Mocedá Comunista Ibérica

De Wikipedia
Mocedá Comunista Ibérica
Secretaría xeneral Germinal Vidal
Fundación 1931
Disolución 1939
Sede Barcelona
Estáu  España
Ideoloxía política Socialismu, comunismu, marxismu, trosquismu
Cambiar los datos en Wikidata

La Mocedá Comunista Ibérica (JCI) foi una organización xuvenil española, impulsada pol Partíu Obreru d'Unificación Marxista (POUM) mientres la Segunda República y la Guerra Civil Española.

La JCI nació en xunetu de 1931 col nome de Mocedaes Comunistes Independientes,[1] venceyada al Bloque Obreru y Llabrador (BOC), dixebra del PCE liderada por Joaquín Maurín y contraria al estalinismu.

El POUM apurrió entrenamientu militar a la JCI.[2]

A partir de setiembre de 1935, tres la unificación d'Izquierda Comunista d'España y el BOC que da nacencia al POUM, convertir nes mocedaes del mesmu. Los sos principales dirixentes fueron Xerminal Vidal, primer secretariu de la JCI y muertu mientres la sulevación militar del 19 de xunetu de 1936 en Barcelona, Wilebaldo Solano, que-y asocedió nel cargu de secretariu, y Ignacio Iglesias.

Oponer a la entrada del POUM nel gobiernu de la Xeneralidá de Cataluña y formó un Frente de la Mocedá Revolucionaria xunto a les Mocedaes Llibertaries. Tuvo un papel destacáu mientres les Xornaes de Mayu de 1937. Afirmaba tener 10 000 afiliaos.

El so órganu oficial yera'l periódicu Mocedá Comunista, publicáu en Barcelona. Otros órganos fueron Mocedá Colorada (Valencia), L'Antorcha (Madrid), el diariu Combat (Lleida) y el selmanariu Aición (Tarragona).

Referencies[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]