Niña de la Alfalfa

De Wikipedia
Niña de la Alfalfa
Vida
Nacimientu Santiponce1901
Nacionalidá España
Muerte 16 de xunetu de 1975 (73/74 años)
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu cantante
Seudónimos Niña de la Alfalfa
Instrumentu musical voz
Cambiar los datos en Wikidata

Rocío Vega Farfán (1901Santiponce – 16 de xunetu de 1975), más conocida como la Niña de la Alfalfa, foi una cantaora de flamencu y de saetes.

Biografía[editar | editar la fonte]

Anque nun nació en Sevilla, dende neña vivió na cai Boteros, nel barriu de l'Alfalfa d'esta ciudá. D'ende vien-y el so nome popular y artísticu, desque nos sos primeros tiempos el periodista Galerín al escribir un artículu sobre ella tres escuchala cantar, y nun saber el so nome real llamar la Niña de la Alfalfa.

Con 15 años careció una grave enfermedá na larinxe que casi-y costar la perda de la voz. El so sanamientu inesperáu siempres pensó que yera una gracia especial de la Virxe de la Estrella, a la que tenía especial devoción.

Foi cantante de zarzuela y d'ópera, destacando más palantre como intérprete de dalgunos cantes flamencos, y ente ellos la saeta. Foi tal la so valía que llegó a competir con dalgunos de los más importantes especialistes de la Selmana Santa sevillana y d'otres llocalidaes d'Andalucía.

Un momentu trascendental n'el so carrera vivir un Xueves Santu cantando dende'l balcón del Círculu de Llabradores, a la Virxe de la Victoria, de la Hermandá de les Cigarreres. Nesa ocasión el rei Alfonso XIII que presidía'l pasu de la virxe quedó tan prindáu de la so actuación que al acabar solicitó que-y fora presentada la intérprete. De resultes de felicidá entevista'l Círculu apurrió-y una decidida proteición, facilitándo-y una beca d'estudios de cantar en Madrid. Pela so parte, el monarca robló un pervalible documentu pol que quedaba proclamada como "Reina de la Saeta".

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Antonio Reina Gómez: Sevilla y la saeta flamenca. En: Sevilla Penitente, volume III. Editorial Gever, S.A., Sevilla 1995.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]