Myioborus torquatus

De Wikipedia

Les especies d'aves con nome común en llingua asturiana márquense como NOA. En casu contrariu, conséñase'l nome científicu.

Myioborus torquatus
Estáu de caltenimientu
Esmolición menor (LC)
Esmolición menor (IUCN 3.1)
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Passeriformes
Familia: Parulidae
Xéneru: Myioborus
Especie: M. torquatus
(Baird, 1865)
Distribución
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Myioborus torquatus[1][2] ye una especie d'ave paseriforme de la familia Parulidae qu'habita n'América Central.

Descripción[editar | editar la fonte]

En Monteverde (Costa Rica).

La candelita collareja mide alredor de 12,5 cm de llargu y pesa una media de 11 g. La parte cimera de la so pileu ye castañu acoloratáu y ta enmarcáu pol negru del restu del pileu y la frente. El so llombu ye de color gris escuru y el restu de les sos partes cimeros son corites, coles plumes esteriores de la cola blanques. La so cara y partes inferiores son de color mariellu intensu, salvo una banda corita que lu crucia pela parte cimera del pescuezu a manera de collar.

Dambos sexos tienen un aspeutu similar, y los xuveniles tienen un plumaxe menos llamativu, col llombu parduzu, y la so cabeza ye totalmente corita, ensin el mariellu y castañal acoloratada de los adultos, y les sos partes inferiores son d'un mariellu más apagáu y escarecen de la mancha acoloratada del pileu.

Distribución y hábitat[editar | editar la fonte]

La candelita collareja ye endémica de los montes de Costa Rica y l'oeste de Panamá. Atópase nes selves de monte ente los 1500 m y el llende cimera del monte, amás de los ribayos y pacionales axacentes.

Comportamientu[editar | editar la fonte]

Exemplar al pie del so nial.

Aliméntase d'inseutos, y con frecuencia estiende la so cola oldeada cola mientres escuerre a les sos preses. Suel formar parte de bandaes mistes d'alimentación y con frecuencia sigue al ganáu p'atrapar a los inseutos qu'axoricen los mamíferos.

La so dómina de cría ye ente marzu y mayu. Constrúi un nial cubiertu nel suelu o un terremplén empináu, escondíu ente la vexetación o so un tueru cayíu. Constrúi'l so nial con una entrada redonda y utiliza yerbes, corteces d'árbol, fibres vexetales y fueyes. La fema pon 2 o tres güevos blancos o de color crema con pequeños llixos partas. La incubación de los güevos dura unos dos selmanes.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. De Juana, E; Del Hoyo, J; Fernández-Cruz, M; Ferrer, X; Sáez-Royuela, R; Sargatal, J (2010). «Nombres en castellano de las aves del mundo recomendados por la Sociedad Española de Ornitología (Decimoquinta parte: Orden Passeriformes, Familias Ploceidae a Parulidae)». Ardeola 57 (2):  páxs. 449-456. https://www.seo.org/wp-content/uploads/tmp/docs/17_nombres_aves.pdf.  Consultáu'l .
  2. Ficha en Avibase Consultáu: 25 d'ochobre de 2013.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]