Morpho epistrophus catenaria

De Wikipedia

La Morpho epistrophus catenaria ye una de les subespecies qu'integren la especie M. epistrophus, un lepidópteru ditrisio nimfálidu del xéneru Morpho. Habita en rexones selváticas del centru-este de Suramérica.[1]

Taxonomía y carauterístiques[editar | editar la fonte]

Esta subespecie foi descrita orixinalmente nel añu 1811 pol entomólogu británicu George Perry.

Etimoloxía[editar | editar la fonte]

La etimoloxía de la denominación xenérica Morpho provién del idioma griegu morfo, morfous, un sustantivu poéticu femenín que designaba d'antiguo a Venus. Esta ye la razón del porqué na nomenclatura de las sos especies utiliza'l xéneru femenín. El términu específicu epistrophus fai alusión a un personaxe de la Ilíada.

La Morpho epistrophus catenaria mide 110 mm de valumbu y nel casu de les femes de 90 mm. La so coloración xeneral ye celeste maciu a blancu, dorsalmente con marques marxinales irregulares de tonos parduzos, y ventralmente con una filera media d'ocelos en dambes ales de color amarellentáu, negru, y con centru celeste maciu, toos xuníos per una banda parduza. La fema estremase en tener una tonalidá parduza nel área inferior de les ales posteriores.

Distribución xeográfica[editar | editar la fonte]

La Morpho epistrophus catenaria distribúise en selves pluviales tropicales nel centru-este de Suramérica. Ye endémica del este del Brasil, nos estaos de Minas Gerais y São Paulo.[2]

Costumes[editar | editar la fonte]

Morpho epistrophus catenaria ye una caparina grande, llamativa, de vuelu poderosu, lentu, ondulante, a baxa o mediu altor, con habituales planeos y sópitos aleteos, xeneralmente percorriendo senderos en sectores avesíos y húmedos de les selves onde habita. Pósase sobre frutos lleldaos que cayen al pisu, o sobre escrementos. Al ser asustada  alloñarase de l'amenaza escontra sectores trupos volando rápida y erráticamente pa desorientar a la fonte de peligru, aumentando la celada posándose de sópitu pa quedar totalmente quieta y coles ales zarraes, col enfotu de el so mimetismu alar ventral.

Canesbes y les sos especies vexetales güéspedes[editar | editar la fonte]

La fema asitia de manera esvalixada, so les fueyes de les plantes específiques, güevos que miden un tamañu de 2 mm de diámetru.

Les canesbes o gates de la Morpho epistrophus catenaria aliméntense de les fueyes de delles especies maderices, cuantimás de los xéneros Lonchocarpus, Inga, Sebastiania, Erythroxylum, y Cupania.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. (n'inglés) http://butterfliesofamerica.com/L/morpho_epistrophus_catenaria_types.htm Morpho epistrophus catenaria
  2. Cassildé, C., Blandin, P., & Silvain, J. F. (2012).

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]