Montserrat Señaba

De Wikipedia
Montserrat Señaba
Vida
Nacimientu Luba1918
Nacionalidá Bandera de Guinea Ecuatorial Guinea Ecuatorial
Muerte 1980 (61/62 años)
Oficiu política
Cambiar los datos en Wikidata

Montserrat Señaba[1] (San Carlos de Luba, 1918 - Guinea Ecuatorial, 1980) d'etnia bubi, estudió maxisteriu en Malabu. Foi una de les primeres muyeres guineanes en dedicase a la docencia.

Vida[editar | editar la fonte]

Foi delegada del gobiernu mientres los primeros años de la independencia y dedicóse a defender los Derechos de la muyer derechos de les muyeres, lo cual tuvo de resultes la so enemistá colos dirixentes varones. Foi alcaldesa de San Fernando, y en tolos sos intentos reformadores (intentó incorporar al currículum educativu tou lo referente a los derechos de les muyeres) atopar con incomprensión y dacuando con una firme oposición de los sos coetaneos. Esta situación llevar a tener enfrentamientos claros cola sociedá patriarcal dominante na sociedá guineana de la década del 1960.

Exiliu y llucha política[editar | editar la fonte]

Ante la crueldá sanguinaria del réxime de Francisco Macías Nguema, tuvo que dexar el so Guinea natal y entamar el camín del exiliu. Llegó a Barcelona, onde consiguió'l estatus de refuxada política. Poco dempués convirtióse en líder y dirixente de la llucha poles llibertaes y la sobrevivencia de la colonia guineana instalada en Barcelona y en Cataluña. Foi un referente nunos años bien duros, nos que se falaba de “Guinea: materia reservao” y callábase en tol mundu la situación nel país africanu. Amás, naquellos momentos, la comunidá guineana establecida nel Estáu español atopábase aisllada de les sos families, amistaes y parientes, por causa de la rotura de rellaciones ente'l gobiernu del dictador Macías y el de l'antigua metrópolis, España.

Mientres toos estos años, Montserrat foi un referente pa les persones exiliaes, siguió lluchando polos derechos de les muyeres y p'espublizar y faer efectivu'l derechu a la educación de les muyeres. Dempués del golpe d'estáu contra Macías l'añu 1979, tornó a Guinea. Ellí morrió en 1980, na so tierra, como ella deseyaba.

Referencies[editar | editar la fonte]