Myeongseong de Joseon

De Wikipedia
Myeongseong de Joseon
reina consorte

20 marzu 1866 - 20 agostu 1895
Cheol-in - ensin valor →
Vida
Nacimientu Yeoju (es) Traducir25 de setiembre de 1851
Nacionalidá Dinastía Joseon
Muerte Gyeongbokgung (es) Traducir y Seúl[1]20 d'agostu de 1895 (43 años)
Sepultura Q108762171 Traducir
Causa de la muerte homicidiu
Familia
Padre Min Chi-rok
Madre valor desconocíu
Casada con Li Jiong (1866 – m. 1895)
Fíos/es Li Tuo
Familia
Pueblu Yeoheung Min clan (en) Traducir
Estudios
Llingües falaes coreanu
Oficiu consorte, políticadiplomática
Cambiar los datos en Wikidata
Retrato de la reina Min, póstumamente llamada Myeong Seong.
Okhoru, l'edificiu onde los asesinos xaponeses mataron a la emperatriz.
Los supuestos asesinos de la reina Min tomáronse una fotografia frente al edificiu del periódicu Hanseong en Seúl (Corea).

La emperatriz Myeongseong (명성황후, 明成皇后, 19 d'ochobre de 1851- 8 d'ochobre de 1895), más comúnmente conocida como la reina Min (閔妃), foi la postrera emperatriz de Corea. Pal pueblu coreanu ye una heroína, equivalente a Xuana d'Arcu de Francia, que la so popularidá ta rellacionada con recién producciones televisives, cinematográfiques y musicales nesti país.

La emperatriz Myeongseong foi una de les esposes del emperador Gojong (高宗皇帝), de la dinastía Joseon (1392-1897), antes d'empecipiase'l Imperiu Daehan (1897-1910). Mientres la so vida como emperatriz esforciar por caltener política y diplomáticamente a Corea independiente de la influencia estranxera.

Atribúyese-y l'introducir en Corea nueves teunoloxíes occidentales, tales como trenes, teléfonos, tranvíes y lluces llétriques. Coles mesmes demostró gran habilidá al remanar los asuntos esteriores, cuando solicitó l'ayuda de Rusia y la dinastía Qing de China pa evitar que los xaponeses apoderar de Corea, lo cual yera facederu dientro de les ambiciones imperialistes de Xapón. Tamién encamentó'l serviciu d'aduanes al conseyeru alemán Paul Georg von Möllendorff.

El gobiernu xaponés (明治政府) ver como una torga. Sicasí, los esfuercios por neutralizala o estremala del gobiernu de Corea fallaben de cutio por cuenta de la devoción que sentía por ella l'emperador Gojong, a pesar de les distintes misiones diplomátiques xaponeses unviaes a la corte real coreana. Como resultancia, en 1895 l'embaxador xaponés en Corea, Miura Goro, supuestamente contrató a un grupu d'asesinos p'asaltar el palaciu Gyeongbokgung (la residencia imperial) y matar a la emperatriz. Dos de los presuntos asesinos fueron identificaos como'l xaponeses Shigeaki Kunitomo y Kakitsu Ieiri.[2] Col pasu de los años fuéronse develando los nomes d'otres persones que presuntamente tamién tomaron parte nos fechos.

Hai cierta duldes sobre la fecha del asesinatu de la emperatriz. La mayoría de los investigadores sostienen que foi asesinada'l 8 d'ochobre de 1895; sicasí, otres fontes afirmen que foi'l 20 d'agostu de 1895.[3]

L'asesinatu foi guardáu por unu de los guardias imperiales y un arquiteutu rusu apellidado Sabatin, que dexó una narración de los fechos.

L'emperador Gojong, enfurecido por esti acontecimientu, concedió póstumamente a la so esposa'l títulu de Myeongseong (rellumu o estrella brillosa / 明成) y soterrar en Jongmyo, el templu nacional de Corea. De toles muyeres qu'ellí s'atopen soterraes, Myeongseong ye la única con rangu de «emperatriz»; les demás muyeres solo tienen el rangu de reines consortes.

L'asesinatu de la emperatriz provocó gran conmoción en Corea y protestes per parte d'otros embaxadores estranxeros en Corea. P'apangar estes protestes, y les crítiques a nivel mundial, el gobiernu xaponés finalmente llevó a xuiciu al embaxador Miura Goro y a los demás presuntos asesinos ―ente ellos Shigeaki Kunitomo y Kakitsu Ieiri―. Toos fueron absueltos del cargu d'asesinatu per falta de pruebes.[4]

El 11 de mayu de 2005, los descendientes de Kumitomo y Ieiri, viaxaron al templu de Jongmyo pa rindir homenaxe a la emperatriz y pidir esculpes pol asesinatu que presuntamente cometieron los sos antepasaos.

Nel 2014, l'Asociación d'Historia norcoreana espresó que Xapón tendría qu'esculpase formalmente.[5]

Biografía[editar | editar la fonte]

La emperatriz Myeongseong nació'l 19 d'ochobre de 1851, nuna de les families nobles de Corea, la familia Min, que llogró grandes posiciones según dos consortes de reis, la reina Wongyeong, esposa de Taejong de Joseon, y la reina Inhyeon, esposa de Sukjong de Joseon. La muerte del so padre cuando ella tenía 8 años dexar en manes de la so madre y atrai, gracies al so intelectu, l'atención de la so tía Yeoheung Budaebuin, muyer del príncipe rexente Heungseon y madre del rei Gojong.[6]

Per otru llau, el futuru emperador Gojong, asume'l so poder a la edá de 12 años sofitáu pol so padre Heungseon Daewongun, nomáu enantes. Este decide casar al so fíu, de 14 años,[7] con una noble de la familia Min,[8] de la mesma familia que la so esposa la reina. La futura reina consorte Myeongseong resulta ser la candidata perfecta pos la familia Gojong nun tendría qu'esmolecese de que la futura reina tuviera sofitu de la so familia pa crear conexones col so poder políticu,[7] bien común na dómina.

La unión ente la futura reina Myeongseong y l'emperador Gojong tuvo llugar en Marzu de 1866.[7] Más palantre, nel añu 1871 la reina Myeongseong[7] dio a lluz al so primer fíu, anque finó[9] unos díes dempués de nacer. Hubo barruntos de que Daewongun, padre del emperador Gojong, mató al neñu como represalia por haber perdíu'l puestu de rexente cola xubida al poder de la reina Myeongseong.

La reina Myeongseong, resultó ser una muyer fuerte y ambicioso totalmente contraria a toles reines que la precedíen hasta'l momentu.[6] Nun yera una reina que participara en munches fiestes y actividaes na corte, como tenía que faer una reina pa convertise nel iconu del país, dedicar a lleer y estudiar, actividá reservada pa los homes,[7] convirtiéndose asina nuna figura importante del país,[9] superando al so home ya interviniendo por que Corea caltuviera'l so equilibriu y axustando colos sos países vecinos, Rusia, China y Xapón.[7]

A lo llargo del so reináu, el so poder y presencia nos asuntos políticos y de la corte faise más fuerte hasta qu'españa la guerra sino-xaponesa y el colonialismu algama Asia Oriental, causando darréu la muerte de la emperatriz.

Cla Min[editar | editar la fonte]

La emperatriz Myeongseong nació en 1851 en Yeoju-gun (Corea), fía del clan Min, un d'antiguo poderosa cla que caltenía altos mandos dientro de la corte de los Joseon y que perdiera poder nel momentu de la nacencia de Myeongseong, calteniéndose al marxe de la realeza. Cola muerte de los sos dos padres, cuando apenes tenía 8 años, el poder del clan viose entá más debilitáu, motivando asina al rei rexente Daewongun a escoyer como esposa pal so fíu. Pertenecía a un llinaxe noble pero al empar la cla nun tener abondos parientes cercanos que van allugar ambiciones polítiques futures pa controlar la corte real, poro, Myeongseong convertir a la temprana edá de 16 años na esposa del rei Gojong de 15 años, nel añu 1866.[10]

Papel como reina[editar | editar la fonte]

La emperatriz Min, nun cumplió les mires de quien esperaben que fuera una dama de l'alta sociedá, asistiendo a los eventos sociales, calteniendo amistaes con otres dames d'altu trubiecu y marcando enclinos, pos resultó nun tener nengún interés nesi papel, y dedicóse a autoformarse en tolos ámbitos posibles; historia, ciencia, cultura, relixón etc. Col pasu de los años el so suegru, Daewongun, yá la vía como una cacipladora n'asuntos políticos. Llegó inclusive a acusala de tener problemes de salú y ser incapaz de dar a lluz a un herederu sanu polo que pidió a una concubina que diera a lluz al herederu en llugar de la reina, col propósitu d'ocupar el so llexítimu llugar. Myeongseong llogró colos años el respaldu d'oficiales y pernomaos pensadores pa enfrentase al so suegru y llograron finalmente que Daewongun abdique como rei rexente y tol poder recayera a Gojong, el so home.[11]

Pensamientu ya ideoloxía[editar | editar la fonte]

Mientres el periodu de reináu de Myeongseong, hubo un gran fluxu de pensamientos, teunoloxía y sobremanera nueves cultures y relixones. Introducir en 1884, cola llegada de Horace Newton Allen el cristianismu, y xunto col soporte de la reina consorte, lleguen más misioneros cristianos, col propósitu d'espandir les sos creencies. Cabo dicir que'l cristianismu foi duramente escorríu en 1866, sol gobiernu de Heungseon Daewongsun. Magar lo enraigonao que taba esta relixón mientres la dinastía Joseon, Myeongseong nunca se declaró como tal, sinón que foi una fervosa devota budista con influencies del xamanismu y del confucianismu.[12] Toa ella representaba un modelu de tolerancia escontra les demás cultures y relixones.

Contestu históricu[editar | editar la fonte]

En 1894 españa la guerra sino xaponesa pol control de la península de Corea, y la derrota de China rinde'l país ante'l colonialismu y el comerciu con Occidente, al igual que Corea. En 1895, los xaponeses deciden anexonar la península de Liaodong (perteneciente a China) según el Tratáu de Shimonoseki, lo cual nun interesaba nin a Francia, nin a Alemaña, nin a Rusia pos supónía una barrera pal so plan d'espansión comercial y dominiu colonial. La emperatriz Myeongseong, y por tanto Corea, sofitó a Rusia enfrentándose asina al Imperiu Xaponés. Cabo dicir que pel mediu taben les intenciones de conquista xaponesa de la península de Corea, el refugu de la emperatriz y el so sofitu a Rusia supón una torga pa los planes nipones y enfrentar inda más.

Asesinatu[editar | editar la fonte]

El 8 d'ochobre de 1895, diez asesinos xunto con Miura Goro, xeneral de l'armada imperial xaponesa, y so los sos órdenes, entraron nel palaciu imperial de Gyeongbokgung y fueron hasta'l pabellón Okho-ru, esto ye, los aposentos de la emperatriz. En matando a 3 dames de compañía, violar y apuñalar hasta la muerte, dempués llevaron el so cuerpu al monte y quemar. Miura Goro fuera nomáu nesi añu unviáu estraordinariu y plenipotenciario a Corea lo que lu sirvió p'averase a la corte y a la emperatriz Min. El proyeutu pudo llevase a cabu gracies a l'ayuda del Hullyeondae, el reximientu del exércitu coreanu entrenáu pol exércitu xaponés, que abrieron les puertes del palaciu a la banda d'asesinos. Anque la fecha del asesinatu que s'empresta nesti documentu ye'l 8 d'ochobre de 1895, dellos espertos creen que tamién se pudo producir el 20 d'agostu d'esi mesmu añu. En cualesquier casu, la península de Corea empecipió nesi momentu los sos 40 años de dominación xaponesa, con tou lo qu'ello implicó.

Créese que'l motivu principal del asesinatu foi la visión negativa de la emperatriz sobre la rellación ente Corea y Xapón. Los xaponeses presentáronse ante l'emperador pidiéndo-y que pasara a ser el so estáu tributariu, pero Corea creía que taba al mesmu nivel que Xapón y refugar. Poco dempués los xaponeses unviaron barcos de guerra a Corea col enfotu de qu'ellos aceptaren ser el so estáu tributariu. Trunfaron nel segundu intento pero la emperatriz nun taba d'alcuerdu y empezó a rellacionase cada vez más con Rusia y a faer tratos con ellos, faciendo que los xaponeses quixeren acabar con ella y el poder qu'ella exercía nes rellaciones de Corea. La emperatriz Min, a diferencia d'otres muyeres de la corte yera conocida pola so afición a los estudios, y eso faía-y tener más poder nes rellaciones esteriores. [4]

Tres l'asesinatu[editar | editar la fonte]

El Gobiernu xaponés negó la so participación nel asesinatu, y anque tenía derechos estraterritoriales en Choson viose obligáu a realizar un xuiciu por cuenta de la presión internacional. Convocar a Miura Goro y los sos cómplices a xuiciu, pero magar los testimonios de los testigos que guardaron l'asesinatu, nun fueron condergaos por cuenta de la falta de pruebes”.[13]

En 1896, Gojong y el príncipe herederu abellugar na Embaxada de Rusia en Seúl, volviendo un añu más tarde pa declarase Emperador de Corea, col respaldu de Rusia. Ordenó entós, buscar los restos de la Reina Min y da-yos un funeral apropiáu, los restos fueron soterraos nel templu Jongmyo que s'atopa en Seúl y ónde siguen reposando na actualidá, recibió coles mesmes el títulu póstumu de Emperatriz Myeongseong.[14]

L'asesinatu de la reina causó un aumentu de sentimientu anti-xaponés en Corea, faciendo igualmente aumentar la tensión ente Rusia y Xapón. La victoria de Xapón sobre Rusia na Guerra Ruso-Xaponesa (1904-05) obligó, según el Tratáu de Portsmouth de 1905, a esta a reconocer los intereses de Xapón sobre Corea. En 1910, Corea foi anexonada per Xapón poniendo fin a la dinastía Joseon, y empecipiando a partir d'entós y hasta'l fin de la Segunda Guerra Mundial,[14] los sos 40 años de dominación xaponesa.

Actualidá y media[editar | editar la fonte]

L'emblema de la emperatriz, convirtióse na actualidá nun iconu popular de la sociedá surcoreana, representada en distintos ámbitos y reformada al traviés de les telenoveles, videoclips y películes.

El musical The Last Empress en 1995, representar como una fuercia positivo y pionero, amás d'una figura de sacrificiu. Per otru llau, la seria televisiva col nome de 명성황후 (Empress Myung Sung), adquirió gran popularidá nel territoriu. Inevitablemente, les motivaciones de KBS pa producir un drama históricu basáu na emperatriz Myŏnsŏng taben basaes nuna sensibilidá nacionalista, espresada nel so deséu de revisar esi pasáu fallíu y curalo al traviés de la imaxe de la emperatriz. Una vegada más la imaxe de la emperatriz reinvéntase y reinterpreta, nuna película de xéneru históricu y con tintes románticos, nel llargumetraxe tituláu The Sword with No Name.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: catálogu de la Biblioteca Nacional Checa. Identificador NKCR AUT: mzk20231189453. Data de consulta: 13 xunu 2023.
  2. Hyo-Won, Lee (2007): «Murder site of empress restored», artículu del 18 d'ochobre de 2007 nel diariu Korea Times.
  3. El nome del asesín ye conocíu distintu. Sicasí, 20 d'agostu foi'l día d'asesín y del calendariu llunar.
  4. [http://english.chosun.com/site/data/html_dir/2009/08/25/2009082500866.html The Sobering Truth of Empress Myeongseong's Killing[ Chosun Ilbo, 2008-09-25
  5. 北, 을미사변 119주년 맞아 日에 '과거 청산' 촉구 Segye Ilbo, 2014-10-08
  6. 6,0 6,1 «Emperatriz Myeongseong, gran figura política femenina de Joseon» (2011). Consultáu'l 9 de mayu de 2017.
  7. 7,0 7,1 7,2 7,3 7,4 7,5 Szczepanski, Killie (2017). «Queen Min of Joseon Korea». ThoughtCo. https://www.thoughtco.com/queen-min-of-joseon-korea-195721. 
  8. Simbirtseva, Tatiana M. (1996). Queen Min of Korea: Coming to Power. Royal Asiatic Society-Korea Branch.Volume 71.
  9. 9,0 9,1 Queen Min of Korea. Global Korean of Los Angeles. 2006. http://www.gkn-la.net/history_resources/queen_min.htm. 
  10. (2008) Women in Korean History. Ewha Womans University Press.
  11. (2013) "Empress Myeongseong". New World Encyclopedia contributors.
  12. Clark, Charles Allen (1961). Religions of old Korea. Christian Literature Society of Korea.
  13. Kim, Jinwung (2012). A History of Korea: From "Land of the Morning Calm" to States in Conflict. Indiana University Press.
  14. 14,0 14,1 Szczepanski, Kallie (2017). «Queen Min of Joseon Korea». ThoughtCo. https://www.thoughtco.com/queen-min-of-joseon-korea-195721. 

9. Anónimu (2011), Emperatriz Myeongseong, gran figura política femenina de Joseon, KBS World Radio.

10. Anónimu (2013), Miura, Goro. Portraits of Modern Japanese Figures. 11. Anónimu (2006) Queen Min of Korea, Global Korean of Los Angeles.

12. New World Encyclopedia contributors (2013). "Empress Myeongseong". New World Encyclopedia.

13. Pae-yong Yi (2008), Women in Korean History. 2008. Ewha Womans University Press

14. Simbirtseva, Tatiana M. (1996), Queen Min of Korea: Coming to Power. “Q”.Royal Asiatic Society-Korea Branch.Volume 71.