Nelly González Aguilar

De Wikipedia
Nelly González Aguilar
diputada de Méxicu

1r setiembre 2012 - 26 setiembre 2013
senadora de Méxicu

22 payares 2006 - 31 agostu 2012
Vida
Nacimientu Mainero7 d'abril de 1977 (47 años)
Nacionalidá Bandera de Méxicu Méxicu
Estudios
Estudios Universidá Autónoma de Nuevo León
Llingües falaes castellanu
Oficiu política
Llugares de trabayu Ciudá de Méxicu
Creencies
Partíu políticu Partíu Acción Nacional
Cambiar los datos en Wikidata

Lázara Nelly González Aguilar (7 d'abril de 1977Mainero) ye una política mexicana, miembru del Partíu Aición Nacional, foi Senadora por Tamaulipas na LX y LXI Llexislatura, Diputada Federal Plurinominal na LXII Llexislatura y ye l'actual presidenta municipal de Mainero, Tamaulipas.

Trayeutoria[editar | editar la fonte]

Nelly González Aguilar ye Llicenciada en Derechu y Ciencies Sociales pola Universidá Autónoma de Nuevo León, exerció la so carrera profesional en delles empreses privaes y despachos xurídicos de Nuevo León, entidá onde estudió. En 2001 foi candidata a Presidenta Municipal de Mainero, Tamaulipas, la so ciudá natal, ensin llograr la victoria.

En 2002 convertir en miembru activu del PAN nel que foi Secretaria de Promoción Ciudadana a nivel estatal, candidata a diputada federal plurinominal y presidenta de la delegación municipal de Villa Mainero.

En 2004 vuelve ser candidata a Presidenta Municipal de Mainero per segunda vegada consecutiva pero ensin llograr la victoria.

Como Senadora[editar | editar la fonte]

En 2006 foi electa Senadora suplente d'Alejandro Galván Garza. Sicasí, el senador Galván Garza finó'l 22 de payares de 2006 de resultes d'un infartu cerebral, poro, Lázara Nelly ocupó la titularidá de la curul pal periodu de 2006 a 2012.[1]

Mientres la LX y LXI Llexislatura, foi Secretaria de la Comisión de Desenvolvimientu Rexonal ya integrante de les Comisiones d'Agricultura y Ganadería; Asuntos Fronterizos de la Zona Norte; Equidad y Xéneru; Defensa Nacional; y Salú.

Como diputada federal[editar | editar la fonte]

En 2012 foi candidata a Diputada Federal pol V Distritu Eleutoral Federal de Tamaulipas ensin llograr la victoria. Sicasí, Nelly González llogró quedar dientro de la llista nacional pa diputaos plurinominales del PAN, llogrando convertise, tres les eleiciones, en Diputada Federal Plurinominal pa la LXII Llexislatura del Congresu de la Unión de Méxicu.

Na LXII Llexislatura, desempeñóse como Secretaria de la Comisión d'Asuntos de la Frontera Norte ya integrante de les Comisiones de Desenvolvimientu Rural y de Vivienda, según integrante de la Comisión Especial de Siguimientu a les evaluaciones del programa especial concurrente.

En 2013 pidió llicencia na Cámara de Diputaos pa ser de nuevu, candidata a Presidenta Municipal de Mainero nes próximes Eleiciones estatales de Tamaulipas de 2013.

Presidenta Municipal de Mainero[editar | editar la fonte]

El 7 de xunetu del mesmu añu, gana per primer vegada la eleición col 53% de los votos y conviértese na primer Presidenta Municipal electa del conceyu de Mainero, Tamaulipas, llogrando tamién qu'un partíu opositor gane per primer vegada na hestoria del conceyu.[2]

El 9 d'abril de 2014 unvió una misiva al Presidente de la Cámara de Diputaos, el panista José González Morfin, onde se reincorporaría a como diputada a partir del 24 d'abril del mesmu añu. Lázara Nelly mentó que'l so arrenunciu "ye col fin de sofitar en mayor midida a la ciudadanía, pos nel Congresu va xestionar más recursos pa los mainerenses y polo xeneral pa los tamaulipecos".[3]

Sicasí, María Eugenia de Llión Pérez, suplente de Lázara Nelly, demandó un xuiciu ciudadanu pol cual el Tribunal Eleutoral del Poder Xudicial de la Federación (TRIFE) abrió l'espediente SUP-JDC-390/2014 nel que s'esponía que Lázara Nelly nun podía ser Diputada federal con llicencia y Presidenta Municipal coles mesmes y que nel momentu de tomar posesión como Presidenta Municipal, arrenunciara al so cargu como diputada federal.[4] Poro, el resolución del TRIFE foi la de reincorporar a María Eugenia a la Cámara de Diputaos. Lázara Nelly tornó al cargu de Presidenta Municipal de Mainero, Tamaulipas.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Jorge Teḥrán (23 de payares de 2006). «Fina'l senador Alejandro Galván». L'Universal. Consultáu'l 25 de payares de 2014.
  2. «Fai hestoria Lázara Nelly en Mainero» GRSupremo.com.mx Consultáu'l 7 de payares de 2013
  3. Julio Manuel L. Guzmán (15 d'abril de 2014). «Arrenuncia Alcaldesa de Mainero, Tamaulipas». L'Universal. Consultáu'l 23 de payares de 2014.
  4. Redaición (15 de mayu de 2014). «El TRIFE acabó colos suaños económicos de Lázara Nelly». Janambre. Consultáu'l 23 de payares de 2014.


Predecesor:
Martin Irineo Tovar
Presidenta Municipal de Villa Mainero, Tamaulipas
2013 - 2016
Socesor:
Anguaño nel cargu predecesor2 = Alejandro Galván Garza
Predecesor:
'
Senadora por Tamaulipas
Segunda fórmula

2006 - 2012
Socesor:
Maki Ortiz Domínguez

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]