Miguel Díaz Negrete

De Wikipedia
Miguel Díaz Negrete
Vida
Nacimientu Palencia25 de xineru de 1920
Nacionalidá España
Muerte Xixón10 d'avientu de 2011 (91 años)
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu arquiteutu
Cambiar los datos en Wikidata

Miguel Díaz Negrete (25 de xineru de 1920Palencia – 10 d'avientu de 2011Xixón) foi un arquiteutu que llevó a cabu más de 4000 obres partíes en toa Asturies, fundamentalmente na ciudá de Xixón.[1]

Biografía[editar | editar la fonte]

Nació en 1920 na llocalidá de Palencia, en Castiella y Llión, pero, con apenes mes y mediu de vida, treslladar cola so familia a la llocalidá asturiana de Mieres onde'l so padre, José Avelino Díaz Fernández-Omaña, llograra una plaza d'arquiteutu municipal. En 1932, el so padre foi nomáu arquiteutu municipal de Xixón, polo que Miguel Díaz Negrete establecióse definitivamente ellí.[2]

Empecipió la carrera d'arquiteutura en Madrid en 1935 y rematar en 1947 en teniendo que parar mientres la Guerra Civil Española. Al añu siguiente a la finalización de la carrera ganó, xunto con Juan Manuel del Busto González, el concursu nacional pal diseñu de la sucursal de Xixón de la Caxa d'Aforros d'Asturies, qu'incluyó elementos ornamentales de Joaquín Rubio Camín. En 1962, los dos arquiteutos tamién ganaron el concursu convocáu pol Institutu Nacional de Previsión pa una residencia sanitaria y un ambulatoriu n'Ourense. El so diseñu gustó tanto a los responsables d'esta institución que, darréu, axudicáron-yos otros proyeutos similares en Mérida, Viḷḷablinu, Soria y Palencia.

Yera un gran aficionáu del Real Sporting de Xixón y collaboró, primero, na remodelación d'El Molinón socedida en 1951 y, darréu y de manera altruista, na construcción de la Escuela de fútbol de Mareo, rematada en 1978.

Perteneció tamién a la comisión xestora que presidió Ramón Gómez Llozana ente payares de 1959 y febreru de 1960 y, darréu, foi vicepresidente del equipu con Víctor Manuel Felgueroso. Foi, coles mesmes, unu de los fundadores del Proyeutu Home y collaboró cola Ilesia católica na construcción de diverses parroquies de Xixón. Col so diseñu del grupu de viviendes conocíes popularmente como les 1500 foi'l pioneru na construcción d'altor de Xixón que, darréu, desenvolver de manera notable.[3] Participó, amás, en rehabilitaciones d'edificios emblemáticos de la ciudá como la de la Escalerona de la sablera de San Llorienzo llevada a cabu en 2002. Foi-y concedida la medaya d'oru del Colexu d'Arquiteutos d'Asturies en 1998 al cumplise 50 años del entamu de la so actividá.

Finó en Xixón, onde pasara la mayor parte de la so vida y d'onde se consideraba un ciudadanu más, el 10 d'avientu de 2011.

Principales obres en Xixón[editar | editar la fonte]

Esti ye un llistáu incompletu[4]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Fina Díaz Negrete, decanu de los arquiteutos». Consultáu'l 12 d'avientu de 2011.
  2. «Muerre a los 91 años Miguel Díaz Negrete, renovador de l'arquiteutura de Xixón». Consultáu'l 14 d'avientu de 2011.
  3. «Fina Miguel Díaz Negrete». Consultáu'l 12 d'avientu de 2011.
  4. «Arquiteutu hasta l'últimu día». Consultáu'l 14 d'avientu de 2011.