Mijaíl Lérmontov

De Wikipedia
Mijaíl Lérmontov
Vida
Nacimientu Moscú[1]3 d'ochobre de 1814 (xul.)[1]
Nacionalidá Bandera de Rusia Imperiu Rusu
Llingua materna rusu
Muerte Piatigorsk[1]15 de xunetu de 1841 (xul.)[1] (26 años)
Sepultura Tarkhany (en) Traducir
Piatigorsk
Causa de la muerte mancada por arma de fueu
Asesín Nikolai Martynov (es) Traducir[2]
Familia
Padre Yuri Petrovich Lermontov
Madre Mary Arsenyev
Casáu con ensin valor
Pueblu Lermontov (en) Traducir
Learmonth (en) Traducir
Estudios
Estudios Escuela de abordaje de la Universidad de Moscú (es) Traducir
escuela de caballería Nikoláyev (es) Traducir
(14 payares 1832 (Xulianu) - 25 payares 1834 (Xulianu))
Llingües falaes rusu[3]
inglés
alemán
francés
Oficiu poeta, traductor, pintor, novelista, dramaturgu, oficial, escritor, prosistabretteur (en) Traducir
Llugares de trabayu Moscú
Trabayos destacaos Un héroe de nuestro tiempo (es) Traducir
Movimientu romanticismu
Seudónimu/os —въ, Ламвер, Гр. Диарбекир y Lerma
Xéneru artísticu versu
narrativa poética (es) Traducir
Serviciu militar
Cuerpu militar His Majesty's Hussar Life Guards Regiment (en) Traducir
Graduación cornet (en) Traducir
Creencies
Relixón cristianismu ortodoxu
IMDb nm0503581
Cambiar los datos en Wikidata

Mijaíl Yúrievich Lérmontov (rusu: Михаи́л Ю́рьевич Ле́рмонтов; 3 d'ochobre de 1814 (xul.)Moscú – 15 de xunetu de 1841 (xul.)Piatigorsk), escritor y poeta románticu rusu, dacuando llamáu "el poeta d'El Cáucasu".

Foi la figura más importante de la poesía rusa dende la muerte en duelu d'Aleksandr Pushkin hasta la suya propia, cuatro años más tarde, nes mesmes circunstancies.

Biografía[editar | editar la fonte]

Nació en Moscú, descendiente d'una familia escocesa establecida en Rusia dende'l sieglu XVI (la familia Learmount, descendiente d'un poeta escocés Thomas Learmonth of Erceldoune, y, d'oyíes Casa de Lerma), residente na provincia de Penza, vivió na aldega de Tarjany, onde se caltienen los sos restos. Perteneció a la mesma xeneración que Vasili Zhukovski y Aleksandr Pushkin.

Por causa de la muerte prematura de la so madre, y el cumplimientu militar del so padre, quedó al cuidu de la so güela que-y procuró la meyor educación posible: con tutores estranxeros y profesores particulares, aprendió dende la infancia francés, alemán ya inglés; pero la so infancia viose atristayada polos constantes enfrentamientos ente'l so padre y la so güela. L'atmósfera intelectual na que se desenvolvió mientres la so mocedá foi la mesma na que vivió Pushkin, anque l'usu del francés (nos escritores) empezaba a dexar terrén en favor del inglés, cuando Alphonse de Lamartine compartía la so estima con lord Byron, a quien lleía na so llingua orixinal, xunto a otros autores como Shakespeare, Chateaubriand, Rousseau, Goethe y Schiller, ente otros. Llueu espuntó nél la sensibilidá y el talentu pa les artes y les lletres; empecipiar na poesía y na pintura —dibuxaba perbién—, na música y nel teatru.

Del Llicéu de Moscú pasó en 1830 a matriculase na Facultá de Ciencies Polítiques y Morales de la Universidá de Moscú; pero la so carrera viose sópito atayada por cuenta de la intervención que tuvo en determinaos actos de insubordinación estudiantil contra les autoridaes académiques. En 1832 ingresó na Academia Militar y a partir d'entós la so vida taría venceyada al exércitu. Hasta 1834 perteneció a la escuela de los oficiales de la Guardia de San Petersburgu, dende onde foi destináu al reximientu de húsares en Tsárskoye Seló. El mozu militar manifestó abiertamente la so roxura según la de la nación ante la perda de Pushkin (1837) al traviés d'un poema apasionáu empobináu al zar Nicolás I, La muerte del poeta, una de les poesíes más brilloses de la lliteratura rusa y nel que pidía vengación pol asesinatu del poeta nun duelu nel que la so pistola fuera alteriada por que nun pudiera disparar.

Sicasí'l zar, atopó nel poema más impertinencia qu'inspiración y Lérmontov foi unviáu a El Cáucasu como oficial de los dragones pa intentar apoderar a los rebeldes de Chechenia, abellugaos nos montes. Él viviera n'El Cáucasu cola so güela, polo que nun se sintió estrañu nunes tierres llenes d'alcordances de la so infancia. Les cualidaes austeru y rigorosu de los montañeses a los que tenía que combatir, según el paisaxe montascoso y predreso, yéren-y familiares: l'emperador unviára-y a la so verdadera tierra. Ellí conoció a inconformistes desterraos ya intelectuales xeorxanos rebalbos.

"Tbilisi", cuadru por Lérmontov, 1837.

Lérmontov vuelve a San Petersburgu en 1838 y, en 1839 ye desterráu otra vegada a El Cáucasu por causa de un duelu contra Ernest de Barante, fíu del embaxador francés. Ye cuando escribe la novela Un héroe del nuesu tiempu (Герой нашего времени), que'l so protagonista, Pechorin, el desengañáu, ye un reflexu de sigo mesmu. Dolíu y despechado pol amor non correspondíu escontra delles muyeres, home de calter focicón y llingua afilada, retó y foi retáu a dellos duelos y aportó a mancáu en más d'una ocasión, hasta que finalmente muerre en Piatigorsk, con 27 años, en xunetu de 1841, nun duelu calteníu con Nikolái Martýnov. Pa esti duelu escueye, espresamente, el cantu d'un derribadoriu con cuenta de que, «si unu de los combatientes cai mancáu mortalmente, el so destín quede selláu».

Lérmontov publicó, solamente, una pequeña seleición de poemes en 1840. Tres volúmenes considerablemente tullíos pola censura fueron publicaos por Glazunov y dos ediciones completes de les sos obres apaecieron en 1860 y 1863. La traducción alemana de Bodenstedt de los sos poemes (Michail Lermontov poetischer Nachlass, Berlín, 1842, dos volúmenes), foi, ello ye que la primer coleición satisfactoria per mediu de la cual Lérmontov foi conocíu fora de Rusia. Los sos poemes tuvieron dellos traductores (August Boltz, Berlín, 1852, etc.) Lérmontov describe la traxedia de la mocedá de la so dómina, mocedá de pensamientu lliberal ya instruyida que taba disconforme cola situación social, sentíase abandonada y consideraba que la so vida nun tenía sentíu. Con esta obra él crea les premises iniciales pal desenvolvimientu de la novela psicolóxica en Rusia, lo que lo califica como'l fundador del realismu rusu.

Nos sos primeros poemes asonsañó a Pushkin y a Byron, pero'l so estilu poéticu afitóse aína, percíbese claramente nel cambéu de temes como, por casu, nel poema La vela nel que fala d'un bienestar que namái se consigue lluchando. N'otros poemes reflexa con vehemencia el pensamientu y los sentimientos de los mozos estudiantes que se remonten y amuesen la so indignación ante la situación del siervu, el refugu del despotismu zarista y l'aspiración apasionada pola llibertá. Na novela inacabada Vadim escrita en 1832-1834, defende, con tou convencimientu, a los primíos llabradores y fala sobre la insurrección de Yemelián Pugachov.

Nel drama Baille de mázcares, prohibíu pola censura, Lérmontov ataca a la nobleza. Ente los sos poemes más conocíos tán El demoniu, El noviciu y una memorable imitación de la balada rusa, El cantar del zar Iván Vasílievich, del nuevu opríchnik y del gayardu mercader Kaláshnikov.

"El Demoniu", cuadru de Mijaíl Vrúbel (1890).

Bautizar col so nome a un planeta menor 2222 Lérmontov, afayáu pol astrónomu soviéticu Nikolái Stepánovich Chernyj en 1977.

Dalgunes obres[editar | editar la fonte]

  • Versos 1828-1841
  • El prisioneru del Cáucasu, (Kavkazski plénnik - 1828), poema.
  • El corsariu, (Korsar - 1828), poema *

Los circasianos, (Cherkesy - 1828), poema.

  • Julio (Julio de 1830), poema *

Los españoles, (Ispantsy - 1830s), drama inacabado.

  • Ismail-Bey (Izmail-Bei - 1832), poema *

Vadim el gorrumbu, (Vadim - 1832 - ), novela incabada.

  • Jadzhí-Abrék (Jadzhí-Abrek - 1834)
Ilustración pal poema "El Cantar del mercader Kaláshnikov", acuarela d'Iliá Repin.
  • El baille de mázcares, drama, (Maskarad - 1835)
  • El boyardo Orsha (Boiarin Orsha - 1836)
  • La muerte del poeta (Smert poeta - 1837)
  • Ashik Kerib (1837)
  • Borodinó (Borodinó - 1837)
  • El cantar del zar Iván Vasílievich, del mozu opríchnik y del gayardu mercader Kaláshnikov (Pesnia pro tsariá Ivana Vasílievicha, molodogo opríchnika i udalogo kuptsá Kaláshnikova - 1837), balada.
  • El demoniu (Demon - 1837), poema.
  • El noviciu (Mtsyri - 1839), poema.
  • Valerík (Valerik - 1840)
  • El suañu (Son - 1841)
  • Patria, (Ródina - 1841)
  • Tamara, (Tamara - 1841), poema.
  • Un héroe del nuesu tiempu (Guerói náshego vrémeni - 1839-1840), novela.
  • La princesa Ligovskaya, (Kniaguinia Ligovskaia - 1836 - ), novela incabada.

Bibliografía / Referencies[editar | editar la fonte]

  • Un héroe del nuesu tiempu. Mijaíl Y. Lérmontov. Solodelibros, 2007.
  • Lérmontov, M. Iu. Un héroe del nuesu tiempu. Barcelona, Destinolibro, 2002.
  • Liermontov, Miguel Yurevich, 1814-1841. Vadim el gorrumbu .— 2. ed. . — Madrid : Aguilar, 1961 . — 588 p.
  • María Sánchez Puig, Diccionariu d'autores rusos, Madrid: Ediciones del Orto, 1995, p. 130.
  • Grandes escritores rusos: Pushkin, Gógol, Lérmontov .— 4. ed. . — Buenos Aires : W. M. Jackson, 1956 . — 495 p.
  • La vela, n'español, traducción en versu de Oleg Shatrov:

Adautaciones cinematográfiques[editar | editar la fonte]

La vida del poeta

Les sos obres

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Afirmao en: Enciclopedia Literaria Concisa. Editorial: Большая Российская энциклопедия. Llingua de la obra o nome: rusu. Data d'espublización: 1962.
  2. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 13 setiembre 2016. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  3. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]