Moto Guzzi

De Wikipedia
Moto Guzzi
fabricante de motocicletes, filial y negociu
Llocalización
Sede Mandello del Lario
Direición Italia
Historia
Fundación1921
Fundador Carlo Guzzi
Giorgio Parodi
Eslogan Moto Guzzi: Una Storia Italiana (it)
Organigrama
Dueñu Aprilia (2000)
Piaggio
Sector
Industria industria del automóvil
Productos destacaos motocicleta
Participación empresarial
Organización matriz Piaggio
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Moto Guzzi (n'Italia tamién conocida como Guzzi a seques), ye'l nome d'una famosa compañía italiana fabricante de motocicletes, fundada'l 15 de marzu de 1921 por Carlo Guzzi, Giorgio Parodi (pilotos d'aviación asignaos al mesmu escuadrón nes contornes de Venecia[1] y el mecánicu Giovanni Ravelli. A lo llargo del tiempu, la firma foi controlada por distintes empreses y nel añu 2004, pasa a formar parte del Grupu Piaggio (vuelve ser controlada por capitales italianos), y en 2005, Daniele Bandiera, ye nomáu Direutor Xeneral de Moto Guzzi SpA.
La compañía produció más de 50 modelos a partir de la so fundación y mientres años, especializóse na fabricación de motores de dos cilindros en V a 90 º. En rares ocasiones, los sos motores fueron instalaos en vehículos d'otros pequeños fabricantes de motocicletes especiales como por casu: Magni,[2] Ghezzi & Brian,[3] Desoto[4] y Mako Shark. Na actualidá (añu 2012), sigue la so producción na mesma ciudá d'orixe.

Historia[editar | editar la fonte]

Mientres la primer guerra mundial, dos pilotos d'avión de la Fuercia Aérea Italiana, Giorgio Parodi, Giovanni Ravelli y el mecánicu Carlo Guzzi, acomuñar pa fundar la ‘Societá anónima Moto Guzzi', en Mandello del Lario, una pequeña población na provincia de Lecco, a veres del Llagu de Como, Italia Sicasí, establecen la so casa llegal na ciudá de Xénova. Amás, alcuerden utilizar como logotipu de la empresa una águila (el mesmu utilizáu pol Serviciu Aeronáuticu del Exércitu y l'Aviación Naval de la Marina Real Británica, n'homenaxe al so amigu Giovanni, que, irónicamente pierde la vida nun accidente aereu una vegada rematada la guerra.

El dineru necesario pa empecipiar la sociedá, apurrir Emanuele Vittorio Parodi, padre de Giorgio Parodi, otorgándo-yos un únicu préstamu de 2.000 llires. En 1946, la sociedá denominar formalmente como ‘'Moto Guzzi SpA, con Giorgio Guzzi como Presidente.

Moto Guzzi, Museum of Brescello.
The GT Norge, Moto Guzzi Museum, Mandello del Lario, driven 4,000 miles (6,400 km) to the Arctic Circle in 1928.

La primer motocicleta foi la G.P. (por Guzzi-Parodi). Constrúyese como un prototipu nel taller de motores del mecánicu Giorgio Ripamonti, ellí, Carlo Guzzi toma les sos primeres clases de mecánica y queda esteláu poles dos ruedes. El nome de "GP" caise de momentu y tresfórmase, col consentimientu unánime de tolos accionistes, na Moto Guzzi. Amás evita tracamundios coles iniciales, una y bones Guzzi-Parodi y Giorgio Parodi tienen iguales iniciales. Construyéronse 17 unidaes y teníen l'emblema de la fábrica. Conocióse como'l modelu ‘normale' El motor 4 tiempos yera un monocilíndrico con 2 válvules y 500 cc, tenía una potencia equivalente a 8 CV y podía superar la velocidá de 80 km/h. Un valor considerable pa una motocicleta d'esa dómina. Amás, hasta 1934, cada motor llevaba la firma de quien lo había construyíu y foi utilizáu por casi 45 años con distintes configuraciones. Esti primer modelu, tenía daqué innovador, una carauterística de vanguardia que nunca foi abandonada por Moto Guzzi a lo llargo de tola so hestoria: foi la primer motocicleta de la hestoria con un caballete central p'aparcala.

Primeres carreres[editar | editar la fonte]

Según los planes de los fundadores, la Moto Guzzi, llogra promoción gracies a los trunfos nes carreres de Grand Prix de motocicletes. En 1935, cuerren una carrera na Islla de Man, y llogren la victoria nes categoríes Senior TT (motos de 500cc), y Ligthweight (motos de 350cc). En dambos casos el pilotu foi Stanley Woods, qu'hasta l'añu anterior fuera pilotu de la marca Husqvarna. Hasta mediaos de 1940, el tradicional motor monocilíndrico de 500cc y 4 tiempos, foi'l de mayor rendimientu vendíu al públicu. Sicasí, a los corredores, Moto Guzzi entrega los motores con árbol de lleves variable, multi válvules y con cilindros de distintu diseñu. Na década de 1950, Moto Guzzi, xunto a Gilera y Mondial, dirijen el mundu de les carreres de Gran Prix. Ente 1953 y 1957, llogren los 5 campeonatos en 350cc, beneficiaos pola confiabilidad de los sos motores y el baxu pesu de les motos. Sicasí, danse cuenta que'l baxu pesu, por sigo solo, nun va ser abondu pa siguir ganando carreres, polo que se-y encarga al Ing. Giulio Cesara Carcano el diseñu d'un motor de 500cc pero colos cilindros en V y posición tresversal, pero que lu convertiría nel más complexu de la dómina. A partir d'ellí, y a pesar de llograr los meyores tiempos y posiciones de llargada, de cutiu nun llogra terminar les carreres por problemes mecánicos. Na temporada siguiente, y debíu a la medría nos costos y l'amenorgamientu nes ventes, Moto Guzzi retirar de les competencies (Gilera y Mondial faen lo propio). Hasta'l so retiru, Moto Guzzi ganó 3.329 carreres oficiales, 8 Campeonatos Mundiales, 6 copes de Constructores y 11 victories n'Islla de Man.

El periodu de la Posguerra, foi tan difícil en Mandello del Lario como nel restu d'Europa. La solución foi la producción d'un productu de baxu costu, polo qu'en 1946, empieza a producise la Motoleggera; una pequeña motocicleta de 65cc que se convirtió en bien popular en toa Italia. Tamién se producía la Galletto, una pequeña motocicleta con motor de 175cc y 4 tiempos. Tamién tuvo bona aceptación. Anque estos productos yeren bien modestos pa la empresa, siguen cuntando cola innovación Guzzi y el so compromisu cola calidá. La Galletto, primeramente incluyó un manual, un pedal pa realizar los cambeos col pie, 3 velocidaes y 160 cc. Escontra finales de 1952 pasó a tener 4 velocidaes y 175 cc. En 1954 el motor pasó a ser de 192 cc, y en 1961 incorpórase-y l'arranque llétricu.

Moto Guzzi llindó los sos esfuercios a enfusar nel importante mercáu del scooter una y bones la popularidá de la motocicleta esmorecióse dempués de la Segunda Guerra Mundial. Sicasí'l constructores de scooters d'otres marques italianes, nun diben tolerar la incursión de Moto Guzzi. Al incorporar grandes ruedes na primer scooter, Guzzi compitió menos direutamente colos fabricantes de scooters de ruedes pequeñes tales como Piaggio, (Vespa) y Lambretta. Cuando Guzzi desenvuelve'l so propiu prototipu pa un scooter de ruedes pequeñes, Lambretta respuende con un prototipu d'una pequeña motocicleta con un motor bicilíndrico en V, qu'amenacia a competir direutamente nel terrén de Moto Guzzi. Finalmente dambes compañíes apauten un alcuerdu: Guzzi nunca produciría'l so scooter de ruedes pequeñes si Lambretta nun fabricaba la motocicleta de motor en V. Hai de solliñar que la tresmisión que diseñó Lambretta nel so prototipu de motocicleta de 1953, yera bien similar a la V-Twin Drive que Moto Guzzi "desenvolvió", curiosamente, diez años más tarde. N'última instancia, convertir nel iconu de la empresa.

Moto Guzzi Airone Sport 1949.

En 1964, la empresa atópase en plena crisis financiera. Emanuele Parodi y el so fíu Giorgio morrieren, Carlo Guzzi, retirárase a la vida privada, y la direición de la empresa pasó a Enrico Parodi, hermanu de Giorgio. Finalmente Carlo Guzzi, muerre'l 3 de payares de 1964, en Mandello del Lario, dempués d'una curtia estancia nel hospital en Davos.[1]

1967-1973 - Los años Seimm[editar | editar la fonte]

Moto Guzzi's Large Wheel Scooter

En febreru de 1967, naz SEIMM (Società Esercizio Industrie Moto Meccaniche), un ente controláu pol Estáu que toma posesión de Moto Guzzi. La SEIMM lleva a Moto Guzzi a un cambéu na so producción lloñe de les motocicletes y los automóviles. La compañía centrar nos ciclomotores populares llixeros como'l Dingo, Trotter y la motocicleta de 125 cc Stornello. Amás mientres los años SEIMM, Guzzi desenvuelve'l motor en V a 90 º DOHC esfrecíu per aire, que diseñara'l Ing. Giulio Cesara Carcano allá pola década de 1960, y que se convertiría nel iconu de la Moto Guzzi. A pesar de que Moto Guzzi utilizó motores en variaes configuraciones, nengún llegó a representar a la empresa tanto como esi motor asitiáu en forma llonxitudinal y proyeutando los cilindros a entrambos llaos de la moto. El mesmu empezó con 700 cc y 45 CV (34 kW), diseñaos pa ganar un concursu patrocináu pol gobiernu italianu pa una moto nueva pa la policía. El robezu motor en V, yera un claru ganador, lo que provocó que Moto Guzzi anovara la so competitividá. Esti motor utilizáu dende 1967 por Moto Guzzi, desenvolvióse de cutio. En 1971 Lino Tonti, rediseña esti motor y llega a los 1200 cc y 80 CV (60 kW), forniendo les versiones más modernes qu'ufierta Moto Guzzi anguaño (2006). Tamién sigue calteniendo la so posición tresversal lo que crea un efeutu giroscópico llixeru, dando a la moto mayor estabilidá y un comportamientu llixeramente asimétricu nos xiros.

Moto Guzzi, V7 750 Speciale from 1969

1973 – 2000 – Los años de De Tomaso[editar | editar la fonte]

Depués d'esperimentar dificultaes financieres na década de 1960, De Tomaso Industries Inc. (DTI grupu o DTI), propiedá del empresariu arxentín Alejandro de Tomaso, fabricante d'autos deportivos y de luxu, merca la SEIMM, xunto con Benelli y Maserati en 1973. So l'alministración de De Tomaso, Moto Guzzi vuelve ser una empresa rentable,[5] anque dalgunos reportes indiquen que ye un periodu d'escasa inversión en moto Guzzi, que ye atribuyíu a que DTI, prioriza les empresa d'automóviles.[6] Sicasí, en 1976 Guzzi, llanza al mercáu'l modelu Le Mans 850. Una motocicleta que yera una obra maestra d'estilu y entá güei ye considerada como unu de los más emblemáticos y solicitaos productos de toles Guzzis. Un ésitu comercial que compite con otres supermotos italianes, y que dio llugar a cuatro modelos posteriores: la Mark II, III, IV y remata na década de 1990 cola V. El modelu inicial ye llargamente conocida pero de forma incorreuta como la Mark I. Téunicamente, trátase a cencielles de la primera Le Mans 850. El nome foi dau n'homenaxe a la famosa carrera de resistencia de 24 hores que s'apuesta nesi circuitu de carrera en Francia. La Mark I tenía dos series de producción, con llixeros cambeos. La Serie 1, utilizaba una lluz trasero arrondada ya incluyía una lluz indicador de accionamiento del frenu, esto tener diverses motos italianes de la dómina. Construyéronse menos de 2.000 unidaes, y foi la Guzzi más deseable de la dómina. De la Serie 2, producióse un total d'alredor de 4.000 unidaes, y utilizaba un reflector traseru cuadráu diseñáu por el mesmu De Tomaso. Esto tamién foi utilizáu na Mark II y los modelos SP. El guardabarros traseru yera más grande y foi'l mayor cambéu ente la serie 1 y 2. Amás otros cambeos incluyíen un odómetro parcial, baxos negros na forqueta, un asientu doble arrogante que reemplazó al de la serie anterior que tenía un asientu pal pilotu y otru pa quien viaxaba detrás, un silenciador protexíu y tapa de combustible. El costu adicional en comparanza col modelu T3, xustificar polos elementos de desempeñu, tales como pistones d'alta compresión con válvula d'almisión y escape más grandes, y un carburador Dell'Orto de 36 mm con una bomba ensin filtru gris. La mayoría de les motos MKI, yeren de color coloráu brillante, pero tamién hubo un númberu pequeñu de color azul xelu metalizado y un númberu más pequeñu entá de la serie 2 de color blancu.

En 1979 apaez una edición llindada d'unidaes con un motor de 2 cilindros en V, esfrecíu per aire, diseñáu pol Inxenieru Lino Tonti, y foi presentada como la V35. Radical cuando se presentó, el diseñu tenía cárter estremáu horizontalmente y cabeza de pistón cóncava. El primeru, yera una carauterística común del diseñu contemporaneu xaponés de motocicletes, ente que'l postreru foi llargamente utilizáu en motores d'automóviles. Dambes carauterístiques dexaben la producción en serie más eficiente y tamién el diseñu del motor y los componentes asociaos amenorgaben el pesu de 249 kg (548 lbs) de la contemporánea 850 T3 a 175 kg (385 lbs) de la V35.

La potencia de la orixinal V35 (35 CV/26 kW), dexába-y competir con motores de cilindrada mayor (V50, V65, V75) pero foi rápido superáu polos motores esfrecíos per agua. Como Guzzi siguió desenvolviendo'l V-TWIN, el poder amontar a mediaos de 1980, cuando produz en serie'l motor de cuatro válvules y de "block pequeñu". D'ellos, el 650 y 750 clasificar na categoría de 60 CV (45 kW) y 65 CV (48 kW), respeutivamente. La producción del motor 4 válvules de "block pequeñu" remata a finales de 1980.

Les motos Guzzi, usaron un sistema hidráulicu de frenáu integráu, onde'l discu delanteru derechu funciona cola palanca del manillar, ente que'l discu delanteru izquierda y el discu traseru remanar col pedal de frenu. Inda baxu tutelar de De Tomaso, en 1988, Benelli y SEIMM, fundir pa crear 'Guzzi Moto Benelli (GBMSpA)'. Mientres esti periodu, Moto Guzzi esisti como una entidá dientro de la propiedá de MBG De Tomaso, pero en 1996, al celebrar el so 75° aniversariu, la firma vuelve utilizar el so nome orixinal, el de: Moto Guzzi SpA. En 1996, De Tomaso convertir en 'Trident Rowan Group', tamién conocíu como TRG.

2000-2004 - Los años Aprilia[editar | editar la fonte]

Sol mandu de Ivano Beggio, Aprilia SpA adquier 'Moto Guzzi SpA' el 14 d'abril de 2000 por $ 65 millones.[7] Según el comunicáu de prensa orixinal, la intención yera que Moto Guzzi caltendría la so sede en Mandello del Lario y compartiría les meyores teunolóxiques de Aprilia, la R&D, y los recursos financieros. La fusión duraría bien pocu tiempu. Aprilia zarapicó financieramente y coles mesmes intenta diversificar la so producción n'otres árees de fabricación. Arriendes de esto, les nueves lleis italianes riquen cascos pa motociclistes y l'aumentu de les tases de seguros pa los motociclistes adolescentes, amenorguen les ventes severamente y afecta la rentabilidá de la empresa. Sicasí, Aprilia invierte grandes sumes de dineru pa la renovación de la planta de Moto Guzzi en Mandello.[8] Estes renovaciones rematen nuna ufierta per parte del grupu empresariu Ducati Motor. Tamién s'interesa Kymco[9] y la filial BRP Rotax. La llinia de montaxe de Moto Guzzi, permanez cerrada mientres un curtiu periodu en marzu de 2004, por cuenta de les dificultaes financieres.[10]

2004 d'equí p'arriba - Los años Piaggio[editar | editar la fonte]

El 30 d'avientu de 2004, Piaggio & Co. SpA adquier Aprilia-Moto Guzzi y, por tanto, pasa a ser el mayor fabricante de motocicletes d'Europa. Moto Guzzi Sp. Conviértese oficialmente nun accionista de Piaggio, parte de Immsi Inversiones SpA, lo que dexó la introducción d'una serie de nuevos modelos competitivos y de rápida socesión. En payares de 2007,[11] Moto Guzzi dio a conocer la temática retro 2008 V7 Classic na motocicleta y l'espectáculu de Fabricantes de Bicicletes en Milán, Italia. Taba disponible n'Europa a mediaos de 2008, y Moto Guzzi anunció planes a finales de 2008 por que tea disponible pa los compradores d'Estaos Xuníos. [11]

Innovaciones téuniques[editar | editar la fonte]

The DOHC V8 Grand Prix Motorcycle: 170 mph (270 km/h) in 1957
Exa compacta de reacción
Griso 1100 CARC: Compact Reactive Drive Shaft.

Percima de ciertu nivel de potencia, les fuercies presentes na exa de tracción, puede desestabilizar la suspensión y polo tanto la motocicleta.

Producciones[editar | editar la fonte]

Los más significativos modelos de serie[editar | editar la fonte]

Moto Guzzi Airone Sport, 1949.
Moto Guzzi Falcone.
Moto Guzzi V11 modificada Special.
Nome modelu !Cilindrada !Productu
entamu !final
Normale (498,4 cc) 1921 1924
Sport 15 (498,4 cc) 1923 1928
GT "Norge" (498,4 cc) 1928 1930
Sport 14 (498,4 cc) 1929 1930
Sport 15 (498,4 cc) 1931 1939
GT 17 500 cc (499 cc) 1932 1939
GTS (498,4 cc) 1934 1940
Alce (498,4 cc) 1939 1945
Airone (246 cc) 1939 1957
Dondolino 500 cc (499 cc) 1946 1951
Motoleggera 65 cc (64 cc) 1946 1954
Astore (498,4 cc) 1949 1953
Falcone (498,4 cc) 1950 1967
Galletto 160 cc
(rosso avorio)
(159,5 cc) 1950 1952
Galletto 175 cc
(colorie avorio)
(175 cc) 1952 1954
Galletto 192 cc
(colorie grigio-agata y rosso-fuoco)
(192 cc) 1954 1966
Cardellino 73 cc (73 cc) 1956 1965
Zigolo (98 cc) 1953 1966
Zigolo 110 (110 cc) 1959 1966
Lodola Sport (175 cc) 1956 1966
Stornello 125 cc (123,1 cc) 1960 1975
Dingo 3 marce (48,89 cc) 1963 1976
Dingo 4 marce (48,89 cc) 1963 1976
Dingo M (50 cc) 1969 1972
Dingo MM (50 cc) 1973 1974
Dingo Sport (49 cc) 1966
Dingo Super Sport (49 cc) 1967
Dingo GT (49 cc) 1967 1969
Dingo GT (nuovo) (49 cc) 1970
Dingo Super 3v (49 cc) 1966 1967
Dingo Super 4v (49 cc) 1968
Dingo Cross (49 cc) 1967 1969
Dingo Cross (nuovo) (49 cc) 1970 1974
Dingo-3V (50 cc) 1974
Trotter Special M (48,89 cc) 1966 1973
V7 700cc (703,72 cc) 1967 1977
V7 Special 750 (757,49 cc) 1968 1974
V7 750 Sport (748,39 cc) 1971 1973
Moto Guzzi 850 GT 1972 1974
Moto Guzzi 850 California 1974 1975
Nuovo Falcone 500 (499 cc) 1971 1976
V850 Le Mans (844,05 cc) 1975 1980
1000 SP (948,8 cc) 1977 1985
V50 (490,29) 1977 1979
V35 (346,2 cc) 1977 1980
V1000 Idroconvert (948,8 cc) 1971 1980
V1000 G5 1979 1985
V50 Monza (490,29 cc) 1980 1985
Le Mans III (844 cc) 1980 1985
California II (948,8 c) 1981 1987
V65 (643,4 cc) 1982 1987
Ts 250 (232 cc) 1977 1980
V35 Custom (346,2 cc) 1982 1987
850 T5 (844,05 cc) 1983 1987
V65 Lario (643,4 cc) 1984 1989
Le Mans 1000 (948,8 cc) 1984 1988
California III (948,8 cc) 1987 1993
1000 GT (949 cc) 1987 1993
Nevada 350 (346,2 cc) 1991 2001
Daytona 1000 IE (992 c) 1992 1999
1100 Sport (1064 cc) 1994 2000
V10 Centauru (992 cc) 1996 2001
Quota 1000 (992) 1992 1997
Quota 1100 YE (1064) 1998 2001
V11 Sport/V11 Le Mans (1064 cc) 1998 2006

Gama actual[editar | editar la fonte]

Guzzi Griso

Modelos de competición[editar | editar la fonte]

Moto Guzzi 500 Condor del 1939.

A fines de 1957 la casa motociclista italiana por causa de los costos decide abstenese de menos velocidá y axusten un pactu nesi sentíu.

Modelos militares[editar | editar la fonte]

Guzzi Alce 500 d'usu militar
Guzzi V50 militar.
  • G.T. 17 (500 cc) 1932 - 1939
  • G.T. 20 (500 cc) 1938
  • Alce (500 cc) 1939 - 1945
  • Trialce (500 cc) (motocarro) 1940 - 1943
  • Superalce (500 cc) 1946 - 1957
  • Falcone militara (500 cc) 1950 - 1967
  • Airone militara (250 cc) 1940 - 1957
  • Autoveicolo da montagna 3 X 3 (754 cc) 1960 - 1963
  • V7 militara (700, 750, 850, 1100 cc) 1967 - 20..
  • Nuovo Falcone militara (500 cc) 1970 - 1976
  • V 50 PA (500, 350, 650 cc) 1983 - 20..
  • 750 NTX (750 cc) 1990 - 20..
  • Breva 750 2006 para Policía Municipal o Local
  • Norge 1200 2007 para Policía Municipal o Local
  • California Vintage 2008 pal Reximientu Corazzieri
  • Norge 1200 2008 pa la Policia del Estáu

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 «Carlo Guzzi» (italianu). Archiváu dende l'orixinal, el 4 de xineru de 2008. Consultáu'l 5 de payares de 2007.
  2. https://web.archive.org/web/20130517104210/http://it.wikipedia.org/wiki/Magni_(moto) n'italianu
  3. http://it.wikipedia.org/wiki/Ghezzi_%26_Brian n'italianu
  4. http://it.wikipedia.org/wiki/DeSoto_(casa_automobilistica) n'italianu
  5. «mio_qn4158/is_20030524/ai_n12695524 Obituary: Alejandro de Tomaso». The Independent (24 de mayu de 2003). Archiváu dende l'mio_qn4158/is_20030524/ai_n12695524 orixinal, el 4 de xineru de 2008. Consultáu'l 5 de setiembre de 2007.
  6. «Aprilia SECFiling 1999». Dow Jones MarketWatch. Consultáu'l 4 de setiembre de 2007.
  7. «Aprilia Press Release» (14 d'abril de 2000). Consultáu'l 4 de setiembre de 2007.
  8. «Italian Buying Orgy». Archiváu dende l'orixinal, el 4 de xineru de 2008.
  9. «Aprilia rejects Ducati, Piaggio steps up».
  10. «Aprilia USA addresses rumors». AMA.
  11. "Moto Guzzi V7 Classic" Motorcycle Classics Jan/Feb 2009

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]