Miel d'Asturies

De Wikipedia
Miel d'Asturies
Nome Miel d'Asturies
Detalles
Más información
[editar datos en Wikidata]
Miel d'Asturies

Miel d'Asturies ye una indicación xeográfica protexida referida a nueve variedaes de miel producíes n'Asturies. Cunta con dicha protección dende febreru de 2022.[1][2]

Carauterístiques[editar | editar la fonte]

El miel amparáu pola Indicación Xeográfica Protexida (I.G.P) “Miel d'Asturies” ye aquel miel producíu íntegramente nel Principáu d'Asturies, a partir de la flora y vexetación esistente na mesma y puramente con truébanos de desenvolvimientu vertical (Langstroth o Dadant).

Tipos de miel[editar | editar la fonte]

Según les sos carauterístiques organoléptiques, físicu químiques y el so orixe botánicu el miel n'Asturies puede clasificase nos siguientes tipos: [3]

  • Agrupaciones florales: Nun hai predominiu de les carauterístiques específiques d'una especie botánica concreta, sinón una amiestu de delles que determinen una miel carauterístico a una zona.
    • Miel de monte. Trátase d'unu miel de mielada que contién amás un porcentaxe variable de polen de plantes melíferas d'Asturies (ente elles Erica sp. y castanea sativa) que-y otorga les siguientes carauterístiques organoléptiques:
    • golor malteao anque tamién amadera y terrosu que recuerda a la castañal y al humus, una sensación olfato-gustativa llixeramente salada, amargosu fuerte y persistente, con un toque astringente, tamién un color ámbare escurre con tonos negros marrones brillantes.
    • Miel de mariña. Trátase d'unu miel en que la so composición apaez polen de les plantes melíferas de la mariña y les depresiones y cuenques baxes de los ríos asturianos, correspondiendo l'espectru polínicu cola flora melífera propia de la zona (Eucalyptus sp., Quercus sp., Salix alba, Malus sp., Centaurea debeauxii, Ligustrum sp., Lotus corniculatus, Rubus sp., Trifolium repens) que se rellaciona con un golor frescu que recuerda al del ocalitu, con un sabor duce y llixeramente acedu, y con un color ámbare o ámbare claro.
    • Miel de monte. Presenta un sumatorio nel conteníu de polen d'uz (Erica sp.) y de castañal (Castanea sativa) cimera al 70% de resultes de ser les especies predominantes nes zones de monte d'Asturies. Por cuenta de ello, les sos carauterístiques organoléptiques son un golor amaderau y terrosu en conxunción con arumes florales, con una sensación olfatu-gustativa llixeramente saláu, amargosu fuerte y persistente con un toque astringente, y un color ámbare.
  • Miel monofloral: Hai predominiu de les carauterístiques propies d'una especie botánica determinada y tien les cualidaes organoléptiques, físicu-químiques y meliso-palinolóxiques.
    • Miel de carbayu. Trátase d'unu miel de mielada acompañáu d'un porcentaxe de polen procedente de Fagácees, Ericácees, Cistáceas y Arrosaes lo cual otórga-y un golor con un claru componente malteau, una sensación olfatu-gustativa con escamplaes componentes de sabor salao y un color ámbare bien escuro con tonos negros marrones brillantes.
    • Miel d'ocalitu. Carauterízase por tener ≥ 70% de polen d'Eucalyptus sp. responsable de les siguientes carauterístiques organoléptiques: arume a madera moyada, con una sensación olfatu-gustativa duce con llixeres notes acedes y un retronasal balsámicu, y el so color ye ámbare claro con tonos pardu-verdosos.
    • Miel de castañal. Carauterízase por tener ≥ 70% de polen de Castanea sativa que se acomuña con un golor vexetal a madera (non bien intensu nin persistente), con una sensación olfatu-gustativa con componentes salaos y amargos, y un color ámbare escuro que dacuando presenta tonos pardu-verdosos.
    • Miel d'uz. Presenta ≥38% de polen de les distintes especies el xéneru Erica sp. presentes n'Asturies. Estos mieles presenten un golor con toques encarambelaos, una sensación olfatu-gustativa floral (intensu y persistente) con notes terroses a monte na seronda, tien un color ámbare bien escuro con tonos acolorataos.
    • Miel de calluna. Tien ≥8% de polen de Calluna vulgaris. Por cuenta de ello presenta un golor duce con clares notes amargoses y salaes, con una sensación xelatinosa en boca, una sensación olfatu-gustaitiva floral (intensu y persistente) con notes terroses y a humus, y un color ámbare con tonalidaes pardu-acolorataes y superficie ondulada.
    • Miel de yérbadu. Contién ≥ 8% de polen d'Arbutus unedo. Carauterizse por un golor floral con toques d'humus, foyarasca y cogordes, con una sensación olfatu-gustativa bien amarga con notes salaes, y un color ámbare.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]