer un proteutoráu rusu sobre la población cristiana ortodoxa de los Balcanes, inda so dominiu otomanu na década de 1820. La Guerra Ruso-Turca de 1828-1829 foi un conflictu bélicu ente l'Imperiu rusu y l'Imperiu otomanu a partir de la llucha griega pola independencia. La guerra españó cuando'l Sultán, enraxonáu pola participación rusa na Batalla de Navarino, cerró los Dardanelos al tráficu de barcos rusos y revocó la Convención de Akkerman (1826).

Aiciones navales el 26 de mayu de 1829. La fragata Mercury contra dos buques turcos, por Nikolái Krasovski (1840-1906).

La guerra remató col Tratáu d'Adrianópolis y supunxo una importante victoria de Rusia y un pasu más na decadencia del Imperiu otomanu. Rusia llogró la mayor parte de la mariña oriental del Mar Negru y la desaguada del Danubiu. Turquía reconoció la soberanía rusa sobre Xeorxa y parte de l'actual Armenia. A Rusia dexábase-y ocupar Moldavia y Valaquia hasta que Turquía pagara una gran indemnización. Tamién Serbia llogró l'autonomía. El problema de los estrechos liquidó cuatro años más tarde, cuando dambes potencies roblaron el Tratáu de Unkiar Skelessi. Les potencies europees creyeron equivocadamente que'l tratáu contenía una clausa secreta pola que se concedía a Rusia'l derechu a unviar buques de guerra al traviés de los estrechos del Bósforu y de los Dardanelos. En 1841, nun conveniu en Londres, afirmóse'l control otomanu de los estrechos y prohibía a toa potencia, incluyida Rusia, unviar buques de guerra por tales estrechos.

Guerra de Crimea (1853-1856)[editar | editar la fonte]

En virtú de los trataos axustaos mientres el sieglu XVIII, Francia yera'l guardián de los católicos nel Imperiu otomanu, ente que Rusia yera'l proteutor de los cristianos ortodoxos. Mientres dellos años, los monxos católicu y ortodoxu apostáronse la posesión de la Basílica de la Natividá y la Ilesia del Santu Sepulcru en Palestina. Mientres los años 1850 dambos llaos fixeron demandes que'l sultán nun podía satisfaer simultáneamente. En 1853, el Sultán inclinóse a favor de Francia, a pesar de les vehementes protestes de los monxos ortodoxos locales. El zar rusu, Nicolás I, unvió a un diplomáticu, el príncipe Ménshikov, nuna misión especial al gobiernu turcu. Por trataos previos, el sultán Abd-ul-Mejid I taba comprometíu a «defender la Relixón y la Ilesia cristiana», pero Ménshikov intentó axustar un nuevu tratáu, pol cual Rusia podría intervenir cuando considerara desaparente la proteición del sultán.

Detalle de la pintura panorámica de Franz Roubaud L'asediu de Sebastopol, 1904.

Coles mesmes, el gobiernu británicu unvió un emisariu, quien s'enteró al llegar de les demandes de Ménshikov. Por aciu la diplomacia, Lord Starford convenció al Sultán de que refugara'l tratáu, que comprometía la independencia de los ciudadanos turcos. Poco dempués d'informase del fracasu del so negociador, el Zar mandó al so exércitu a Moldavia y Valaquia, territorios otomanos nos que Rusia yera conocida como una guardiana de la Ilesia ortodoxa, tomando como escusa la falta de soluciones per parte del Sultán pa protexer los llugares sagraos. Nicolás I creyó que les potencies europees nun s'opondríen a l'anexón realizada, especialmente porque Rusia ayudara a encalorar les Revoluciones de 1848. Hasta equí los motivos consideraos oficiales.

Sicasí, les motivaciones reales d'esta guerra fueron, como en cualesquier otra guerra de la Edá Moderna, geoestratégicas y económiques. L'Imperiu rusu nun tenía accesu naval al mar Mediterraneu ensin permisu del Imperiu otomanu, que controlaba los estrechos del Bósforu y de los Dardanelos. Dende tiempos de Pedro'l Grande, Rusia buscaba la salida al mar. Con Pedro I los rusos aportaren al mar Bálticu a cuenta de los suecos, y con Catalina II al mar Negru a cuenta de los turcos. En dambos mares los rusos proyeutaren una indiscutible hexemonía naval. Agora Rusia punxera los sos güeyos nel Mediterraneu, lo cual nun foi del presto de Francia y del Reinu Xuníu, que calteníen importantes intereses venceyaos al dominiu naval, como por casu la conexón coles colonies africanes y d'Oriente Mediu.

Cuando'l zar unvió les sos tropes a Moldavia y Valaquia, el Reinu Xuníu, buscando protexer la seguridá del so aliáu'l Imperiu otomanu, mandó una flota escontra los Dardanelos, onde se-y xunió una flota francesa. Mentanto, les potencies europees esperaben una solución diplomática. Los representantes de los cuatro grandes potencies neutrales –Reinu Xuníu, Francia, Austria y Prusia– axuntar en Viena, onde ellaboraron una propuesta qu'esperaben que fuera aceptable pa Rusia y l'Imperiu otomanu. La propuesta cuntaba col sofitu del zar Nicolás, pero foi refugada pol sultán Abd-ul-Mejid I, quien sintió que la manera en que fuera redactáu'l documentu dexaba distintes interpretaciones. El Reinu Xuníu, Francia y Austria habíen propuestu conxuntamente cambeos pa satisfaer al sultán, pero les sos suxerencies fueron inoraes na corte de San Petersburgu. El Reinu Xuníu y Francia abandonaron la idea de siguir axustando, pero Austria y Prusia nun creíen que'l refugu xustificara cesar les negociaciones.

La flota rusa destrúi la otomana na batalla de Sinope. Imaxe d'Iván Aivazovski.

El sultán dirixir a la guerra; los sos exércitos atacaron a les tropes ruses cerca del Danubiu. Nicolás I respondió unviando naves de guerra, que destruyeron la flota otomana na Batalla de Sinope, nel puertu homónimu, el 30 de payares de 1853, faciendo posible que los rusos desembarcaren y abastecieren al so exércitu nes mariñes turques ensin inconvenientes. La destrucción de la flota turca y l'amenaza d'una espansión rusa sollertó definitivamente a Francia y al Reinu Xuníu, quien fueron en defensa del Imperiu otomanu. En 1854, dempués de que Rusia ignorara l'ultimátum anglu-francés pa retirase del Danubiu, el Reinu Xuníu y Francia declararon la guerra.

Nicolás I supunxo qu'Austria, correspondiendo a l'ayuda emprestada mientres les revoluciones de 1848, taría del so llau, o que siquier sería neutral. Sicasí, Austria viose amenazada poles tropes ruses nos Principaos del Danubiu. Cuando'l Reinu Xuníu y Francia reclamaron que Rusia retirara les sos tropes de los Principaos, Austria sofitar y, a pesar de que nun declaró darréu la guerra a Rusia, negar a garantizar la so neutralidá. Cuando Austria fixo una nueva demanda nel branu de 1854 pa la retirada de les tropes, Rusia aceptó.

El 10 d'abril de 1854, la flota francu-británica bombardeó Odesa ya intentó faer un desembarcu, ensin ésitu. El 25 d'ochobre de 1854 tuvo llugar la famosa batalla de Balaclava, de resultancia indecisa; díes dempués, los exércitos aliaos empezaben el sitiu de Sebastopol. El 5 de payares llibró la decisiva batalla de Inkerman, que terminó con una grave derrota rusa.

Nicolás I morrió antes de la cayida de Sebastopol, pero yá reconociera'l fracasu del so réxime al faese evidente la derrota rusa y l'humildación de los trataos de paz qu'impondríen el vencedores. El 9 de setiembre de 1855, Sebastopol cayó en manes de les tropes francu-britániques dempués de 11 meses d'asediu. Tres esta derrota, Rusia viose forzada a pidir la paz. El 30 de marzu de 1856 roblóse'l Tratáu de París que punxo fin al conflictu. Rusia enfrentábase agora a la opción d'empecipiar grandes reformes o de perder la so estatus como potencia europea.

Vida privada[editar | editar la fonte]

Nicolás casó nel añu 1817 con Carlota de Prusia. Yera fía de Federico Guillermu III de Prusia y de Luisa de Mecklemburgu-Strelitz. Nicolás y Carlota tuvieron siete fíos:

Munches fontes afirmen que Nicolás nun tuvo rellaciones extramaritales hasta dempués de 25 años de matrimoniu, en 1842, cuando los doctores prohibieron a la emperatriz tener rellaciones sexuales pola so mala traza de salú y recurrentes ataques de corazón. Aun así munchos fechos alderiquen esta información, pos Nicolás yera padre de trés neños antes de 1842, unu d'ellos col so más famosa amiga, Bárbara Nelídova.

Con Ana María Carlota de Rutenskiold (1791-1856)

  • Youzia Koberwein (1825-1893)

Con Bárbara Yákovleva (1803-1831)

  • Olga Cárlovna Albrecht (1828-1898)

Con Bárbara Nelídova (m. 1897)

  • Alexis Pashkine (1831-1863)

Ancestros[editar | editar la fonte]

Notes[editar | editar la fonte]

Toles feches vienen indicaes conforme al calendariu gregorianu. El calendariu rusu, xulianu, llevaba un retrasu en rellación col occidental d'unos 11 díes nel sieglu XVIII, 12 nel XIX, y 13 a empiezos del sieglu XX y nel sieglu XXI. Nun sería hasta 1918, dempués de la Revolución d'Ochobre, cuando s'afixo'l calendariu oficial rusu al occidental, siguiendo utilizando hasta güei la Ilesia ortodoxa rusa el calendariu xulianu.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 1,2 «ESBE / Nicholas I» (en rusu). Brockhaus and Efron Encyclopedic Dictionary. Volume XXI, 1897. 
  2. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 31 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  3. «ESBE / Nicholas I» (en rusu). Brockhaus and Efron Encyclopedic Dictionary. Volume XXI, 1897. 
  4. «Q20655978» (en rusu). Russian Biographical Dictionary, Volume 9. 
  5. 5,0 5,1 5,2 5,3 5,4 5,5 5,6 Afirmao en: The Peerage. Llingua de la obra o nome: inglés. Autor: Darryl Lundy.
  6. URL de la referencia: https://www.defensie.nl/onderwerpen/onderscheidingen/dapperheidsonderscheidingen/databank-dapperheidsonderscheidingen/1826/05/11/romanov-nicolaas-i-pavlovitsj.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Alexandru I

Emperador y Autócrata de Toles Rusias

1825 - 1855
Socesor:
Alexandru II
Predecesor:
Alexandru I

Duque de Curlandia y Semigalia

1796 - 1801
Socesor:
Alexandru II