Napoleón Eugenio Luis Bonaparte

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Napoleón Eugenio Luis Bonaparte
Prince Impérial juin 1878.jpg
Vida
Nacimientu París16 de marzu de 1856
Nacionalidá Bandera de Francia Francia
Fallecimientu

Sudáfrica1 de xunu de 1879

(23 años)
Sepultura Imperial Crypt (Farnborough)
Familia
Padre Napoleón III Bonaparte
Madre Eugenia de Montijo
Pueblu Casa de Bonaparte
Estudios
Estudios Real Academia Militar de Woolwich
King's College de Londres
Llingües francés
Oficiu
Oficiu políticu
Premios
Serviciu militar
Cuerpu militar Ejército Británico
Lluchó en Guerra anglu-zulú
Creencies
Relixón Ilesia Católica
Cambiar los datos en Wikidata

Napoleón Eugenio Luis Juan José Bonaparte (en francés: Napoleón Eugène Louis Jean Joseph; París, 16 de marzu de 1856Ulundi, Natal, Suráfrica, 1 de xunu de 1879), consideráu por munchos como Napoleón IV, foi l'únicu fíu de los Emperadores d'el Franceses, Napoleón III y la so esposa Eugenia de Montijo. Recibió'l títulu de Príncipe Imperial de Francia y el tratamientu de La so Alteza Imperial. Amás, heredó los títulos de conde de Teba de la so madre (anque nunca lo llegó a utilizar), y el de conde de Pierrefonds, per parte del so padre.

Escontra'l final de la so vida hubo rumores, non del tou falsos, que taba namoráu de la infanta española María del Pilar, fía de la reina Isabel II d'España. La emperatriz Eugenia de Montijo y la reina Isabel yeren partidaries d'esti enllaz, pero'l príncipe Napoleón atopó la muerte mientres la guerra contra los zulúes, onde fina dos meses primero que la mesma infanta, quien venció a una meninxitis.

Biografía[editar | editar la fonte]

Estandarte imperial de Napoleón Eugenio Luis Bonaparte.

Mozu de considerable talentu, caracterizáu por una vida privada intachable y una gran simpatía, paecía destináu a ser un terrible pretendiente al tronu francés na eventualidá d'una restauración imperial; pero primeru decidió faer carrera nel exércitu, y pallo xunióse a les tropes britániques que colaben a Suráfrica, llevándose con él la espada de la so tíu güelu.

El 4 de setiembre de 1870, al cayer el Segundu Imperiu Francés y proclamase la Tercer República Francesa, hubo de colar al esiliu, primero a Bélxica y dempués a la Gran Bretaña, onde morrería'l so padre en 1873, depués de ser lliberáu de la so prisión en Alemaña. A la muerte del so proxenitor, dellos siguidores proclamaron a Eugenio como Napoleón IV. Se rumoreó inclusive que podía contraer matrimoniu cola princesa Beatriz, fía de la reina Victoria, pero nun pasaron de simples rumores.

Muerte[editar | editar la fonte]

Muerte del príncipe imperial, por Paul Jamin.

Mientres la segunda guerra anglu-zulú, nuna emboscada tendida polos zulúes, el 1 de xunu de 1879, cayó del so caballu mientres fuxía al pie de el so destacamentu y morrió ablayáu a llanzazos tres un curtiu combate colos sos persiguidores. Tenía 23 años. Los zulúes desaposiaron el so cadabre de too sacante d'unes medayes, pero pol valor demostráu na llucha non desmembraron el so cadabre, anque sí lo abrir en canal, práctica habitual pa lliberar l'espíritu de los finaos. El so cuerpu foi recuperáu a otru día.

Nun contraer matrimoniu nin dexó descendencia, anque antes de la so partida al África suscribió un documentu pa designar como socesor nos sos derechos al so primu segundu, el príncipe Napoleón Víctor Bonaparte (m. 1926), fíu de Napoleón José Carlos Bonaparte y por tanto, nietu de Jerónimo Bonaparte, el so tíu güelu, antiguu rei de Westfalia y hermanu de Napoleón I.

Ancestros[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Napoleon III
Coat of Arms Second French Empire (1852–1870).svg
Emperador titular d'el franceses

1873 - 1879
Socesor:
Napoleón Víctor Bonaparte
(Napoleón V)

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]






Napoleón Eugenio Luis Bonaparte