Muerte d'Adolf Hitler

De Wikipedia
Portada del 2 de mayu de 1945 del diariu militar estauxunidense The Stars and Stripes, cola noticia de la muerte de Hitler.

La muerte d'Adolf Hitler, xefe del Partíu Nazi y canciller d'Alemaña de 1933 a 1945, producióse'l 30 d'abril de 1945; Hitler se suicidó per mediu d'un disparu na cabeza xunto a la so esposa, Eva Braun, que recurrió al envelenamientu con cianuru. La falta d'información pública referente al paradoriu de los sos restos y los informes confusos al respeutu animaron los rumores de que Hitler podía sobrevivir a la fin de la Segunda Guerra Mundial. La dulda amenóse intencionadamente poles autoridaes de la Xunión Soviética, que despintaben información relevante sobre'l sucesu.

En 1992, la publicación de los rexistros calteníos pola KGB soviética y pola FSB rusa confirmó la versión llargamente aceptada de la muerte de Hitler, como foi descrita pol historiador británicu Hugh Trevor-Roper;[1] sicasí, los archivos rusos nun amuesen lo qu'asocedió col cadabre de Hitler.

Hores finales[editar | editar la fonte]

Hitler estableció la so residencia nel búnker de la Cancillería el 16 de xineru de 1945, dende onde exerció la presidencia d'un Tercer Reich en procesu de desintegración, por cuenta de que los Aliaos taben avanzando tantu pel este como pol oeste. Pa finales d'abril, les fuercies soviétiques entraren en Berlín y taben llibrando una llucha escontra'l centru de la ciudá, onde s'atopaba la Cancillería.

El 22 d'abril, Hitler careció lo que dellos historiadores describen como una crisis nerviosa mientres una de les sos xuntes pa esaminar la situación militar, al almitir públicamente que la derrota yera inminente y qu'Alemaña perdería la guerra. Fixo salir a dalgunos de l'habitación y quedó con Goebbels y Krebs. Hitler entró nun estáu d'histeria glayando que'l so xenerales haber traicionáu y qu'Alemaña venciera ante un refileru de traidores y cobardes; dempués salió de l'habitación desmoronado anímicamente. La enfermera Erna Flegel declaró que Hitler paecía quiciabes 15 o 20 años mayor tres esa última xunta colos sos xenerales y tremecía fuertemente la so mano del llau esquierdu.[2]

Espresó la so intención de matase y, más tarde, solicitó al médicu Werner Haase que-y encamentara un métodu confiable de suicidiu. Haase suxurió-y combinar una dosis de cianuru siguida de momentu con un balazu na cabeza. Hitler tenía una reserva de cápsules de cianuru que llograra per mediu de les SS.

El 28 d'abril, Hitler enterar del intentu de Heinrich Himmler d'axustar independientemente por aciu la Cruz Roja Internacional, presidida pol conde Folke Bernardotte, un tratáu de paz y considerar como una traición; darréu ordenó la detención y ajusticiamiento de Hermann Fegelein, enllaz de Himmler nel Búnker. Esti fechu foi'l puntu de quiebra emocional pa Hitler. De magar, Hitler empezó a amosar síntomes de paranoya, espresando esmolición sobre l'autenticidá de les cápsules de cianuru que recibiera per mediu de les SS de Himmler, polo qu'ordenó al doctor Haase que les probara cola so perra Blondi. Como resultancia, l'animal morrió de momentu.[3] Coles mesmes, enterar de la execución del so aliáu Benito Mussolini, víctima de los partisanos antifascistes, y xuró nun compartir la so mesma suerte.

Dempués de la medianueche del 29 d'abril de 1945,[4] Hitler casóse con Eva Braun nuna pequeña ceremonia civil nel interior del Búnker, teniendo como testigos a Magda y Joseph Goebbels, cola presencia de Traudl Junge, la so secretaria, quien preparaba lo necesario pal testamentu políticu. Antony Beevor sostién que, dempués de tomar un modestu almuerzu de bodes cola so esposa, Hitler llevó a la so secretaria Traudl Junge a otra habitación y dictó-y el so última voluntá y testamentu. La redaición duró daqué más de dos hores y preparáronse cuatro copies, que salieron darréu a los sos destinos. Robló estos documentos a les 04:00 y depués retiróse a dormir (delles fontes señalen que Hitler dictó la so última voluntá y testamentu darréu antes del so matrimoniu, pero toles fontes concuerden na hora de la firma).[5][6]

Salida del Búnker escontra'l xardín de la Cancillería. Mui cerca de la entrada, detrás de la torre, se incineraron los restos de Hitler.

Suicidiu[editar | editar la fonte]

A l'amanecida del 30 d'abril de 1945, Hitler pidió axuntar a tol cuerpu médicu y despidióse d'él, ante l'ablucamientu y sollozos de los presentes. Según Junge, Hitler quedó contemplando pensatible un cuadru de Federico'l Grande nel so despachu y depués de siguío ordenó que'l personal que nun fuera indispensable abandonara'l Búnker. Fixo llamar a Otto Günsche y a Heinz Linge, los sos ayudantes, y dio-yos estrictes instrucciones de cómo teníen d'actuar nel momentu del suicidiu y qué faer col so cuerpu y el d'Eva Braun. Günsche empecipió los preparativos y llamó a Erich Kempka, el xofer de Hitler, por que de momentu xubiera bidones de gasolina faía la salida del xardín de la cancillería.

Escontra'l mediudía, axuntar coles sos secretaries y xintó silenciosamente una comida basada en pastes; depués despidióse de caúna d'elles regalándo-y una cápsula de cianuru. Darréu despidióse de la familia Goebbels, ensin faer casu a los pidimientos de Magda Goebbels de que nun se suicidara.

Escontra les 15:30 hores, Hitler y Eva Braun axuntáronse frente a la sala de mapes allegante al despachu priváu y despidiéronse de los sos edecanes, Heinz Linge y Otto Günsche, quien cerraron la puerta; un par de minutos dempués escuchóse un solu disparu afogáu.

Los edecanes esperaron unos 15 minutos y atoparon a Hitler dobláu sobre sí mesmu nun sillón exhibiendo un visax deformada na so boca, con una pistola Walther PPK de 7,65 mm cayida de la so mano derecha y con un filo de sangre enllordiando la cara del líder. Eva Braun nun algamar a percutir la so arma y taba tendida a lo llargo del diván colos güeyos entá abiertos; l'efectu del cianuru nun-y dexó l'usu de l'arma.[7]

Linge[8] rellató de primera esquito lo que vio nel despachu de Hitler:

Cuando abrí la puerta de la so habitación, atopé con una escena que nunca voi escaecer: a la izquierda del sofá taba Hitler, sentáu y muertu. Al so llau, tamién muerta, Eva Braun. Na vidaya derecha de Hitler podía reparase una firida del tamañu d'una pequeña moneda y sobre la so mexella corríen dos filos de sangre. Na alfombra, xunto al sofá, formárase un charcu de sangre del tamañu d'un platu. Les parés y el sofá tamién taben chiscaos con remexos de sangre. La mano derecha de Hitler folgaba sobre la rodía, cola palma mirando escontra riba. La manzorga colgaba inerte. Xunto al pie derechu de Hitler, había una pistola del tipu Walther PPK calibre 7,65 mm. Al llau del pie esquierdu, otra del mesmu modelu, pero de calibre 6,35 mm. Hitler vistía'l so uniforme militar gris y llevaba puestes la insinia d'oru del Partíu, la Cruz de Fierro de primer Clase y la medaya de los mancaos de la Primer Guerra Mundial; amás, llevaba puesta una camisa blanca con corbata negra, un pantalón de color negru, calcetos y zapatos negros de cueru.
Heinz Linge

Destín final del cadabre[editar | editar la fonte]

De momentu los asistentes de Hitler sacaron dambos cuerpos envueltos nuna alfombra. Linge y Günshe tresportaron el cuerpu de Hitler na alfombra, ente que Martin Bormann y Erich Kempka treslladaron el cadabre d'Eva Braun, anque Bormann trató con bien poca considerancia dichu cuerpu. Los cadabres fueron xubíos escontra'l patiu de la Cancillería del Reich, siendo depositaos nun furacu d'obús; Otto Günsche roció dambos cuerpos con unos 200 llitros de gasolina sacada de los automóviles qu'entá se topaben nos suétanos de la Cancillería. Ante la imposibilidá d'averar una cerilla pola mor del fuerte vientu, Bormann ellaboró una antorcha que prendió y pasar a Erich Kempka, colo cual esti pudo poner fueu a los cadabres. Taben presentes Joseph Goebbels y otros dignatarios.

La cayida d'obuses del Exércitu Coloráu nel patiu torgó a los edecanes siguir nel esterior, polo cual nun pudieron supervisar que los restos consumiérense dafechu; ante ello, los xefes nazis ellí presentes optaron por soterrar dambos cadabres, anque por cuenta de les prieses del momentu solo llograron faelo superficialmente.

Cuando'l 1 de mayu el almirante Karl Dönitz anunció por radio la muerte de Hitler na so búnker, Stalin amosó escepticismu y formuló presión direuta a la NKVD y al xefe d'esta, Lavrenti Beria, por que les unidaes de la NKVD en Berlín toparen los presuntos restos de Hitler nel plazu más curtiu posible. Una unidá especial soviética de la SMERSH encargar d'una refecha busca na Cancillería del Reich y ellí llograron atopar los cadabres de Hitler y Eva Braun el 9 de mayu. Les pieces dentales de dambos cranios topábense intactes y fueron comparaes con archivos dentales suministraos por una ayudante del dentista de Hitler; coles mesmes realizáronse interrogatorios detallaos a tolos edecanes y ayudantes prindaos nel Führerbunker, colo cual los afayos de la SMERSH quedaron ratificaos.

Sía comoquier, el gobiernu de la Xunión Soviética nun sopelexar mayor información sobre la muerte d'Adolf Hitler, y inclusive Stalin negó ante diplomáticu estauxunidenses tener dalguna certidume de la muerte de Hitler. El réxime stalinista consideró conveniente caltener duldes sobre'l cadabre del líder nazi como arma de propaganda mientres la Guerra Fría, acusando a los gobiernos d'EE. XX. y Gran Bretaña de despintar un presuntu "escape" de Hitler escontra España o Suramérica, sía nun submarín o so una identidá falsa. Esta incertidume, aumentada pol fechu que'l gobiernu soviéticu refugaba dar información detallada sobre'l cadabre de Hitler o'l d'Eva Braun, desencadenó toa suerte de mitos sobre'l destín final de Hitler que perduren hasta'l día de güei.

Tres la muerte de Stalin en 1953, la política oficial de la XRSS basar en caltener duldes sobre la muerte de Hitler, en llinia cola propaganda del réxime, anque en 1969 un periodista soviéticu llogró publicar un llibru detalláu sobre'l destín de los cadabres del Führer y la so esposa.

Revelaciones tres el fin de la URSS[editar | editar la fonte]

Tres la disolución de la Xunión Soviética en 1991 dexóse l'accesu d'investigadores estranxeros a los archivos soviéticos de la Segunda Guerra Mundial, pero éstos nun refundiaron nueves informaciones en tanto'l destín final de los restos de Hitler siguía siendo calificáu como información d'altu secretu. Pasu ente pasu, documentos desclasificaos de la KGB dexaron reconstruyir lo asocedío, y acreitar que la NKVD sí afayó ya identificó los restos de Hitler pocos díes dempués de cesar la batalla de Berlín, xunto a los restos de la familia Goebbels.

Les autoridaes de la NKVD ordenaron llevar los restos a un cuartel de la mesma NKVD na ciudá de Magdeburgu (en territoriu d'Alemaña Oriental), xunto a los restos de la familia Goebbels, y en febreru de 1946 soterrar en caxes de madera dientro d'un xardín del cuartel. Namái la máxima xerarquía de la NKVD (y de la so socesora, la KGB) sabíen el conteníu d'eses caxes, según el so allugamientu precisu.

En 1970 la KGB dexó'l control de les sos instalaciones de Magdeburgu al gobiernu de la República Democrática d'Alemaña, pero antes d'executar el treslláu'l primer ministru soviéticu Yuri Andrópov unvió dende la URSS un equipu especial de la KGB a Magdeburgu pa destruyir secretamente los cadabres soterraos ellí en 1946. En desenterrando les caxes n'abril de 1970, los axentes soviéticos quemaron los restos de cadabres qu'atoparon dientro, y depués esmagayaron les cenices, refundiándoles darréu dempués al ríu Biederitz, un afluente del Elba.[9]

Dramatizaciones[editar | editar la fonte]

  • Hitler: los últimos diez díes (1973), película sobre los díes previos a la muerte de Hitler que foi protagonizada por Alec Guinness, pero recibió males crítiques por tener munches inexactitudes.
  • The Bunker (1978), dirixida por James O'Donnell, describe los últimos díes nel cuartel xeneral del Führer del 17 de xineru al 2 de mayu de 1945. Rodóse una adautación pa la televisión en 1981, protagonizada por Anthony Hopkins.
  • Der Untergang (El fundimientu, 2005), película alemana sobre los últimos díes d'Adolf Hitler y del Tercer Reich. Tamién presenta entevistes con Traudl Junge.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Trevor-Roper, Hugh (1947, reimpresión de 1992). The Last Days of Hitler. Chicago, IL: University Of Chicago Press. ISBN 0-226-81224-3.
  2. Testimoniu d'una enfermera del Bunker.
  3. Lehmann, Armin D. (2004). In Hitler's Bunker: A Boy Soldier's Eyewitness Account of the Führer's Last Days, Lyon's Press. ISBN 978-1-59228-578-5.
  4. Hitler's last days: "Hitler's will and marriage" "In the small hours of 28–29 April."
  5. Beevor, Antony (2002). Berlin — The Downfall 1945. Penguin Books, páx. 343. ISBN 0-670-88695-5. Beevor rexistra'l matrimoniu teniendo llugar primero que Hitler dictara la so última voluntá y testamentu.
  6. Hitler's last days: "Hitler's will and marriage", nel sitiu web del MI5, gracies a les fontes disponibles poles cualos Trevor Roper (como axente de LA MI5 mientres la Segunda Guerra Mundial) en Los últimos díes de Hitler rexistra'l matrimoniu como teniendo llugar dempués de que Hitler dictara la so última voluntá y testamentu.
  7. L'últimu adiós de Hitler.
  8. Vida y Testimoniu de Heinz Linge
  9. «NKVD revela'l fin de los restos de Hitler.»

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]