Montes Huang

De Wikipedia
Monte Huangshan
Patrimoniu de la HumanidáUNESCO
Los montes Huangshan envueltes na borrina.
Llugar  China
Criterios Mixto: ii, vii, x
Referencia 547
Inscripción 1990 (XIV Sesión)
Área Asia y Oceanía
Cambiar los datos en Wikidata

Los montes Huang o Huangshan (lliteralmente, montes mariellos) son una cadena de montes asitiaos al sur de la provincia china d'Anhui. Dende l'añu 1990 ta considerada como Patrimoniu de la Humanidá pola Unesco. La zona ye conocida pola guapura de los sos picos de granitu, polos sos montes de coníferes y pola vista qu'ufierten les nubes a lo cimero. Los montes sirvieron de modelu a numberosos pintores.

Orografía[editar | editar la fonte]

El cordal inclúi numberosos picos, 77 de los cualos superen los 1.000 metros d'altor. El más altu ye'l Picu del lotu (Lian Hua Feng) de 1.864 metros, siguíu del Picu del Cume Brillosu (Guang Ming Ding) de 1.840 metros y del Picu celestial (Tian Du Feng) de 1.829 metros. La zona considerada como Patrimoniu de la Humanidá ocupa una área total de 154 km².

Los montes formar mientres el periodu mesozoicu, hai unos 100 millones d'años, al sumir un antiguu mar por culpa de la elevación del terrén. Mientres el periodu cuaternariu, el terrén viose modificáu pola aición de los glaciares. A partir de la dinastía Qin conocer como Yi Shan. El so nome actual dar nel añu 747 el poeta Li Po que les llamó por esi nome nos sos escritos.

La vexetación depende de l'altitú de la zona: per debaxo de los 1.100 metros atopen montes húmedos; dende ende hasta los 1.800, montes de fueya caduca; y percima d'esi altor, la vexetación ye alpina. La flora ye tamién bien variada. Un terciu de les families de Bryophyta de China tán representaes na rexón.

La zona tien numberoses fontes d'agües termales asitiaes sobremanera na base del Picu de la nube púrpura. L'agua caltién una temperatura de 45º C mientres tol añu. Tamién s'atopen numberoses piscines naturales concentraes nel área de Songgu.

Los montes Aleluya de la película Avatar (2009) tán inspiraos nellos.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]