Nebulosa protosolar

De Wikipedia
Nebulosa protosolar
Nube molecular
Cambiar los datos en Wikidata
Pequeña porción d'Orión con gases que recuerden a una nebulosa protosolar.

La nebulosa protosolar foi la nube de gas o discu de acrecimiento na que se formó'l sistema solar. La hipótesis nebular foi propuesta en 1755 pol xeógrafu y filósofu alemán Immanuel Kant quien hipotetizó que la nebulosa solar rotaba amodo nel so orixe. Esta nebulosa solar foise entestando al esfrecese y apandando gradualmente pol efeutu combináu de les fuercies de gravedá y centrípeta formando, col tiempu, la estrella central y los planetes. Partiendo d'esti modelu Pierre-Simon Laplace formuló en 1796 una teoría más detallada, pero non más acertada, de la formación del sistema solar a partir d'una nebulosa rotante primigínea. El conceutu modernu equivalente al de nebulosa solar ye'l de discu de acrecimiento. Tales discos o nebuloses protoplanetarias pudieron ser reparaos alredor d'estrelles bien nueves.

La hipótesis nebular basar na observación de que tolos planetes orbiten alredor del Sol nel mesmu sentíu y sobre un mesmu planu denomináu eclíptica con llixeros enclinos con al respective de ésta. Amás, el planu de la eclíptica coincide de manera averada col ecuador solar.

Piénsase que les llunes de los planetes xigantes formar nun procesu similar creciendo a partir d'un discu de acrecimiento qu'alimentaba de masa los planetes na so formación. Pela cueta anguaño considérase que la formación de la Lluna asocedió de manera bien distinta tres l'impautu con un protoplaneta del tamañu de Marte. Asina mesmu delles llunes d'otros planetes que xiren n'órbites retrógrades o caótiques considérase que son asteroides o nucleos cometarios prindaos más apocayá.

Les diferencies de composición química y isotópica de los distintos cuerpos del sistema solar dexen esplorar les condiciones iniciales na nebulosa solar. Envalórase que la masa mínimo necesaria pa formar los planetes a partir del material presente na nebulosa solar considerando una composición d'elementos llixeros (hidróxenu y heliu) y elementos pesaos similares a la del Sol podría ser d'un 1 % de la masa solar.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]