Miguel Alemán Valdés

De Wikipedia
Miguel Alemán Valdés
54. Presidente de Méxicu

1r avientu 1946 - 30 payares 1952
Manuel Ávila Camacho - Adolfo Ruiz Cortines
gobernador de Veracruz

1r avientu 1936 - 6 abril 1939
ministru


senador de Méxicu

Vida
Nacimientu Sayula de Alemán (es) Traducir27 de setiembre de 1900[1]
Nacionalidá Bandera de Méxicu Méxicu
Muerte Ciudá de Méxicu14 de mayu de 1983[2] (82 años)
Causa de la muerte infartu de miocardiu
Familia
Padre Miguel Alemán González
Casáu con Beatriz Velasco
Fíos/es Miguel Alemán Velasco
Estudios
Estudios Facultá de Derechu de la Universidá Nacional Autónoma de Méxicu
Llingües falaes castellanu[2]
Oficiu políticu, abogáudiplomáticu
Premios
Nominaciones
Miembru de Academia Mexicana de la Lengua (es) Traducir[4]
Creencies
Partíu políticu Partíu Revolucionariu Institucional
Cambiar los datos en Wikidata

Miguel Alemán Valdés (27 de setiembre de 1900Sayula de Alemán (es) Traducir – 14 de mayu de 1983Ciudá de Méxicu)[5], foi un políticu y abogáu mexicanu que se desempeñó como presidente de Méxicu del 1 d'avientu de 1946 al 30 de payares de 1952. La so alministración carauterizar pola creación de la Ciudá Universitaria y la industrialización de Méxicu. Foi miembru de les academies de la llingua de Méxicu, d'España, de Colombia y de Nicaragua, y recibió el grau de doctor honoris causa de delles universidaes nacionales y estranxeres. Con él empecipió'l país de los "Cachorros de la Revolución", como los llamó Vicente Lombardo Toledano.

Primeros años[editar | editar la fonte]

Miguel Alemán nació'l 29 de setiembre de 1900 en Sayula d'Alemán (antes Zayultepec), pueblu al sureste del estáu de Veracruz de Ignacio de la Llave; foi'l primeru de los dos fíos de Miguel Alemán González, xeneral revolucionariu y principal dirixente de dichu movimientu nel so estáu, y de Tomasa Valdés Ledesma. Nun se sabe enforma de los sos ascendientes;[ensin referencies] tantu los sos güelos paternos como los maternos yeren veracruzanos. El so hermanu Carlos, qu'estudiaría más tarde odontoloxía en Guadalaxara, nació poco tiempu dempués; el so mediohermanu Antonio, fíu del primer matrimoniu del so padre, vivía cola so familia. Les primeres lletres aprender coles maestres Mortera en Sayula, onde vivió la familia hasta 1913. Dempués pasó a la escuela primaria local, onde'l moblame yera tan probe que los sos estudiantes teníen de sentase en caxes de xabón pa recibir les clases.

Miguel convivió dende pequeñu colos indíxenes popoluques y aprendió un pocu de la so llingua mixeana, enseñar a montar caballos y mules y trabayó emponiendo viaxeros o partiendo lleche en tol conceyu a caballu. La azarosa ya inestable condición de vida del so padre llevó a la familia a camudase numberoses vegaes. Primero a Acayucan colos sos güelos paternos Cristóbal Alemán y Francisca González; y dempués colos maternos Donaciano Valdés y Margarita Ledesma a Oluta, onde la numberosa familia de los Valdés tenía pequeños negocios agrícoles, ganaderos y fabricaben xabón pa los habitantes del pueblu. Depués pasaron a vivir a Coatzacoalcos, con cuenta d'axuntase col so padre que fuera xubíu y yera xefe d'armes local; y finalmente asitiáronse en Orizaba, llugar al que llegaron a principios de 1915. Ende, mientres la so madre atendía un estanquillo, Miguel pudo siguir colos sos estudios na escuela primaria Modelu y, más tarde, nel Colexu Joaquín Oropeza.

1920-1925: Bachilleratu y El Águila[editar | editar la fonte]

Por que Alemán pudiera estudiar el bachilleratu, en 1920 la familia impúnxose una mudanza más, a la Ciudá de Méxicu. Ende ingresó a la Escuela Nacional Preparatoria. Como'l númberu d'alumnos inscritos yera numberosu que degolaba les llendes del cupu escolar, foi necesariu establecer un grupu más pa los rapazos provincianos que cursaren los sos estudios irregularmente; al que se-y llamó "Grupu H". Nesa casa d'estudios fundó y participó nel periodiquito intitulado Eureka ente 1920 y 1925 xunto con Antonio Ortiz Mena, Gabriel Ramos Millán y Héctor Pérez Martínez; con quien realizó actividaes de too tipu: dende asistir a actividaes polítiques estudiantiles, hasta dir a balnearios y a díes de campu. Estudiando la universidá, Miguel hubo de suspender los sos estudios en dos causes por razones económiques. La primera p'ayudar al so padre, quien lu aconseyó nun siguir la carrera militar; y otra cuando s'escosó'l dineru na so familia y tuvo que tornar a Coatzacoalcos, onde la so madre abrió una tienda d'atarraquites y él consiguió emplegu na compañía petrolera El Águila, onde aprendió inglés y foi escribiente y auxiliar del xeólogu Robert Pike, con quien entablaría una bona amistá.

Escuela Nacional de Xurisprudencia (1925)[editar | editar la fonte]

En 1925 matricular na Escuela Nacional de Xurisprudencia, onde pola so cara afiláu y el so calter juguetón yera moteyáu “El Paxarín”. Na Universidá realcontrar con dellos de los sos compañeros del Grupu H, y en setiembre de 1927, Alemán propúnxo-yos la firma d'un pactu d'ayuda mutua denomináu grupu H-1920. Miguel Alemán llogró acabar la so llicenciatura en derechu en trés años, recibiéndose'l 29 de xunu de 1928 cola tesis “Les enfermedaes y riesgos profesionales”, productu d'un bon trabayu de campu que realizó nes mines de Real del Monte, en Pachuca.

Carrera política[editar | editar la fonte]

Dende los primeros años de la so vida profesional litigó siempres en defensa de los derechos de los trabayadores; dedicar de llenu a defender a los mineros de Pachuca, a onde diba tolos díes por seis años colos sos amigos Fernando Cases Alemán y Gabriel Ramos Millán. Como'l so tesis profesional facer sobre los problemes llaborales y les sos compensaciones, llogró nes sos lluches contra les compañíes mineres que se reconociera a la silicosis como una enfermedá profesional, pa faer valir los derechos d'esti trabayadores. La so tesis como abogáu, sobre riesgos y enfermedaes profesionales, foi tomada como base pa la llexislación obrera vixente. Alemán exerció'l so oficiu por un curtiu tiempu en Tamaulipas, y dempués en Les Choapas, Veracruz, litigando a favor del sindicatu petroleru. Tres la muerte del so padre en 1929, tornó a la ciudá de Méxicu y consiguió trabayu nel despachu del so tíu paternu, el políticu Eugenio Méndez. A principios de 1931 casóse cola guanajuatense Beatriz Velasco, tuvieron trés fíos; Miguel, Beatriz y Jorge Francisco. Esi mesmu añu, el sobresaliente llabor d'alemán foi reconocida y foi nomáu abogáu auxiliar de la Secretaría d'Agricultura y Fomentu, onde más tarde ocupó la direición del Departamentu Forestal. A la creación de les Xuntes Federales de Conciliación y Arbitraxe, arrenunciu a la burocracia y ponse a litigar. Acomuñáu colos sos amigos y ex condiscípulos Gabriel Ramos Millán, Manuel Ramírez Vázquez, Rogerio de la Selva, Fernando Cases Alemán y Raúl López; abrió una pequeña firma d'abogaos na cai Humboldt. La so especialidá yera'l derechu llaboral; defendió a trabayadores y representaba sindicatos: los mineros de Real del Monte y los petroleros d'El Águila. Tamién emplegaba los sos bonos contactos con políticos veracruzanos p'averase a sindicatos tresportistes.

Partíu Revolucionariu Institucional, negocios en bienes raíz, diputáu y senador (1929-1935)[editar | editar la fonte]

Partíu Nacional Revolucionariu.

En 1929 ingresa al Partíu Nacional Revolucionariu y en 1932 llanza la so candidatura a la diputación por Coatzacoalcos. Hipotecara'l so casa, vendíu dalgunos de los sos muebles y un finu reló p'arreglar la campaña; sicasí, el PNR decidir por un pariente de la familia Franyuti. En 1932 ye candidatu a Diputáu Federal Suplente (14º Distritu Acayucan-Puerto Méxicu)[6] pol Partíu Nacional Revolucionariu, y Eugenio Méndez Aguirre, allegáu al coronel Adalberto Tejeda Olivares, ye'l Candidatu Propietariu. Alemán inclusive foi amenaciáu de muerte por un asesín a sueldu. Gabriel Ramos Millán convenció a tolos socios del bufete de que "nun-y tuvieren mieu a los seis ceros", y incursionaron nel mundu de los negocios, pa los cualos Alemán amosó grandes aptitúes dende pequeñu. Ramos Millán mercó, a creitu y a dos pesos el metru cuadráu, los terrenes del ranchu Polanco, que fraccionó con utilidaes astronómiques pa formar les colonies Polanco y Rincón del Monte. En cuenta de que realizara trabayos de litigante, apurría a Alemán un porcentaxe de les aiciones. Amás, el llicenciáu Alemán adquirió, a un preciu bien baxu, los terrenes del Ranchu Los Pirules, qu'años dempués allugaríen a Ciudad Satélite y a otres colonies amiestes. Los nuevos abogaos urbanizaron, con sofitu del xeneral Manuel Ávila Camacho, terrenes en Cuernavaca. Nun estremu del monte de Chapultepec, Alemán y los sos amigos construyeron formoses residencies de tipu californianu. Los negocios de bienes raíz apurriéron-y, nes sos propies pallabres, la seguridá necesaria pa prosiguir llibre de presiones la so carrera política. En 1933, Alemán dirixó la campaña presidencial de Lázaro Cárdenas del Río en Veracruz, quien en reciprocidá, un añu más tarde, afacer na maxistratura del Tribunal Cimeru de Xusticia del Distritu y Territorios Federales. Col sofitu del antiguu amigu de la so familia, el xeneral Cándido Aguilar, y del secretariu del presidente Lluis I. Rodríguez, en 1935 Alemán postulóse pa senador pol so estáu.

Ingresu a la masonería[editar | editar la fonte]

Miguel Alemán Valdés ingresó a la masonería'l 20 d'ochobre de 1930.[7]

Gobernador de Veracruz (1936-1939)[editar | editar la fonte]

En xunu de 1936, nel Café de Tacuba de la ciudá de Méxicu, foi asesináu'l candidatu a gobernador Manlio Fabio Altamirano Flores. La so cercana collaboración col xeneral Cárdenas según la so propia habilidá política dexáron-y a Alemán ser nomáu candidatu a la gubernatura de Veracruz. El 1 d'avientu de 1936, Alemán tomó posesión del so nuevu cargu. Integró'l so gabinete colos sos amigos y antiguos compañeros d'estudiu. Los sos oxetivos principales taben enfocaos a modernizar l'alministración pública y consolidar un llabor constructivu. Por eso emitió una llei inquilinaria. Col sofitu del presidente Cárdenas, punxo fin a venti años del conflictu relixosu nel so estáu y concedió de bona gana la reapertura de les ilesies. Otru de los sos trunfos foi la unificación llabradora. Cola espropiación petrolera, Alemán viaxó a la ciudá de Méxicu y encabezó un bloque de gobernadores que respondieron por la decisión presidencial. Veracruz foi'l so esperimentu llocal de modernización, el mesmu que pondría en práutica na presidencia.

Secretariu de Gobernación (1940-1945)[editar | editar la fonte]

Miguel Alemán Valdés

El xeneral Manuel Ávila Camacho sacó a Alemán de la gubernatura pa faelo coordinador de la so campaña presidencial. Tres la fazaña de ser direutor de la campaña pro Ávila Camacho, que con bones y males mañas Alemán sacara alantre; a naide sorprendió que'l nuevu presidente integrar nel so gabinete, confiriéndo-y el cargu de Secretariu de Gobernación, que desempeñó cabalmente del 1 d'avientu de 1940 al 18 de xunu de 1945. Mientres la so estancia nesa secretaría, Alemán impulsó'l turismu, la cinematografía y la rexeneración penitenciaria. Sicasí, llindó la llibertá d'espresión al faer que se despidiera a un reporteru d'El Universal pol simple fechu de publicar artículos críticos sobre la política inflacionaria. Siendo secretariu de Gobernación, el so mayor problema foi enfrentar la enemistá con Maximino Ávila Camacho, causa pola que presentó'l so arrenunciu munches vegaes, que nun foi aceptada pol presidente Ávila Camacho.

Campaña presidencial (1946)[editar | editar la fonte]

Cola muerte inesperada, sía que non oportuna, de Maximino, la candidatura d'Alemán a la presidencia yá nun s'atopaba con nenguna torga. Pa les eleiciones de 1946 presentáronse cuatro candidatos: Miguel Alemán Valdés pol PRI, Ezequiel Padilla pol Partíu Democráticu Mexicanu y el Partíu Aición Nacional, el xeneral Agustín Capo pol Partíu Nacional Constitucionalista y el Xeneral Enrique Calderón pol Partíu Reivindicador Popular Revolucionariu. Sicasí, l'opositor más fuerte de Miguel Alemán foi Ezequiel Padilla, ex secretariu de Rellaciones Esteriores. El Xefe de la so campaña política foi Ramón Beteta Quintana.

Presidente de Méxicu (1946-1952)[editar | editar la fonte]

El 7 de xunetu de 1946 efectuáronse les eleiciones. Los resultaos nun fueron sorpresivos, con 1 786 901 votos, Alemán Valdés convertir nel nuevu presidente de Méxicu. Tres un escándalu de fraude eleutoral, Miguel Alemán Valdés asumió la presidencia'l 1 d'avientu de 1946 nel Palaciu de Belles Artes, declaráu cortil oficial.

Mientres la so xestión, en 1951, recibió'l títulu de doctor honoris causa pola Universidá Autónoma de Sinaloa.[8]

Miguel Alemán Valdés, nel Congresu de la Unión.
Miguel Alemán Valdés y el so fíu de 15 años Miguel Alemán Velasco, al roblar el llibru de visites de Mount Vernon.

Política económica[editar | editar la fonte]

Modificóse'l artículu 27 constitucional, nel cual diose mayor estensión pa la pequeña propiedá faciendo que los grandes propietarios amontaren el so patrimoniu. Nomó como Secretariu de Facienda y Creitu Públicu mientres tol so mandatu a Ramón Beteta Quintana.

Política gubernamental[editar | editar la fonte]

El réxime alemanista concilió los intereses ente los empresarios y trabayadores, col propósitu de qu'escaecieren la llucha de clases y favoreciérase el desenvolvimientu del capitalismu, cola promesa de que dambos sectores saldríen beneficiaos económicamente. [ensin referencies][9]

El partíu oficial (PRI) entamó la CNOP (Confederación Nacional d'Organizaciones Populares), que'l so fin yera'l coordinar al sector popular. Tamién la clase gobernante partíase les sos cuotes de poder, diputaciones, gubernaturas y otres pa curiar los sos intereses. La delda esterna amontar a 346 millones de dólares, porque'l gastu públicu aumentó, faltaron inversiones n'árees granibles y el gobiernu recurrió al creitu esternu. Como resultancia, el pesu foi devaluáu un 90% y cotizóse a $8.65 pesos per dólar.

Industrialización del país[editar | editar la fonte]

Mientres el so periodu presidencial, el país aumentó considerablemente la so rede de carreteres, víes ferriales y obres públiques; ameyoráronse los sistemes de riego y creció la repartida agraria. Tamién se favoreció la inversión privada. Diversificáronse les industries automotrices, de motores y electrodomésticos y cadenes hoteleres. Impulsó'l turismu y sobremanera el puertu de Mazatlán.

Política educativa y cultural[editar | editar la fonte]

Reformóse'l artículu 3° de la Constitución, entamáronse campañes pa compensar el analfabetismu; creáronse la Direición Xeneral d'Enseñanza Normal, l'Institutu Nacional de Pedagoxía, l'Institutu Nacional de Belles Artes y Lliteratura y el Colexu Téunicu d'Educación Cimera ya Investigación Científica.[ensin referencies] Tamién s'inauguraron les primeres instalaciones de la Ciudá Universitaria, see principal de la Universidá Nacional Autónoma de Méxicu. Miguel Alemán axuntar en Chihuahua, nel Palaciu de Gobiernu, col primer dirixente de la seición 42 del SNTE (Sindicatu Nacional de Trabayadores de la Educación), Arnulfo Acosta Ochoa, y pidió la nivelación de salarios colos maestros federales.[10]

Política obrera y llabradora[editar | editar la fonte]

Esta política foi represiva, antiobrera. Les manifestaciones obreres que fueron reprimíes pola fuercia pública tuvieron el so orixe nel baxu y escasu salariu y la antidemocracia sindical, pos el gobiernu imponía líderes "charros", esto ye, illexítimos y corruptos.[ensin referencies] Mientres la so presidencia Miguel Alemán sumar a la política anticomunista d'Estaos Xuníos, creóse un comité d'actividaes anticomunistes que'l so principal oxetivu yera hostigar a intelectuales y políticos pola so filiación marxista, y qu'abondaben la fundación de delles asociaciones polítiques con esti enclín, proscribiendo al Partíu Políticu Obreru y el Partíu Popular, d'idees izquierdistes.[11]

Surden delles manifestaciones pol gran descontentu qu'esistía nel sector llabrador. Por cuenta de que mientres la presidencia de Manuel Ávila Camacho empecipiárase un enclín de menguar la dotación de tierres pa los llabradores y aguiyáu la concentración de tierres en grandes faciendes, asocediéndose fuelgues y manifestaciones.[12]

Últimos años: Academia Mexicana de la Llingua y Conseyu Nacional de Turismu[editar | editar la fonte]

Foi nomáu miembru de númberu de l'Academia Mexicana de la Llingua, tomó posesión de la siella XXVIII el 12 de xunu de 1953, y foi tesoreru d'esta institución de 1973 a 1983. Promovió la celebración del Primer Congresu d'Academies de la Llingua Española, que llevóse a cabu nel Palaciu de Belles Artes y pol que darréu se formó l'Asociación d'Academies de la Llingua Española.[13] Foi nomáu en 1952 y 1953 al Premiu Nobel de la Paz, por José María Salazar (Presidente de l'Asamblea Llexislativa d'El Salvador) y por Albert Etheart (Ministru de Rellaciones Esteriores d'Haití), respeutivamente, dambes nominaciones motivaes pola so esfuerciu panamericanu y la so contribución por crear el entendimientu internacional con sofitu direutu ya indireutu de Washington. Al concluyir la so alministración, Alemán cuntaba con 49 años. Nel sexeniu siguiente lo "dexaron na banca", pero nel posterior, el presidente Adolfo López Mateos asignó-y la presidencia del Conseyu Nacional de Turismu. Miguel Alemán dedicar a viaxar pol mundu en calidá de presidente del Conseyu. Exerció'l cargu por 25 años, hasta'l día de la so muerte. Foi presidente de l'Academia Mexicana de Derechu Internacional.

Nunca dexó de faer grandes negocios y llegó a convertise n'unu de los homes más ricos qu'hubo en Méxicu. Amás, según l'historiador Enrique Florescano, el réxime d'Alemán dexó que la corrupción invadiera la vida de la sociedá civil, incluyíes les instituciones d'educación cimera.[14] Per otra parte, Francisco Cruz Jiménez, nel so llibru Los juniors del poder, menta que'l tráficu de droga se "institucionalizó" col so preste.[15]

Fallecimiento[editar | editar la fonte]

Miguel Alemán Valdés morrió d'un infartu al corazón, na Ciudá de Méxicu, el 14 de mayu de 1983, a los 82 años, mientres resolvía negocios nel despachu de la so casa, nel luxosu barriu de Polanco.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. URL de la referencia: https://www.gob.mx/epn/es/articulos/miguel-aleman-valdes-1903-1983. Data de consulta: 3 ochobre 2022.
  2. 2,0 2,1 Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  3. 3,0 3,1 URL de la referencia: http://www.nobelprize.org/nomination/archive/show_people.php?id=9490.
  4. URL de la referencia: https://www.academia.org.mx/academicos-1953/item/miguel-aleman-valdes.
  5. Presidencia de la República, Méxicu
  6. Acayucan. Semeya del poder. Imáxenes del pasáu.
  7. Lorenzo Frau Abrines, Diccionariu enciclopédicu embrivíu de la masonería. 4a. ed., 613 pp. Xeneral d'Ediciones. 1970.
  8. «Doctor honoris causa daos». Universidá Autónoma de Sinaloa. Consultáu'l 22 de febreru de 2011.
  9. «Les politicas sociales en Méxicu timeline.» (inglés). Consultáu'l 2018-09-04.
  10. L'Heraldu de Chihuahua
  11. El Méxicu que nos duel: crónica d'un país al debalu- Alejandro Rosas y Ricardo Cayuela Gally, ciudá de Méxicu, Editorial Claridá ISBN 978-607-07-0642-4 , pp 124
  12. El Méxicu que nos duel: crónica d'un país al debalu- Alejandro Rosas y Ricardo Cayuela Gally, ciudá de Méxicu, Editorial Claridá ISBN 978-607-07-0642-4 , pp 127
  13. Ferrer Rodríguez, 2003; 30-31
  14. Stephen D. Morris, Corrupción y política nel Méxicu contemporaneu, Editorial Sieglu XXI.
  15. Cruz Jiménez, F., Los juniors del poder.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Ye obligatoriu indicar l'idioma de Wikisource.


Predecesor:
Manuel Ávila Camacho
Presidente de los Estaos Xuníos Mexicanos
Méxicu

1946 - 1952
Socesor:
Adolfo Ruiz Cortines
Predecesor:
Ignacio Herrera Tejeda
Gobernador del Estáu de Veracruz
1936 - 1939
Socesor:
Fernando Cases Alemán
Predecesor:
Manuel Ávila Camacho
Candidatu Presidencial del Partíu Revolucionariu Institucional
1945 - 1946
Socesor:
Adolfo Ruiz Cortines
Predecesor:
Ignacio García Téllez
Secretariu de Gobernación de Méxicu
1940 - 1945
Socesor:
Primu Villa Michel