Mijaíl Kalinin

De Wikipedia
Mijaíl Kalinin
member of the Presidium of the Supreme Soviet of the USSR (en) Traducir

19 marzu 1946 -
1. Xefe d'Estáu de la Xunión Soviética

17 xineru 1938 - 19 marzu 1946 - Nikolái Shvérnik
miembro del Politburó del comité central del Partido Comunista de la Unión Soviética (es) Traducir

1r xineru 1926 - 3 xunu 1946
presidente del Comité Ejecutivo Central de la Unión Soviética (es) Traducir

30 avientu 1922 - 17 xineru 1938
Candidate member of the Politburo of the CPSU Central Committee (en) Traducir

25 marzu 1919 - 1r xineru 1926
Member of the Russian Constituent Assembly (en) Traducir


member of the Supreme Soviet of the Byelorussian SSR of the 1st convocation (en) Traducir

Vida
Nacimientu Verkhnyaya Troitsa (es) Traducir7 de payares de 1875 (xul.)[1]
Nacionalidá Bandera de Rusia Imperiu Rusu
Bandera de la República Socialista Federativa Soviética de Rusia Rusia Soviética
Bandera de la Xunión Soviética Xunión Soviética
Muerte Moscú[2]3 de xunu de 1946[3] (70 años)
Sepultura Necrópolis de la Muralla del Kremlin (es) Traducir
Causa de la muerte cáncanu colorreutal
Familia
Casáu con Ekaterina Kalinina
Estudios
Llingües falaes rusu
Oficiu políticuprofesor
Premios
Miembru de Buró Político del Comité Central del Partido Comunista de la Unión Soviética (es) Traducir
Comité Ejecutivo Central Panruso (es) Traducir
Comité Executivu Central de la Xunión Soviética
Serviciu militar
Lluchó en guerra Xermano-Soviética
Creencies
Relixón ateísmu
Partíu políticu Partíu Comunista de la Xunión Soviética (de 1918 a 1946)
Partido Obrero Socialdemócrata de Rusia (facción bolchevique) (es) Traducir (de 1917 a 1918)
Partíu Obreru Socialdemócrata de Rusia (hasta 1917)
Cambiar los datos en Wikidata

Mijaíl Ivánovich Kalinin (rusu: Михаи́л Ива́нович Кали́нин; Tver, 7 de payaresxul/ 19 de payares de 1875greg - Moscú, 3 de xunu de 1946) foi un revolucionariu bolxevique y políticu soviéticu, fundador de la Xunión Soviética en representación de la República Socialista Federativa Soviética de Rusia, que se desempeñó como presidente del Presidium del Sóviet Supremu de la URSS ente 1938 y 1946.

Semblanza[editar | editar la fonte]

Nació nel senu d'una familia llabradora na provincia de Tver (Imperiu rusu), treslladándose en 1893 a San Petersburgu a trabayar como obreru industrial. Nesta ciudá xunir al Partíu Obreru Socialdemócrata de Rusia en 1898, y foi unu de los primeros partidarios de Lenin, dientro del partíu, siendo unu de los fundadores de la corriente interna que depués sería conocida como bolxevique (mayoría). Arreyar de manera importante nes aiciones revolucionaries del partíu siendo arrestáu en 1899 y en 1903 pola policía zarista, polo que foi condergáu al exiliu en Siberia per un añu. Al tornar a San Petersburgu participó na Revolución de 1905.

En 1912, na Conferencia de Praga, ingresó al Comité Central del Partíu Obreru Socialdemócrata de Rusia (bolxevique), participando viviegamente na Revolución rusa en 1917. Foi tamién cofundador del periódicu Pravda.

Fináu en 1946, los sos restos tán soterraos na Necrópolis de la Muralla del Kremlin de Moscú.

Cargos[editar | editar la fonte]

Ficheru:Stalin-Lenin-Kalinin-1919.jpg
De izda. a dcha.: Comisariu del Pueblu pa les Nacionalidaes Josif Stalin, Presidente del Sovnarkom Vladímir Lenin, Presidente del VTsIK Mijaíl Kalinin. 1919

En 1917, antes de la instauración del poder de los sóviets foi escoyíu alcalde de Petrográu, ciudá na que se desenvolvieron los fechos principales de la Revolución rusa. En 1919 integró'l Comité Central del Partíu Obreru Socialdemócrata y foi unu de los trés miembros candidatos (suplentes) del Politburó, o órganu máximu executivu creáu esi añu.[4] Tamién en 1919 foi escoyíu presidente del Comité Executivu Central Panruso (VTsIK).[5]

En 1922 foi unu de los cuatro fundadores de la Unión de Repúbliques Socialistes Soviétiques (URSS) en representación de la República Socialista Federativa Soviética de Rusia.

Na década de 1920, Kalinin carauterizar por sofitar les posiciones de Stalin nes votaciones decisives. Esto llevar a caltener una rellación cercana con aquél, sobremanera a partir de los años 1930, nos que Stalin esanició a los sos rivales políticos y llogró el control completu del Estáu soviéticu.

En 1926 foi designáu miembru del Politburó del Partíu Comunista y en 1938, Presidente del Presidium del Sóviet Supremu de la URSS, cargu que caltuvo hasta marzu de 1946, poco primero del so fallecimientu. Foi unu de los principales dirixentes soviéticos que sofitó tol periodu y práutica política del estalinismu.

La ciudá de Tver llevó'l nome de Kalinin ente 1931 y 1990 nel so honor. Coles mesmes, l'antigua ciudá prusiana de Königsberg, conquistada en 1945 pol Exércitu Coloráu ya incorporada a la URSS, foi renombrada Kaliningráu nel so honor, nome que se caltién anguaño.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Encyclopædia Britannica Online. Identificador Encyclopædia Britannica Online: biography/Mikhail-Ivanovich-Kalinin. Apaez como: Mikhail Ivanovich Kalinin. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 31 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  3. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 27 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  4. En 1919 el Partíu Obreru Socialdemócrata de Rusia creó un Politburó integráu por cinco miembros, a lo más órganu executivu, a quien correspondía la conducción del partíu ente les sesiones del Comité Central. Los cinco primeros miembros titulares fueron Vladímir Lenin, Llión Trotski, Lev Kámenev, Josif Stalin y Nikolái Krestinski, en cuantes que Nikolái Bujarin, Mijaíl Kalinin y Grigori Zinóviev fueron los sos miembros candidatos o suplentes.
  5. Trotsky, Llión (1930). Les xeres na URSS, CEIP. Nota 3.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Precedíu por:
Naide
Presidente del Presidium del Sóviet Supremu de la URSS
1938 - 1946
Asocedíu por:
Nikolái Shvérnik