Márta Sebestyén

De Wikipedia
Márta Sebestyén
Vida
Nacimientu Budapest19 d'agostu de 1957[1] (66 años)
Nacionalidá Bandera d'Hungría Hungría
Estudios
Llingües falaes húngaru[2]
Oficiu cantante
Premios
Miembru de Hungarian Art Academy (en) Traducir
Instrumentu musical flauta
voz
IMDb nm0781054
martasebestyen.com
Cambiar los datos en Wikidata

Márta Sebestyén (19 d'agostu de 1957Budapest) ye una cantante húngara de música popular que se dio a conocer al gran públicu cola música de la película The English Patient.

Marta creció ente cantares n'húngaru qu'oyía en casa a la so madre, Ilona Farkas, etnomusicóloga qu'estudiara col compositor Zoltán Kodály, quien, al igual que Béla Bartók, arrexuntara miles de cantares populares, munches d'elles de Transilvania, onde perduraron les espresiones más pures del folclor húngaru. De los viaxes de la so madre y de los suyos propios a pueblos y aldegues de Transilvania, a Márta Sebestyén quedó-y un fonda alcordanza.

El so nome ta amestáu a Muzsikás, grupu formáu en 1973 y al qu'ella se xunió en 1980. Amás, incorporar a Vujicsics, dedicáu a la música de les minoríes eslaves d'Hungría. A veres del Danubiu, una nueva xeneración urbana taba recuperando la vieya música llabradora, como protesta contra la uniformización cultural del réxime comunista, que privilexaba conxuntos folclóricos estatales. Un movimientu d'estudiantes ya intelectuales que se formara en tánchaz, cases de baille, de Budapest y nun gustaba a los burócrates prosoviéticos, medrosos de qu'espertara sentimientos nacionalistes. Márta inda diba al colexu cuando empezó a cantar en tánchaz.

Muzsikás (músicos del pueblu) convertir col tiempu en referentes indispensables de la música húngara. El so discu The Bartók Album (1999), con Sebestyén y Alexander Balanescu, ye un homenaxe al compositor, que percorría los Cárpatos con unos cuadiernos nos que trescribía les melodíes. En Kismet (1996), que robla Márta Sebestyén con arreglos de Nikola Parov, hai cantares rusos, griegues, búlgares. Hindi Lullabye pon de relieve, pela so parte, la conexón ente la India y los xitanos de Rumanía.

Sebestyén collaboró col grupu francés de world music Deep Forest pal so álbum Bohème , trabayu publicáu en 1995 ya inspiráu en países como Mongolia, la India, Hungría y otres zones d'Europa del Este. Marta emprestó la so voz en "Bulgarian Melody", "Twosome" y na bellísima "Marta's Song". Tamién collaboró pal grupu vascu Alboka nel so discu Lorius.

La so voz puede oyese en música de películes como The English Patient, Prêt-à-porter, La caxa de música y Alcordances del ayeri, del célebre Studio Ghibli.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Internet Movie Database. Identificador IMDb: nm0781054. Data de consulta: 13 xunetu 2016. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. Afirmao en: CONOR.SI. Identificador CONOR.SI: 63848547.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]