Mitja cobla

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta

La mitja cobla (media copla) ye una formación de música tradicional formada por dos sonadors que toquen #tres #instrumento: un intérprete toca la cornamusa (denominada tamién sac de gemecs, nome más habitual anguaño) y l'otru toca al empar el flabiol y el tamboril. Esta formación elemental, que se caltuvo de forma estable a lo llargo de munchos sieglos en Cataluña, #conocer en Mallorca col nome de peada de xeremiers.[1] En Mallorca esta formación perduró con más vitalidá na música tradicional.[2]

Ye una formación de cai bien completa y eficiente, cuidao que con tan solu dos persones consíguese una fuerte presencia, que engloba melodía, percusión y envoltoriu harmónicu. El grall –el tubu melódicu de la cornamusa– y el flabiol faen esactamente la mesma melodía, tocando dafechu al unísonu. Los bordones de la cornamusa, col so soníu continuu característicu, apurren una base harmónica. Y el tamboril, qu'el flabliolaire percute con una única baqueta, marca'l ritmu imprescindible en pieces bailladeres.

Tiénense noticies d'esti tipu de formación dende principios del sieglu XIV en tola xeografía catalana, interviniendo en #cualquier tipos de manifestaciones y rituales, dende l'acompañamientu d'autoridaes, bailles y figures de séquitu hasta l'animación d'alcuentros y bailles «al día».

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Sans, Francesc (2016). «La mitja cobla i la cobla de tres quartans» (ca). Calendari del món geganter 2016.
  2. «La mitja cobla» (ca). Instruments i agrupacions musicals de Catalunya. Blanquerna - Universitat Ramon Llull. Consultáu'l 16 de marzo de 2016.