Miranda (Avilés)

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Blue globe icon.svgMiranda
Coats of arms of Miranda.svg
Alministración
PaísFlag of Spain.svg España
AutonomíaFlag of Asturias.svg Principáu d'Asturies
Provincia provincia d'Asturies
ConceyuAviles flag.svg Avilés
Partíu xudicial Avilés
Tipu d'entidá parroquia d'Asturies
Códigu postal 33410
Xeografía
Coordenaes 43°35′18″N 5°56′03″O / 43.588416°N 5.934152°O / 43.588416; -5.934152Coordenaes: 43°35′18″N 5°56′03″O / 43.588416°N 5.934152°O / 43.588416; -5.934152
Miranda (Avilés) alcuéntrase n'Asturies
Miranda (Avilés)
Miranda (Avilés)
Miranda (Avilés) (Asturies)
Superficie 2.93 km²
Demografía
Población 1568 hab.
Porcentaxe 2.01% d'Avilés
Densidá 535,15 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
Cambiar los datos en Wikidata

Miranda ye un llugar y una parroquia del conceyu asturianu d'Avilés.

Nos sos 2,93 km² habiten un total de 1568 persones repartíes ente les poblaciones de L'Alfaraz, Bao, Los Calvos, La Cruz d'Illes, La Cruz de la Foguera, Heros, La Lleda, Miranda, L'Anduvisa, El Pozo la Granda, Santana, Santo Domingo, Bidoleo y Villanueva.

Nel llugar de Miranda habiten 153 persones. Alcuéntrase a 3,9 km de la capital del conceyu y a unos 110 metros sobre'l nivel del mar.

Historia[editar | editar la fonte]

Nel so orixe, Miranda foi un llugar de caldereros, artesanía que se desenvolvió acomuñada a l'alfarería, que dexó interesantes amueses de cerámica negra, aspeutu que Xovellanos, nos sos Diarios, dexó asina descritu:

[...] caímos a Miranda, lugar grande, compuesto de tres o cuatro barriadas algo separadas en que está reunida su población. En ella vimos los hornos y fábricas de barro común que aquí se trabaja: la mayor parte de tierra, cavados en la tierra de grosera y no bien dirigida forma. El barro es rojo y después de cocido conserva el mismo color aunque más claro y alguno tirando a blanco. Hay como unos treinta hornos en que se trabaja el barro común y da el color negro; otros cuatro destinados a barro blanco y amarillento y con algunos rasgos verdes y azules. En estos se hace la antigua y ordinaria vajilla de nuestro pueblo. Cuando se trabaja se arrebate de las manos de los fabricantes. Consúmese en Asturias y en toda nuestra costa septentrional desde Vizcaya a Galicia. Pudiera por lo mismo aumentarse mucho esta manufactura si no fuera escaseando el rozo que se gasta en los hornos. Esto indica la necesidad de gastar carbón de piedra [...] [...] cayimos a Miranda, llugar grande, compuestu de trés o cuatro barriaes daqué separaes en que ta axuntada la so población. Nella vimos los fornos y fábriques de folla común qu'equí se trabaya: la mayor parte de tierra, cavaos na tierra de bocayona y deque empobinada forma. La folla ye coloráu y dempués de cocíu caltién el mesmu color anque más claru y dalgunu tirando a blancu. Hai como unos trenta fornos en que se trabaya la folla común y da el color negru; otros cuatro destinaos a folla blanco y amarellentáu y con delles traces verde y azul. Nestos fai l'antigua y ordinaria cacía del nuesu pueblu. Cuando se trabaya arrampuñar de les manos de los fabricantes. Consumir n'Asturies y en toa nuesa mariña septentrional dende Vizcaya a Galicia. Pudiera por lo mesmo aumentar se enforma esta manufactura si nun fuera arraleciendo'l raspio que se gastar nos fornos. Esto indica la necesidá de gastar carbón de piedra [...]

Vecinos pernomaos[editar | editar la fonte]

De la llista de respetables vecinos d'esta parroquia, pueden mentase equí:

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Joaquín Rodríguez (25 de marzo de 2014). «En el cuarto centenario del nacimiento de Carreño Miranda». lne.es. Consultado el 11 de enero de 2017.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Flag of Asturias (indoor).svg Parroquies d'Avilés Aviles flag.svg
Avilés | La Madalena de Corros | Miranda | San Cristoba | San Xuan de Nieva | Valliniello