Nebulosa del Uxu

De Wikipedia
(Redirixío dende Nebulosa del Búho)
Nebulosa del Uxu
Datos d'observación:
Dómina J2000.0
Ascensión reuta 11h 14.8m
Declinación +55° 01′
Distancia 2.600 años lluz
Magnitú aparente (V) +9.9
Tamañu aparente (V) 3.4 × 3.3 minuto d'arcu
Constelación sietestrellu (Ursa Major)
Carauterístiques físiques
Radiu -
Magnitú absoluta (V) -
Otres carauterístiques -
Otres designaciones M97, NGC 3587
PK 148+57.1
[editar datos en Wikidata]

La nebulosa del Uxu (tamién conocida como Messier 97 o NGC 3587) ye una nebulosa planetaria allugada na constelación del sietestrellu. Afayóse por Pierre Méchain en 1781. El nome de Nebulosa del Uxu foi acuñáu por Lord Rosse, quien per vegada primera utilizar en 1848. En 1866, William Huggins reconoció la so naturaleza de nebulosa gaseosa a partir de la observación del so espectru.[1] Alcuéntrase a una incierta distancia de 2600 años lluz de la Tierra.

M97 ta considerada como una de les nebuloses planetaries más complexes. La so apariencia foi interpretada como una cubierta cilíndrica tórica vista oblicuamente, de forma que los estremos del cilindru acomuñar a zones probes en material espulsáu, correspondiendo a los güeyos del búho. Esta cubierta tópase envolubrada por una nebulosa más tenue y menos ionizada.[1]

La estrella central, de magnitú 16, tien una masa averada de 0,7 mases solares, ente que la masa de la mesma nebulosa envalórase en 0,15 mases solares. La nebulosa formóse hai unos 6000 años.

Observación[editar | editar la fonte]

Ente los oxetos del catálogu Messier, la nebulosa de la Curuxa (M97), ye unu de los más difíciles de reparar. Nun tienen d'apaecer dificultaes al intentar alcontralo con un telescopiu de 75 mm, con pocos aumentos y un cielu estenu, llimpiu y rasu.

P'atopar la nebulosa, hai que buscar xusto so la parte trasera de la caxa del Carru del sietestrellu. Con más exactitú, alcuéntrase a unos 2 graos al sureste de Merak, la estrella que marca la rueda trasera del carru.

Asina apaecería como un óvalu grande y ensin detalles internos. Con mayores aumentos empiecen a apreciase delles traces, anque se riquir d'un telescopiu de 150 mm a 200 mm p'acolumbrar los güeyos escuros de la curuxa.

El filtru nebular ayuda a realzar el contraste ente l'oxetu y el fondu, pero si nun se dispón del mesmu, puede emplegase la téunica de la visión llateral o evitada, que consiste n'estremar la mirada de la nebulosa llixeramente por que la lluz de la mesma aguiye les célules perifériques del güeyu, más sensibles. Asina la frontera ente nebulosa y redolada tórnase más manifiesta de sópitu.

Puede detectase con namái 3 prismáticos: 10x50, 15x70 y 20x50, dambos baxu cielos bien estrellaos, ensin polución y rasos. Con estos prismáticos, puede reparase como una estrella difusa, como un puntu "estrelliforme" un tanto borrosu.

¿En qué consiste?[editar | editar la fonte]

La nebulosa de la Curuxa consiste na envoltura espulsada por una estrella morrebunda. Nel centru de la nube xaz la estrella en cuestión, pero la so magnitú 14 facer malo de ver, salvu con telescopios de más de 250 mm d'abertura. Los buecos escuros na nube, adicar con telescopios de 300 mm, y débense a turbulencias del gas que s'espande llibremente. Hai un aniellu circular esternu, bien débil qu'arrodia la cara de la curuxa, pero namái s'estrema en fotografíes de llarga esposición, y nuevamente débese a los gases espulsaos.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

http://cs.astronomy.com/asycs/forums/p/46114/443416.aspx

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Coordenaes: Sky map 11h 14m 47.713s, 55° 1 8.485