Neñu índigu

De Wikipedia
(Redirixío dende Neñu índigo)

Neñu índigo ye utilizáu nel contestu de la teoría pseudocientífica llamada «Corriente de la Nueva Era» o New Age pa referise a neños que representaríen un estáu cimeru de la evolución humana. Quien defenden esta hipótesis señalen dicha evolución como una meyora espiritual, éticu y mental, ensin atender a la definición que diera'l científicu Charles Darwin (variación y selección por sobrevivencia diferencial).

Según sía la corriente a que xunten los creyentes na Nueva Era, asina van ser los atributos y la naturaleza que se describe de los neños índigo». Hai quien sostienen qu'estos neños tendríen habilidaes paranormales, tales como la telepatía o la capacidá de lleer la mente, ente que los más moderaos afirmen que lo qu'estrema a un neñu índigo d'unu que nun lo ye son traces más convencionales, como una mayor capacidá d'empatía o una creatividá amontada. L'axetivu índigo, referíu al color, surde de la creencia de qu'estos neños tendríen un aura d'esi tonu d'azul.

Nel postreru terciu del sieglu XX creáronse escueles pa la formación d'estos neños d'aura azulada que, según les teoríes teofísicas, teníen de liderar el cambéu a la yera espiritual d'Acuariu.

Oríxenes[editar | editar la fonte]

El términu compuestu «neñu índigo» aniciar nel llibru del añu 1982 Understanding Your Life Through Color (Entendiendo la to vida al traviés del color) de Nancy Ann Tappe, una autoproclamada psíquica y sinestésica qu'afirma tener l'habilidá de percibir l'aura de les persones. Según los sos escritos, empezó a notar que munchos neños taben naciendo con auras de color índigo escontra fines de la década de 1970. A principios del sieglu XX, Tappe afirma que'l 34% de los neños menores de 16 años son «índigo». Sicasí, nengún estudiu científicu sofita les sos afirmaciones.

La idea de los neños índigo foi más tarde popularizada pol llibru de 1998 The Indigo Children: The New Kids Have Arrived («Los neños índigo: los nuevos mozos llegaron»), escritu pol matrimoniu formáu pol médium Lee Carroll y la so esposa Jan Tober. Carroll afirma que'l conceutu llograr parolando telepáticamente con una entidá estraterrestre[1] a la que denomina Kryon.

Carauterístiques[editar | editar la fonte]

Según los creyentes del movimientu de la Nueva Era, los neños índigo tendríen carauterístiques[2] tales como una mayor intuición, espontaneidá, refugu a una moralidá estricta y una gran imaxinación, añader frecuentemente tamién a tales capacidaes ciertos dones paranormales, o poderes sobrenaturales como la telequinesis, la clarividencia, la piroquinesis o la capacidá de sanación. El psiquiatra pediátricu [Russell A. Barkley]] sostién que los diecisiete traces más comúnmente atribuyíos a los neños índigo son tan vagos que «podríen describir a la mayoría de los neños», y refier amás que podríamos tar ante un fenómenu psicolóxicu conocíu como «Efeutu Forer».

Los creyentes na esistencia d'estos neños afirmen que tienen un fuerte sentimientu pa xenerar una diferencia significativa» nel mundu, y atoparíense naturalmente inclinaos a temes rellacionaes cola espiritualidá, l'ocultismu y l'esoterismu. Aun así esisten místicos que dicen trabayar con neños d'aura azul (índigos), asegurando que les sos carauterístiques son reales y esisten variaciones d'estes ente un neñu y otru.[3]

La psiquiatría y la psicoloxía tornaron la veracidá d'estos neños, yá que nun se demostró evidencia terrenal de la so esistencia. Espertos psiquiatres afirmen que los simpatizantes cola Nueva Era, «tendríen de producir evidencia empírica».[4]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Kryon, Lee Carroll» (inglés). Consultáu'l 14 d'agostu de 2013.
  2. «Los neños índigo». Concencia Holística. Consultáu'l 14 d'abril de 2012.
  3. Llinares, Nina. «Estremes ente'l neñu hiperactivo y el neñu índigo». Universu Enerxéticu. Consultáu'l 14 d'abril de 2012.
  4. Quintana, Carlos A. (28 de marzu de 2007). «Neños índigo: un peligrosu fraude». Asociación Peruana de Déficit d'Atención (APDA). Consultáu'l 14 d'abril de 2012.