Núcleu del demoniu

De Wikipedia
Saltar a: navegación, buscar
Una recreación del incidente del añu 1946. Puede vese la media esfera, pero non el núcleu nel interior. Reparar l'hemisferiu de beriliu llevantáu por un destornillador.

El Núcleu del Demoniu (Demon core, en inglés) foi'l nomatu aplicáu a una masa subcrítica de plutoniu de forma esférica con un pesu de 6,2 kg que por fuerza algamó la masa crítico en dos eventos separaos dientro del Llaboratoriu Nacional Los Álamos nos años 1945 y 1946. Cada incidente tuvo como resultáu la irradiación aguda y envelenamientu y subsecuente muerte d'un científicu. Dempués del segundu incidente l'oxetu foi bautizáu «núcleu del Demoniu».

El 21 d'agostu de 1945, el núcleu de plutoniu produció una rabasera de radiación ionizante qu'algamó directamente a Harry Daghlian, un físicu que cometió l'erru de trabayar solo, n'esperimentos de reflexón de neutrones col núcleu. Ésti foi asitiáu dientro d'una pila de lladriyos de tungsteno, reflectores de neutrones, por que el ensamble averar a la masa crítico. Mientres intentaba asitiar un lladriyu alredor del ensamble, dexar cayer por fuerza nel núcleu, lo cual convirtió a ésti nuna masa supercrítica. A pesar de retirar el lladriyu rápido, Daghlian recibió una dosis fatal de radiación.

Nueve meses dempués, el 21 de mayu de 1946, el físicu canadiense Louis Slotin y otros científicos atopar nel Llaboratoriu de Los Álamos realizando una demostración qu'implicaba la xeneración d'una reacción de fisión al asitiar dos semiesferas de beriliu (material reflector de neutrones) alredor del mesmu núcleu de plutoniu que matara a Daghlian. La mano de Slotin portaba un destornillador que dixebraba los hemisferios teniéndolos parcialmente zarraos. De secute el destornillador esnidió, los hemisferios cerráronse dafechu y el núcleu algamó'l nivel supercrítico, lliberando una alta dosis de radiación. Slotin dixebró rápido los dos metaes, deteniendo la reacción en cadena y salvando darréu les vides del restu de los científicos nel llaboratoriu. Louis Slotin morrió nueve díes dempués d'envelenamientu agudu por radiación.

La esplosión de la bomba Able, qu'utilizó'l Núcleu del Demoniu.

Consideróse la posibilidá d'usar el núcleu del demoniu n'otra bomba atómica contra Xapón. Sicasí foi españáu'l 1 de xunetu de 1946 na prueba de bomba atómica Able nel marcu de la operación Crossroads, amosando que los sucesos de criticidad de Daghlian y Slotin ayudaron a entender la eficiencia de l'arma atómica.[1]

Vease tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Miller, Richard L. (1991). Under the Cloud: The Decades of Nuclear Testing. The Woodlands, Texas, Texas: Two Sixty Press, 69, 77. ISBN 0029216206.


Núcleo del demonio