Micrathene whitneyi

De Wikipedia
Micrathene whitneyi
Estáu de caltenimientu
Esmolición menor (LC)
Esmolición menor (IUCN 3.1)
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Strigiformes
Familia: Strigidae
Subfamilia: Surniinae
Xéneru: Micrathene
Coues, 1866
Especie: M. whitneyi
(Cooper, 1861)
Distribución
Consultes
[editar datos en Wikidata]

El Micrathene whitneyi o miagón de los saguaros [1] (Micrathene whitneyi), tamién conocíu como tecolote nanu, tecolotito nanu, miagón duende,[2] o uxu nanu[ensin referencies] ye una especie d'uxu de la familia Strigidae que se reproduz nel suroeste de los Estaos Xuníos y Méxicu.[3] Con 13 a 15 centímetros d'altor, ye unu de los uxos más pequeños del mundu.

Descripción[editar | editar la fonte]

Ye unu de los uxos más pequeños del mundu, siguíu de cerca pol miagón tamaulipeco y el miagón peludo. Mide alredor de 13 a 15 centímetros d'altor y tienen un valumbu d'unos 15 centímetros.

Distribución y hábitat[editar | editar la fonte]

Ye nativu del sur de los Estaos Xuníos y de Méxicu. Vive en distintos biomes incluyendo monte subtropical y tropical, carbaes y sabanes.[3] De cutiu atópense en hábitats de chaparral, y atópense con facilidá mientres la so dómina de reproducción.

Migración[editar | editar la fonte]

Migra a Arizona y Nuevu Méxicu na primavera y el branu. Nel iviernu, atopar nel centru y sur de Méxicu. Torna al norte a mediaos d'agostu o principios de mayu.

Comportamientu[editar | editar la fonte]

Micrathene whitneyi

Mientres el día despintar nos buecos de los cactus pa protexese del calor del sol. Peles nueches caza inseutos coles sos afilaes garres.

Reproducción[editar | editar la fonte]

Pa criar a los sos pequeños, usualmente escueye cuévanos abandonaos de pájaro carpintero empobinaes al norte nos grandes cactus saguaros. La fema xeneralmente pon tres güevos blancos redondos. Los güevos guarar mientres 3 selmanes enantes de la eclosión de los pitucos. Polo xeneral, los pitucos nacen a mediaos de xunu o a principios de xunetu. A finales de xunetu, tán casi siempres apropiadamente llistos pa salir del nial pola so cuenta.

Dieta[editar | editar la fonte]

Aliméntase principalmente d'inseutos, polo qu'ocupa hábitats con un suministru d'estos. Agaves y ocotillos son llugares ideales pa l'alimentación coles polilles y otros inseutos que pueden dormir nes sos flores. Sábese que come escorpiones, de dalguna manera iguar pa cortar l'aguiyón. Vese de cutiu escorriendo a los inseutos voladores, con un vuelu similar a un papamoscas tiranu xusto dempués del anochar.

Subespecies[editar | editar la fonte]

Estrémense les siguientes subespecies:[4]

M. w. Idonea, ye la subespecie residente del estremu sur de Texas hasta'l centru de Méxicu. Les poblaciones aisllaos de M. w. sanfordi son residentes del sur de Baxa California y les de M. w. graysoni de la Isla Socorro al suroeste de la punta de Baxa California. La subespecie M. w. graysoni aparentemente ta estinguida, probablemente dende alredor de 1970.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Bernis, F; De Juana, E; Del Hoyo, J; Fernández-Cruz, M; Ferrer, X; Sáez-Royuela, R; Sargatal, J. «Nombres en castellano de las aves del mundo recomendados por la Sociedad Española de Ornitología (Quinta parte: Strigiformes, Caprimulgiformes y Apodiformes)». Ardeola. Handbook of the Birds of the World (Madrid: SEO/BirdLife) 47 (1):  páxs. 123-130. ISSN 0570-7358. https://www.seo.org/wp-content/uploads/tmp/docs/vol_47_1_quinto.pdf.  Consultáu'l .
  2. Elf Owl (Micrathene whitneyi) (Cooper,JG, 1861). Avibase. Consultáu:1 de payares de 2011
  3. 3,0 3,1 Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes iucn
  4. Sistema Integráu d'Información Taxonómica. «Micrathene whitneyi (TSN 177912)» (inglés).

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]