Mniotilta varia

De Wikipedia

Les especies d'aves con nome común en llingua asturiana márquense como NOA. En casu contrariu, conséñase'l nome científicu.

Mniotilta varia
Estáu de caltenimientu
Preocupación menor (LC)
Esmolición menor (IUCN)
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Passeriformes
Familia: Parulidae
Xéneru: Mniotilta
(Vieillot, 1816)
Especie: M. varia
(Linneo, 1766)
Distribución
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Mniotilta varia ye una especie d'ave del Nuevu Mundu de la familia de los parúlidos. Ye la única especie del xéneru Mniotilta, pero dalgunos autores proponen que s'incluya nun solu xéneru xunto con Dendroica.

Descripción[editar | editar la fonte]

Una fema en Québec, Canadá.

Los adultos miden ente 11,5 y 12,5 cm de llargor. Ye una ave con rayes negres y blanques; hai variaciones nel plumaxe tocantes a sexu, edá, y dómina del añu. El plumaxe reproductivu del machu ye la corona ye negra con una amplia raya blanca enmedio. La raya supraocular, el aniellu ocular y la zona malar son blanques, faciendo contraste colos auriculares, zona loreal y gargüelu, que son de color negru. El pescuezu, la nuca y los llombu tán rayaos con blancu y negru. La cola y les ales son negres con delles manches blanques nes partes distales, y en cada ala hai dos barras blanques. El pechu ye blancu, con rayes negres nes bandes, y el banduyu ye blancu.

En dómina non reproductiva, los machos tienen el gargüelu y les partes ventrales blanques, con delles rayes negres a los llaos del gargüelu y pechu. Los auriculares son coritos, más claros que na dómina reproductiva.

Les femes son similares a los machos en dómina non reproductiva, pero colos auriculares entá más claros y un rayáu menor en gargüelu y pechu.

Los xuveniles son similares a les femes, pero coles partes ventrales con ciertu tinte color ante.

Distribución y hábitat[editar | editar la fonte]

El chipe trepador ye una especie del Nuevu Mundu, qu'añera nuna vasta zona d'América del Norte, dende la cuenca del ríu Mackenzie hasta Terranova, en Canadá; la rexón de los Grandes Llagos, y dende Nueva Inglaterra hasta Texas, incluyendo los Apalaches. Pel hibiernu migra al sureste de los Estaos Xuníos (la Florida, sur de Texas), a Méxicu (incluyendo'l sur de la península de Baxa California), les Antilles, América Central y el noroeste d'América del Sur (Ecuador, Colombia y Venezuela).

Habita en montes, arbolees y nel sotobosque. Engata nos tueros y cañes de los árboles, onde atopa'l so alimentu.

El so cantar ye un agudu spik repitíu rápido nuna llarga serie.

Referencies[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  • Sada, A.M.; Phillips, R., y Ramos, M.A. 1984. Nomes en castellán pa les aves mexicanes. Publicación de Divulgación Non. 17. Institutu Nacional d'Investigaciones sobre Recursos Bióticos. Méxicu. Citáu por Peterson y Chalif (2008).
  • Howell, Steve N.G., y Sophie Webb. 2007. A guide to the birds of Mexico and northern Central America. Oxford University Press, Estaos Xuníos. ISBN 9780198540120
  • UICN. «Mniotilta varia Llista Colorada de la IUCN» (inglés). Consultáu'l 9 d'agostu de 2011.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]