Nebridiu d'Egara

De Wikipedia
Nebridiu d'Egara
obispo de Egara (es) Traducir

516 - 545
Diócesis: diócesis de Egara (es) Traducir
Vida
Nacimientu Terrassasieglu de V
Nacionalidá reino visigodo de Tolosa
Muerte 547
Familia
Hermanos/es
Estudios
Llingües falaes llatín
Oficiu sacerdote
Creencies
Relixón Ilesia Católica
Orde relixosa Orde de San Benitu
Cambiar los datos en Wikidata

San Nebridio (en llatín: Nebridius; catalán: Nebridi; final del s. V-c. 545), tamién conocíu como Nebridio de Egara (Nigridius en llatín), foi un sacerdote católicu hispanu visigodu, obispu de Egara (actual Terrassa) siquier ente 516 y 527), persona notable y venerada que vivió nun periodu de reconstrucción tres les Invasiones xermániques na Península Ibérica.

Biografía[editar | editar la fonte]

Según Isidoru de Sevilla,[1] venía de una familia pernomada de la Tarraconense: los sos hermanos Xusto de Urgel, Justiniano de Valencia y Elpidio d'Huesca, prelaos cultos, aportaron a obispos nes provincies Cartaginense y Tarraconense.[2] Probablemente, los cuatro formar nel monesteriu de Garren, na Ribagorza, importante centru d'espiritualidá y cultura del Pirinéu, dirixíu por san Victoriano de Assan.[3]

L'actual diócesis de Terrassa esistió na antigüedá como diócesis de Egara, alzada na metá del sieglu V como esmembramientu de parte del territoriu de la diócesis de Barcelona, siendo'l so primer obispu Ireneo a mediaos del sieglu V.[4] Como socesor so, anque non inmediatu, Nebridio participó nel Conceyu de Tarragona de 516, en que les sos actes robló "Nibridius minimus sacerdotum, Sanct Ecclesia Egarensis minister" n'últimu llugar por orde d'antigüedá, lo qu'indica que faía pocu que fuera consagráu obispu; tamién asistió al Conceyu de Girona de 517 y, xunto col so hermanu Justo, al II Conceyu de Toledo de 527 que reclamó los derechos metropolitanos del obispu toledanu, anque ésti foi conceyu provincial.[5] Al conceyu de Barcelona de 540 asistió un preláu del mesmu nome, tituláu obispu de Barcelona, a quien dellos autores identifiquen como Nebridio de Egara suponiendo que foi treslladáu de diócesis. Tuvo De morrer enantes del 546, pos nel conceyu de Lleida d'anguaño la diócesis egarense tuvo yá representada pol obispu Tauro.

Mientres el so episcopáu construyeron trés ilesies nueves como sede, antecesores de les actuales ilesies del Conxuntu monumental de les ilesies de San Pedro de Terrassa. Isidoru dixo que foi escritor eclesiásticu, pero la so obra nun se caltién.

Veneráu como santu, figura asina en tolos documentos posteriores, como en santorales y llibros llitúrxicos visigóticos, anque nun se sabe nada de la so canonización: el so cultu sumió dempués del Conceyu de Trento.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. San Isidoru: De viris illustribus.
  2. Jacques Fontaine, “Isidoru de Sevilla. Xénesis y orixinalidá de la cultura hispánica nos tiempos de los visigodos”, páxina 53.
  3. PLADEVALL, Antoni. Història de l'església a Catalunya. Barcelona: Claret, 2007, páxs. 18-19.
  4. Bisbat de Terrassa: Hestoria de la Diócesis de Egara.
  5. Vicente Ximeno: Escritores del reyno de Valencia.